Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005

Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,9
~Ja
Sedan 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Bmw 530d E60 posiadam od 10 miesięcy, w tym czasie pokonało bezawaryjnie prawie 20 tys. kilometrów. Spalanie akceptowalne przy tej mocy, po zakupie oczywiście wymienione oleje (w tym w automatycznej skrzyni wraz z miską olejową, w którą wbudowany jest filtr), wszystkie świece z przekaźnikiem. Auto rewelacyjne, żadnej poważnej usterki. 2 drobne błędy elektroniki - nie działa czujnik poziomu oleju i jedna szyba sterowana elektrycznie w którymś momencie zaszalała i nie chciała się automatycznie domknąć po upałach ale działa. Generalnie super, przyjemność z jazdy na krótkich i długich trasach bezcenna.
3,9
~Rysiek
Sedan 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
E60 z pewnością nie jest wolna od wad jest autem dość drogim i skomplikowanym w serwisowaniu. Nie naprawimy go U pana Tadzia w garażu, wymaga od mechaników odpowiedniej wiedzy technicznej, urządzeń diagnostycznych. Dlatego przed kupnem zalecamy dokładną weryfikację stanu technicznego. Ja sprawdziłem sobie cała historię serwisową i akcje serwisowe swojej E60 online na stronie WWW.BMW-CHECK.COM Jeśli zdecydujecie się na zakup to warto sprawdzić stan rozrządu w silniku 2.0d (N47) wadliwe są koła na wałach: korbowym i rozrządu. Objawy to hałas z okolic rozrządu (odgłos tykania), ocieranie słyszalne na zewnątrz auta. BMW zaleca wymianę: wału z panewkami, oleju, uszczelki miski olejowej, uszczelek głowicy i rozrządu. Dotyczy to silników wyprodukowanych do 4 stycznia 2009 r. Na początku 2015 BMW ogłosiło akcję serwisową na sprawdzenie i ewentualną wymianę rozrządu w tym silniku. Warto sprawdzić czy samochód jej podlega. Problemem bywają także samoczynne ruchy koła kierownicy po zatrzymaniu auta, lub co gorsza jej zblokowanie. Zawodzi elektronika, a ściślej moduł sterujący CAS. Czasami pomaga zmiana oprogramowania, ale nie należy też wykluczyć konieczności wymiany elektromechanicznej przekładni kierowniczej. W podświetleniu tablicy zegarów przepalają się diody LED. Objawy to brak podświetlenia połowy wskaźników na przykład obrotomierza. Nie jest to częsta awaria, ale zdarza się, radzę sprawdzić wszystko podczas oględzin auta. BMW przewiduje wymianę całego zestawu wskaźników. W silnikach benzynowych w wersjach: 520i N43 i 523i, 525i oraz 530i N53 bywają problemy z falującymi obrotami na biegu jałowym, szarpanie i nierówna praca silnika. W dieslach trzeba zwrócić uwagę na stan tłumika drgań skrętnych koła pasowego. Objawy to delikatne stukanie w komorze silnika, nierównomierne obroty jednostki. Ten problem dotyczy zazwyczaj wersji 2.0d, rzadziej 3.0d. Z czasem BMW zmieniło konstrukcję koła, ale problemu i tak nie wyeliminowano do końca .Koniecznie należy sprawdzić kondycję dwumasowego koła zamachowego. Problem najcześciej występuje w silnikach diesla. Objawy to niepokojące odgłosy na biegu jałowym (charakterystyczne stukanie), falowanie obrotów. Problem występuje w dieslach 4 jak i 6 cylindrowych. Powody to po pierwsze, nie najlepsza trwałość elementu, po drugie, nieodpowiednia eksploatacja. Kolejną wadą e60 jest szyberdach. Problemy to przecieki wody, zawilgocenie górnych osłon słupków, głośna praca szyberdachu. Uszkodzeniu ulegają elementy mechanizmu otwierania, np. ślizgi. Zalecenia ASO nakazują demontaż i wymianę uszkodzonych elementów. Są dostępne zestawy naprawcze BMW E60 to bardzo udany model, stylistycznie akurat mi jakoś specjalnie nie przypadł do gustu, choć z czasem zaczyna się jednak coraz bardziej podobać, szczególnie w mpakiecie. Posiada udane, doskonałe zawieszenie zapewniające bardzo dobre prowadzenie, mimo sportowego charakteru jest to model wygodny i przestronny. Jeśli chodzi o wady to E60 jest naprawdę drogie w naprawach i serwisowaniu (jak większość