Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Jak na auto o tych gabarytach i tej masie (1600kg masa własna + zbiornik paliwa 80l + 3 osoby + spory bagaż = 2000kg -> czołg w wersji cywilnej ;-) uważam, że bardzo dobrze. Średnie maksymalne spalanie oznacza bardzo dynamiczną jazdę, średnie minimalne - jazdę "eko". W zimę średnie minimalne podskakuje o 1l do góry. Jak zrobię pompę wtryskową i zchipuję to podejrzewam, że zejdę jeszcze o 0,5-1l w dół (podejrzenia na podstawie obserwacji aut innych użytkowników z klubu BMW-Diesel). Reasumując, jestem bardzo zadowolony. Cenowo za paliwo wychodzi mnie tyle co Polówka, ale za to zasięg - na trasie do 1300km z baku!!! - to po prostu bajka.
10,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Auto pali dużo, jednak przy umiejętnej jeździe stosując zasady eco drivingu wyniki spalania mogą być zadowalające. Auto najlepiej sprawuje się na trasie, jeździe bezszelestnie, wręcz płynie. Natomiast do miasta raczej się nie nadaje ze względu na gabaryty, są problemy z miejscem parkingowym. Jestem pozytywnie zaskoczony kulturą pracy silnika, pracuje bardzo cicho jakby to w ogóle nie był diesel. Auto jest w miarę dynamiczne, w sprincie od 0 do 100km/h był lepszy od BMW 7 e32 3L, a w konfrontacji z 3 e46 2L w dieslu szedł łeb w łeb. Ogólnie komputerem pokładowym nie można się sugerować, ponieważ zdecydowanie zaniża faktyczne wartości spalania. Na pełnym baku robię około 750 km 60%trasa, 40% miasto. W mieście spala średnio 11L, a na trasie potrafi zejść do 8L.
7,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Nie należy to auto do modeli oszczęnych wersja tds miasto w zależności od nogi 9-14l/100km trasa od 6,5-10l/100km Silnik ma sporą miskę olejową wymiana oleju (mobil s turbo diesel 10w40 półsyntetyk) + filtr 250zł . Auto praktycznie mało awaryjne ale jeśli są problemy to szykujmy się na spore wydatki czasem może to przekraczać wartość auta. Przykładowe ceny czyszczenie nastawnika od 300zł Regeneracja pompy od 1600zł tylko problem z brakiem fachowców. Zawieszenie z kosztami naprawy i w zależności od cen części od 2000zł. Wybór zależy od ciebie auto sprawia wiele frajdy.

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
BMW Seria 5 E34 Touring