Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 - 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218 KM 160 kW

Ogólna ocena
4,47
Średnia dla segmentu 4,31
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(90%) NIE(10%)
ZALETY + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny
WADY - Koszty utrzymania - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

Adamm
BMW Seria 5 E60 Sedan
530 d 218KM 160kW (2003-2005) 4,31
auto godne polecenia.. mialem w soim wiele aut.. mercedesu bmw7 audi.. w bmw 530D jest naprawde cos co przyciaga.. ta dynamika oiekna bryla i prestiz na ulicach jest naprawde mila.. jezeli chodzi o 525D jezdzilem nim i powiem szczerze ze troche brakuje mocy.. naprawde warto lepiej dodac kilka zloty wiecej i kupic ponad 200 konną maszyne dzieki ktorej nie bedziesz sie zastanawial czy zdolasz wyprzedzic tira czy autobus.. pozdrawiam
dodano 9 lat temu przez Adamm
Ja
BMW Seria 5 E60 Sedan
530 d 218KM 160kW (2003-2005) 4,85
Bmw 530d E60 posiadam od 10 miesięcy, w tym czasie pokonało bezawaryjnie prawie 20 tys. kilometrów. Spalanie akceptowalne przy tej mocy, po zakupie oczywiście wymienione oleje (w tym w automatycznej skrzyni wraz z miską olejową, w którą wbudowany jest filtr), wszystkie świece z przekaźnikiem. Auto rewelacyjne, żadnej poważnej usterki. 2 drobne błędy elektroniki - nie działa czujnik poziomu oleju i jedna szyba sterowana elektrycznie w którymś...
dodano 5 miesięcy temu przez Ja
Łukasz Ożga bheesty@gmail.com
BMW Seria 5 E60 Sedan
530 d 218KM 160kW (2003-2005) 4,62
Jest to pierwszy z moich 14 samochodów, z którym zostaję już trzeci rok, zwykle max 1,5 roku jeżdżę autem, ale tego nie mam sumienia się pozbyć i nie zamienię na NIC LEPSZEGO nawet dokładając drugie tyle pieniędzy (myślałem tylko nad nowszym egzemplarzem). Jest stworzony z myślą o przednim lewym fotelu ;) Kosztuje swoje, ale odwdzięcza się wszystkim, czego oczekuję od auta dla rodziny, mężczyzny, chłopaka, w trasę i po zakupy. Nie jest...
dodano 5 lat temu przez Łukasz Ożga bheesty@gmail.com

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 72
Koszt ogólny 8,06 PLN
ON39.68 PLN
Wydatki serwisowe 8,63 PLN Pozostałe wydatki 1,05 PLN

Dane techniczne BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW 2003-2005

Podstawowe parametry BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 218KM 160kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny

Publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5

BMW Seria 5 E60 Sedan