nowoczesnych aut tej klasy), przykładowo- już drobna stłuczka może być bardzo kosztowna, bo sam zderzak z czujnikami i np. radarem kosztuje "majątek", nie mówiąc już o bi-ksenonowych aktywnych reflektorach i innych bajerach które często też ulegają uszkodzeniu przy nawet niewielkiej stłuczce. E60 w rankingu TUV zajmuje niezłe, 37 miejsce, tuż przed Mercedesem W211. Praktyka różni się jednak od teorii, bo "okular" cierpi na przykład z powodu słynnej pompy SBC, za to Audi, które na liście plasuje się daleko z BMW w realnym świecie wykazuje się wysoką niezawodnością (oczywiście są wyjątki, jak np. 2.0 TDI). Oczekując maksymalnej niezawodności idealnym wyborem będzie benzyniak 3.0. Oprócz niektórych odmian układu napędowego, bawarska limuzyna nie należy do usterkowych aut. Na przykład zawieszenie, choć aluminiowe sprawdza się znakomicie nawet na polskich drogach i wytrzymuje spore przebiegi mimo wysokiej sztywności. Za to elektronika (jak we wszystkich współczesnych autach) często wariuję; tego rodzaju usterki usuwa się odczytując błędy na komputerze podłączonym do złącza diagnostycznego. Jeśli chodzi o przeniesienie mocy: polecam sztuki z manualnymi skrzyniami biegów (szybka i potęguje wrażenia z jazdy), natomiast odradzam SMG: jest równie szybka i pozwala cieszyć się jazdą niczym w bolidzie F1, ale nie należy ona do najtrwalszych i najtańszych w naprawie rozwiązań. Bynajmniej: nie należy się za to martwić o korozję: E60 jest całkowicie ocynkowane i bezwypadkowe egzemplarze nie będą rdzewieć jeszcze przez wiele lat. Polecam Silniki 2.5d i 3.0d oba to turbodiesle R6 i są warte zakupu, jeśli będą zadbane, a ich przebieg mieści się w granicach zdrowego rozsądku. Benzyniaka 2.5 R6/192 KM oferta dla zdroworozsądkowych kierowców. To silnik starszej generacji. Nie jest przesadnie oszczędny, ale można liczyć na zadowalającą trwałość. Wersję 5.0 V10 M5 jest droga w zakupie i eksploatacji, ale dająca ogromne emocjonalne doznania podczas jazdy Odradzam commonraila 2.0d po pierwsze, nie pasuje do gabarytów i prestiżu serii 5, a po drugie, to silnik podwyższonego ryzyka zarówno w wersji M47, jak i oferowanej od 2008 r. N47) Nowsze benzyniaki to nie są to złe silniki, ale zmagają się z usterkami cewek zapłonowych, co w skrajnych przypadkach może doprowadzić do unieruchomienia auta na drodze. Pewniejsze są benzyniaki starszej konstrukcji czyli silnik M54 . W autach z bardzo dużą liczbą komfortowych pomocników, które przechodziły poważne naprawy powypadkowe często szwankuje w nich elektronika. Diagnoza usterek i ich usunięcie często jest bardzo czasochłonne i kosztowne.
4,6
~Łukasz Ożga [email protected]
Sedan 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Jest to pierwszy z moich 14 samochodów, z którym zostaję już trzeci rok, zwykle max 1,5 roku jeżdżę autem, ale tego nie mam sumienia się pozbyć i nie zamienię na NIC LEPSZEGO nawet dokładając drugie tyle pieniędzy (myślałem tylko nad nowszym egzemplarzem). Jest stworzony z myślą o przednim lewym fotelu ;) Kosztuje swoje, ale odwdzięcza się wszystkim, czego oczekuję od auta dla rodziny, mężczyzny, chłopaka, w trasę i po zakupy. Nie jest oszczędny w mieście, ale za to odpłaca się na trasie. Jeżdżąc autostradą w granicach 110-130km/h możemy spokojnie zejść poniżej 6L. Ma duży bak i tym sposobem można zrobić nawet 900-1000km na raz. Można też jeździć po Niemieckich autostradach tak, jak mało którym dieslem i nawet przy ŚREDNIEJ 170-180km/h dochodząc czasem do 230km/h z kompletem osób i bagaży nie wykroczyć znacznie ponad 8L. Coś wspaniałego!! Polecam. TYLKO NIE WOLNO KUPOWAĆ ZA OSTATNIE PIENIĄDZE. Przy niepewnym egzemplarzu nawet i 10tys zł warto mieć w zapasie. Zaskoczy Was prowadzenie i ponadprzeciętna precyzja układu kierowniczego (Active Steering). Zaskoczy Was kultura pracy sześcio cylindrowego diesla. To jedno z niewielu aut, które zabieram czasem na wycieczkę