Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 163KM 120kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 163KM 120kW 2003-2006

Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 163KM 120kW 2003-2006

Liczba ocen: 30
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~Szybki
Sedan 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
Na początku koło pasowe czyli standard później klapa tylna kable przetarte nic z tylu nie działa standard co chwilę żarówki siadają kanaliki zatkane przez szyber dach Miałem wcześniej audi a6 c6 3sz i kompletnie nic nie robiłem 100%lepsze komfortowe auto kupiłem bmw i będziesz miał wydatki co chwilę coś nigdy więcej bmw
4,2
~Tomek
Sedan 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
Mam rocznik 2007 po lifcie. Markowa limuzyna premium o zadziornej, sportowej linii z oszczędnym silnikiem i wystarczającymi osiągami do normalnej jazdy na długich trasach. Tylny napęd dostarcza radości zimą, ale na zimę koniecznie muszą być zimowe opony.
4,2
~xpablito
Sedan 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
Auto jest generalnie dobre, nie zauwazylem jakis wielkich awarii. choc stan przed zakupem byl niestety przecietny i trzeba bylo troszke rzeczy ogarnac. Ale od tamtej pory nic nie dokladalem. Czyli jak dbasz tak Masz!

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 163KM 120kW 2003-2006

Liczba raportów: 39
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 163KM 120kW 2003-2006
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Liczba komentarzy: 1
Sedan 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
Do pracy mam ok. 2 km dlatego staram sie nie urzywac auta. Jezeli juz, na tak krotkim odcinku komputer pokazuje 10-12 litrow. Jezdzac po duzym czasami dosc bardzo zakorkowanym miescie spalanie oscyluje w granicach 8-9 litrow ale bez sciganki pomiedzy swiatlami. W trasie, jadac tam gdzie warunki pozwalaja 160km/h (zmniejszenie predkosci jezeli konieczne i znow do 160 i tak caly czas) miesci sie w 7 litrach. Jezeli nie przekraczam 140km/h na autostradzie spalanie wynosi do 6 litrow. Dodam ze dwukrotnie udalo mi sie zrobic na jednym tankowaniu 1000 km i to bez kanistra w bagazniku, zostawalo paliwa na 50-80 km. Opis spalania to raczej subiektywna sprawa ale jak ktos ciekaw to prosze bardzo. Dodam ze komputer nie przeklamuje zbyt wiele, na komputerze 6,6 rowna sie rzeczywiste 6,8.
7,4
Sedan 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
Koszta utrzymania nie naleza do tych najmniejszych. termostat okolo 80euro za szt a jest ich 2, filtry oleju paliwa podobnie jak w innych markach tej klasy, klocki/tarcze porownywalne do innych marek tej klasy. jesli padnie kompresor klimy mozna sie za glowe zlapac nowy 500euro na znanym portalu a w bmw 800e. Czesci w bmw a na portalach czasem sa niewielkie wiec warto odwiedzac i serwis warto
6,4
Sedan 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
autko to automat, mam raczej lekką nogę do paliwa i wyczułem już skrzynie. Prędkości powyżej 100 są normalnością i spalanie nie przekracza 8. przy bardzo oszczędnej jeździe na trasie do 100km/ha rekord to 5,2.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan