Szukaj

Informacje o BMW X1 I Crossover

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2009-2015. X1 uzupełnił gamę sportowo-użytkowych aut BMW, jako najmniejszy w ofercie marki w tym segmencie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o tej samej nazwie z 2008 roku. Jego projektantem, podobnie jak wersji produkcyjnej był Richard Kim. Stylistycznie X1 nawiązywał do większego X3, natomiast pod względem konstrukcyjnym był spokrewniony z Serią 3 piątej generacji (ta sama płyta podłogowa). W 2012 i 2014 roku X1 przechodził dwie modernizacje.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udana metamorfoza: X1 dojrzał, spoważniał i nabrał słusznych kształtów. Duże prawdopodobieństwo, że sprzeda się jeszcze lepiej niż w pierwszej generacji. Nawet pomimo mało atrakcyjnego wnętrza. ~Powagosław
Luzacjusz
Obecna epoka w motoryzacji będzie zapamiętana jako epoka samochodów, które „same nie wiedzą, czym właściwie są”. X1 jest jednym z nich. Z każdą zmianą wygląda lepiej, ale mój stosunek do niego ujmę w ten sposób: gdybym chciał SUV-a, kupiłbym sobie SUV-a. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW X1 I Crossover

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4454 mm
Szerokość 1798 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2044 mm
Wysokość 1545 mm
Wysokość z anteną 1573 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1529 mm
Zwis przedni 791 mm
Zwis tylny 903 mm
Prześwit 179 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1048 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1008 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1439 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1443 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1350 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 420 l

Oceny BMW X1 I Crossover

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~arthasPL
Crossover xDrive18d 143KM 105kW
BMW X1 I
Mieszane uczucia. Zakupiłem auto nowe z salonu spiesząc się przed zmianami VAT, więc wziąłem co było... Auto fajnie jeździ co jest chyba normą w BMW , ale rażące braki w detalach dających radość z posiadania takiego wozu. Silnik ekonomiczny i doskonała skrzynia biegów ale np. dywaniki welurowe za ponad 400 pln - chyba wytwarzane przez NASA... Napęd na 4 koła daje pewność prowadzenia a sztywne zawieszenie pozwala w mieście poszaleć między pierdołowatymi kierowcami. Z pewnością można kupić auta o lepszym wyposażeniu bądź mocniejszym silniku za te pieniądze - ale z pewnością nie BMW - i nie z takim automatem i to pozostaje na pocieszenie ;-)
4,5
~Xev77
Crossover xDrive18d 143KM 105kW
BMW X1 I
Samochód mnie bardzo zaskoczył. Podchodziłem raczej sceptycznie do całej koncepcji "BMW SUV", tym bardziej, że wiele ludzi żali się w internecie na silnik. Autem jeździ mi się bardzo dobrze, przyśpiesza całkiem nienajgorzej i jest w miarę ekonomiczne jak na swoją masę. W 2010 roku został poprawiony rozrząd, na dzień dzisiejszy nie mam z nim żadnych problemów. Olej wymieniam prewencyjnie co 5-6 miesięcy i wszystko chodzi jak w zegarku.
4,4
~busztaster
Crossover xDrive23d 204KM 150kW
BMW X1 I
Ocena 4+. To jest moje pierwsze BMW i przyznaje że jestem bardzo mile zaskoczony całokształtem - zarówno napędem, jakością wykończenia jak i przyjemnością z jazdy. Kilka mankamentów: wysokie ceny wyposażenia dodatkowego, duże spalanie i duże koszty utrzymania (ubezpieczenie, przegląd, cena paliwa).

Raporty spalania BMW X1 I Crossover

Liczba raportów: 39
Średnie spalanie dla BMW X1 I Crossover
9,7 – 10,9
l/100 km
5,4 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Crossover sDrive18d 143KM 105kW
BMW X1 I
O ile można nim jeździć bardzo oszczędnie (dwu litrowy diesel BMW to bardzo fajny motor w stosunku osiągi-spalanie) i moja kobieta potrafi na pełnym baku przejechać ponad 1000 km, o tyle mi nigdy się nie udało zejść ze średnim spalaniem poniżej 6,8 l/100km nieważne jak bardzo próbowałem. Jeżdżę raczej dynamicznie, nie patrzę na wskazania spalania ale też nie piłuję silnika. Lubię podciągnąć czasem do 2,5-3 tysięcy obrotów żeby zachować wyższą dynamikę. Mimo wszystko wydaje mi się, że autko mogłoby spokojnie spalić 0,5 litra mniej przy moim stylu jazdy, wspomnianym 118d jeździłem bardziej agresywnie a palił 6,2 l/100km.
5,4
Crossover sDrive20d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW
BMW X1 I
Dane odczytane z komputera. W tej konfiguracji X1 jest genialna - po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 80km komputer wskazywał ciągle zasięg powyżej 1300km. Cztery cylindry to zawsze tylko cztery cylindry ale silnika zapewnia przyzwoitą dynamikę i jest bardzo oszczędny. Jedyną wadą jest słaby dół co przy tej konfiguracji skrzyni biegów zmusza do mocnego redukowania biegów przy mniejszych prędkościach.
9,3
Crossover xDrive20d 177KM 130kW
BMW X1 I
Auto na autostradzie przy 140km/h pali 8.3l na 100km (tempomat). Odcinek 1000km autostrada przy średniej prędkości 110km/h spalanie 7.7l na 100km. W mieście od 9 do 11l. Silnik 177km zawirusowany na 214km 403nm.