a nie używam tylko do przemieszczenia się z punktu A do B. Dodam jeszcze, że dość łatwo obsługuje się go programami diagnostycznymi do BMW i można dużo rzeczy kontrolować samemu, albo z zaufanym diagnostą. System iDrive, mimo iż to pierwszy wypust tego auta, jest naprawdę przyjemny. Przy wyborze warto zwrócić uwagę żeby nie zabrakło takiego wyposażenia jak: duży ekran nawigacji (nie mam a jest wspaniały), parctronic przód/tył, 3-litrowego silnik, automatycznej skrzyni biegów, jeśli to możliwe, to siedzeń komfortowych (pełna elektryka i DUŻA możliwość regulacji), standardowe (półelektryczne) są przeciętne. Kupując sprawdźmy, czy zawieszenie jest w 100% bez luzów, czy skrzynia zmienia biegi bez gwałtownych szarpnięć, czy wrzucając z P na D nie ma znacznego uderzenia, czy zwalniając skrzynia nie wrzuca pierwszego biegu z dużym szarpnięciem, czy auto zbiera się od dołu i potrafi niemal od razu startować pełną mocą (z zatrzymania). Sprawdźcie, czy kreseczki na obrotomierzu (takie z białe cieniutkie, z prawej strony) zmienia się ich ilość i chowają się gdy auto się rozgrzewa. Najlepiej pojechać z kimś, kto potrafi obsługiwać komputer z programem INPA i wtedy można na miejscu bez wizyty w serwisie sprawdzić WSZYSTKIE parametry silnika, turbinę, wtryski, przepływomierz, błędy silnika itp. Polecam auto tylko tym, którzy dbają o swoje rzeczy i będą robili wszystko na czas i odpowiednich terminach. Zaniedbanie tego auta buduje opinię, że jest drogi w utrzymaniu. Po zakupie zrobiłem wszystko, co budziło u mnie niepokój, teraz od 2,5 roku zmieniam olej i wymieniam eksploatacyjne rzeczy.

Raporty spalania BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005

Liczba raportów: 75
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Sedan 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Bardzo, bardzo, jestem zadowolony. Auto mega szybkie i dynamicznie przyspieszające nawet do 240kmh, co za tym idzie .. spalanie w normie. Codzienna jazda do pracy ok 50-100km - 8 litrów. Zimą 8.7-10.5l. W trasie spokojna jazda ok 140 klh - 8l, 110-120 na długiej trasie ok 500km -średnia 6.8l. Czy to dużo jak na 220 koni ? Dla mnie super samochód i super silnik. Radość, po prostu tadośc z jazdy. Zawsze czekam na jazdę zimą w zakrętach..., a póżniej na jadę latem po górskich serpentynach. Auto odchodzi pięknie,jak sportowa bryka, a jednak jest to cywilny saochód. Polecam.
8,8
Sedan 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Wg. mnie 3 litrowa jednostka diesel'a to bardzo ciekawy kompromis między osiągami a oszczędnością. Na trasie potrafi zadziwić osiągami rzędu 6.8l. Jeśli utrzymujemy stałą ekonomiczną prędkość i nie szalejemy. Chociaż zdarzyło mi się pokonać dystans ze Szczecina do Międzyzdrojów ze średnią prędkością ok. 140km/h, gdzie momentami prędkościomierz pokazywał 190km/h i więcej, a ostateczne spalanie było na poziomie 7.5l. W mieście jak to w mieście ronda, światła ,korki. Wszystko to sprawia, że przy normalnej jeździe do pracy komputer wskazuje 10.2-11L. A zimą przy morozie -15 pokazał nawet 13L co było moim rekordowym wynikiem jeśli chodzi o spalanie tego pojazdu. Ponad to należy wziąć pod uwagę, że jest to automat i mój model nie jest wyposażony w tempomat ;)
8,6
Sedan 530 d 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
odcinek 600 km.200 trasa olsztyn-sopot/280 miasto/120 tryb mieszany średnie spalanie 7,8-7,9 tylko ze oszczednie jeżdze. sama trasa jazda ekonomiczna 120-130km/h-6,8 do 7L litrów miasto olsztyn-małe odcinki dużo świateł(lipa) 10,5L Sopot-3 city 8,5-9L(oczywiście bez szaleństw) Ogólnie spoko na jeżdze sporo na trybie M/s więc sam ustawiam sobie bieg wyższy-małe obroty i sie toczy w ten sposob mozna spokjnie ograniczyc zuż.paliwa.no i od czasu do czasu lukam na skazówke od zuż paliwa.Kwestia przyzwyczajenia do automatu i gazu.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan