Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 177KM 130kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 177KM 130kW 2005-2010

Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 1750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 177KM 130kW 2005-2010

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Całokształt + Brak poważnych usterek + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,9
~stapoz
Sedan 520d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Super eleganckie nadwozie i wnętrze. Niezbyt wygodne fotele. Nie najwyższych lotów wyciszenie chociaż nie najgorsze. Sam silnik wyciszony bardzo dobrze. Cięzko wchodzą biegi, sprzęgło i dość słabe wspomaganie (dobre na trasie, kiepskie w mieście). Trudno zamknąć bagażnik, żeby się nie ubrudzić.
3,9
~Aston
Sedan 520d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Trochę się kleboce na wolnych obrotach i jest wyraźnie słyszalny w czasie jazdy po mieście. Na trasie silnika nie słychać. Na pewno mogło by być lepiej - tak jak np. w Passacie, który jest wzorem dla 2L diesli (ale nie ma tak wykończonego wnętrza)
4,9
~hitch5
Sedan 520d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Bardzo fajny samochód. Mimo małego silnika i dość ubogiego wyposażenia potrafi dać frajdę z jazdy. Auto miało być kupione na dwa lata, ale tak mi się spodobało, że jeździłem cztery. Teraz auto idzie w ręce mojego syna. Podoba mi się bardziej niż nowa piątka, bo ma agresywniejszy design i porównując podstawowe zawieszenia lepiej się prowadzi.

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 177KM 130kW 2005-2010

Liczba raportów: 41
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 520d 177KM 130kW 2005-2010
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Liczba komentarzy: 1
Sedan 520d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
spalanie nie jest złe jeżdżąc takim autem nie wskoczymy w spalanie minimalne silnika 1,9 TDi ale jednakowoż nie jest aż tak wygórowane bo 11l wyskoczyło przy dynamicznych przyśpieszaniach z jednych świateł do następnych oczywiście na trasie auto dosłownie płynie. Co do serwisów muszę przyznać gdy zaczęło mi sie coś dziać z zasilaniem auta akumulatorem myślałem że może być to wina akumulatora ale po kupnie nowego problem nie rozwiązał się samochód po okresie niewielkim podkreślam kilku dniowym miał kompletnie rozładowany akumulator nawet wtedy gdy przez kilka dni stał nieużywany problem tkwił w alternatorze no i po regeneracji alternatora wyszło szydło z worka podgrzewacz paliwa tak podgrzewacz paliwa umieszczony na filtrze stwarzał zwarcie co oczywiście przy niezregenerowanym alternatorze nie działo się nic prócz rozładowania akumulatora lecz po jego regeneracji podgrzewacz się przepalił no i oczywiście całe paliwko ze zbiornika wylądowało na drodze oczywiście filtr z podgrzewaczem kompletnym wymieniłem co akurat trochę kosztowało bo około 1000zł ale reasumując serwis BMW tnie na pewno z nóg nie wątpię ale jeśli ktoś jest posiadaczem BMW zachęcam do sprawdzania i szukania innych miejsc naprawy owych aut sam znalazłem metodą prób i błędów bardzo mile nastawionych panów pasjonatów BMW którzy zajmują się jedynie i wyłącznie naprawą tej marki ceny mają bardzo przystępne i oczywiście panowie znają się na rzeczy usterka zdiagnozowana w dosłownie 5 min tyle że regeneracja zajęła troszkę dłużej ale wszystko wykonane w jeden dzień mimo iż mieli panowie pełne ręce pracy nie tylko z moim BMW było warto zajechać ponad 100 km od mojego miejsca zamieszkania do panów z Białegostoku
6,0
Sedan 520d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Mam autko od kilku dni, jestem w szoku jak mało to pali, wracaliśmy właśnie ze śląska z kolegą (ok 400km), po drodze kilka (3 albo 4) razy staliśmy w korku po 15-30 minut, większość trasy 110-130km/h a ostatnie 100km cały czas ok 160km/h i spalanie z trasy 6.2l. Jak dla mnie BOMBA! Koła 17 opony zimówki runflat, nie wiem jakie paliwo bo nie tankowałem ale raczej dobre, nie żadna taniocha z odzysku, może dodam, że żadnych wyścigów i sprintów spod świateł (ale częste hamowania do 70km/h przy ograniczeniach i radarach). A i minimalne spalanie przy długiej oszczędnej jeździe wpisane tylko dlatego, że "trzeba" przejść przez formularz a takowe jeszcze nie nastąpiło..
6,7
Sedan 520d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Sedan, tylny naped, skrzynia automat. Swietne auto na dlugie trasy. Na oponach run flat (dodatkowo 0.3-0.4l/100km) spalanie na trasie 140-160 okolo 6.5. tempomat 140 okolo 6. Dynamicznie w miescie okolo 9. Bardzo niskie spalanie jak na takie gabaryty auta. Silnik bezproblemowy trzeba tylko wymienic rozrzad w miare potrzeby i dbac o regularne wymiany oleju co 15tys. Moj przebieg juz 270tys km.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan