Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW 2011-2016
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW
Jadąc próbnie trasę płynnie z prędkością około 110km/h średnie zużycie wyniosło 5,9l. Identyczna trasa z taką samą prędkością poprzednim autem (skoda octavia 3 1.6tdi) wyniosło 4,5l. Największa różnica jest taka że w skodzie ta prędkość była w porządku, a w bmw prędkości nie czuć i spodziewam się że każdy tym samochodem będzie jeździł szybciej. Przy normalnej jeździe w trycie Comfort mam prędkość na autostradzie 140-160km/h a wtedy średnie spalanie wynosi około 7,5l. Spalanie znacznie wzrasta jeżdżąc po mieście bo dochodzi do kilkunastu litrów. Na trasy silnik idealny, wystarczająco dynamiczny i oszczędny.
6,3
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW
Spalanie 5.0 osiągnął na dystansie 1300km trasa Poznań-Paryż jazda z maksymalna dopuszczalna prędkością bez przekraczania 130 km/h. Kilka korków w okolicy Dortmund. Powrót 5.2 średnia prędkość z całej trasy 120km/h
8,4
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW
Wiadomo dobre auto musi kosztować i jego koszt utrzymania jest wyższy od przeciętnego samochodu, ale zważając na fakt zupełnej bezawaryjności te koszty są w normie. Wiadomo okresowe przeglądy, zmiana olejów, filtrów czy klocków ale to wykonać trzeba w każdym aucie a koszt uzależniony od miejsca gdzie się to robi.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting