Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 520 i 170KM 125kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 72 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Iluminati
Sedan 520 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
Witam posiadam to auto kilka miesięcy po zakupie i wymianie kilku podstawowych rzeczy typu oleje i filtry i wpakowaniu w to auto paru jeszcze tysięcy to teraz mogę stwierdzić z pełną odpowiedzialnością za swoje słowa ze tak to jest to czego można oczekiwać od auta! Przestrzegam wszystkich posiadaczy czy chcących posiadać takie auto ze serwis u odpowiedniego człowieka który wie co robi i bierze całkowita odpowiedzialność za to co robi to podstawa to gwarantuje bez problemowe użytkowanie i czerpanie pełnymi garściami radości z jazdy.Naprawianie u mechaników nie znających się na BMW czy grzebanie samemu nie ma większego sensu i takim sposobem generuje się większe koszty i tak wtedy się zgadza ze to jest studnia bez dna. Pamiętajmy o jednym ze jak mamy Iphone czy Macbooka to nie możemy powiedzieć ze mamy smartphone czy laptopa posiadacze tych uzadzen wiedzą o co chodzi. Tak więc my posiadacze BMW nie możemy powiedzieć ze mamy samochód bo BMW to nie samochód to BMW! Pozdrawiam
2,9
~konrad_kondzio
Sedan 520 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
Z mojej strony odradzam. Nie kupił bym go po raz kolejny i się bardzo cieszę, że pozbyłem się tego ustrojstwa. Auto kupione z oryginalnym przebiegiem 130 tys km a elektryka na potęge siadała. bardzo drogie części, do byle czego dostać się pod maską trzeba pół auta rozbierać. Poza tym sporo innych awarii i nawet nie mam ochoty juz o tym mówić, a jezdze spokojnie nadmienię. Bardzo słabe nagłośnienie, nie mam na myśli szpanu tubami itp ale BOSE w Audi brzmi jak jak koncert BON JOViego w porównani do tej 5-ki. Ogólnie chcesz mieć dobre auto zastanów się nad Audi A6 lub Hondą Accord ale nie to BMW, bo mechanik po kilku miesiącach będzie już Twoim najlepszym kumplem.
2,9
~TomcioWro
Sedan 520 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
Witam. Posiadam to autko od ponad 2 lat i nie polecił bym go nikomu. Być może trafiłem na dosyć słaby egzemplarz lecz jest to skarbonka bez dna. auto kupione za grube pieniądze, autentyczny przebieg 164 tys km, a co jakiś czas laduje w warsztacie. któryś raz już naprawiam elektrykę. Kupujac auto sugerowałem sie marką oraz wyglądem który faktycznie przyciąga wzrok. Lecz w przeciągu dwóch lat awaria: skrzyni biegów, czegoś tam w silniku, wentylatora, systemu kontroli trakcji, oraz pompy wspomagania. Do tego można doliczyć drobne pierdółki elektryczne typu nie działający przycisk oraz kasowanie błędu. Ponadto dosyc drogie części. Wcześniej jeździłem VW Passatem i poza drogim zawieszeniem Passat stanowczo mniej przyprawiał o siwe włosy na głowie. Znajoma kupiła model E46 i w nie caly rok, na początku padło turbo a później cały silnik. Na dzien dzisiejszy stanowczo wybrał bym cos z VW Audi a BMW mówię stanowcze nie! Autko ładne lecz bardzo cierpi portfel.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 520 i 170KM 125kW 2003-2010
9,2
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 520 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
Przy oszczędnej ale za to przepisowej jeździe (która też jest też dużo tańsza ;) , bez dynamicznego przyśpieszania i przy trzymaniu stałej prędkości ok 110 - 120 poza zabudowanym, w 4 osoby auto to potrafiło zejść do 8 litrów LPG. Komp pokazuje wtedy 6,8l. Przy prędkości 120 na równej trasie na 6 biegu wskazówka spalania chwilowego pokazuje 5l ! stąd taki wynik. Gdy traktujemy trochę ciężej pedał gazu, wzrośnie do 10. W mieście to i 15 ale to norma gdzie na przemian rozpędzamy i zatrzymujemy masywne auto. Bardzo fajny silnik gdy lubimy podróżować w komforcie, nie stresować pasażerów i siebie i nie płacić mandatów. Gdy potrzebujemy powera wtedy wyciągamy do wyższych obrotów i mało kto nas dogania.
11,5
Sedan 520 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
Witam zainteresowanych wiedzą o tym modelu. Autko posiadałem 4 lata, przy przebiegu 38 tys założyłem LPG- pełną sekwencję firmy BRC. Przejechałem łacznie 132 tyś km. To było moje pierwsze BMW i porównując do obecnego samochodu Passat CC stwierdzam że ma znaczną przewagę jeżeli chodzi o parametry jezdne, powłokę lakierniczą, BMW przy spokojnej jeździe spalało mi 9,4l gazu,a normalnie jeżdząc do prędkości 120km w trybie mieszanym 50/50 paliło 11l do tego należy dodac ok 0.8l benzyny na kazde 100 km w okresie zimowym ,oraz 0.5l w okresie letnim na przejscie z benzyny na gaz. W tym okresie użytkowania wymieniłem jeden wahacz (500zł)oraz jedno łożysko (500zł)stukało przy skręcie oraz 4 żarówki stop. Wymiana oleju wg wskazań komputera co 25 tyś km, po 15 tyś trzeba było uzupełnic 1 litr oleju- pełnego syntetyku. Silnik- na początku byłem rozczarowany -ale to przemyślana konstrukcja, do 3500 obrotów silnik bardzo ospały ale w zamian jest bardzo ekonomiczny, gdy przekraczamy 3500 obrotów przyspiesza bardzo przyzwoicie do 235 km w zamian za większe zuzycie,powyżej 3500 obrotów ciągnie równo do zamknięcia obrotomierza, a przyspieszając dynamicznie i zmieniając bieg przy górnych jego obrotach wyższy bieg jest min przy 3500 obrotów co oznacza płynne i dobre przyspieszanie na każdym kolejnym biegu,zawieszenie to idealne połączenie komfortu i pewności prowadzenia.Jakośc materiałów wzorowa. Jedna wada to siedzenia- nie są zbyt wygodne jak na auto tej klasy, w zamian mamy piękny odgłos 6 cylindrowego silnika. Ogólnie to auto godne polecenia. Pozdrawiam
13,2
Sedan 520 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E60
tym autem z silnikiem 2,2 r6 zrobiłem już ponad 200000km na gazie użytkując jako taxi w W-wa najmiejsze spalanie w trasie przy 100km/h około 10l(komputer wtedy pokazuje 7,0 - 7,5l) przy ostrej jeździe w trasie tak koło 200km/h w cztery osoby spala 18l na kołach 19´. W mieście jak była nowa instalacja(prince) palił koło 16l przy normalnej jeździe do trzech tyś obrotów, teraz już pali 17-18l a na klimie potrafi 19´ przy czym nie ma mocy przyśpieszać.Z samochodu jestem zadowolony jeżeli chodzi o bez awaryjność(200tyś dwa termostaty, 7x cewka zapłonowa, dwa razy komplet zawieszenia przód przypominam że jeżdżę na 19´ kołach od M5, zbiorniczek wyrównawszy płynu chłodzącego) czyli napraw nie ma zbyt wiele ale jakość wykonania nie jest tak dobra jak w poprzednich modelach. Auto polecam ale lepiej wybrać 530i pali pewnie podobnie ale jest zrywniejsze jeżeli ktoś jeździ w trasy to 520i jest za słabe do wyprzedzania

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan