Szukaj

Informacje o BMW X1 I Crossover xDrive18d 143KM 105kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2009-2015. X1 uzupełnił gamę sportowo-użytkowych aut BMW, jako najmniejszy w ofercie marki w tym segmencie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o tej samej nazwie z 2008 roku. Jego projektantem, podobnie jak wersji produkcyjnej był Richard Kim. Stylistycznie X1 nawiązywał do większego X3, natomiast pod względem konstrukcyjnym był spokrewniony z Serią 3 piątej generacji (ta sama płyta podłogowa). W 2012 i 2014 roku X1 przechodził dwie modernizacje.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udana metamorfoza: X1 dojrzał, spoważniał i nabrał słusznych kształtów. Duże prawdopodobieństwo, że sprzeda się jeszcze lepiej niż w pierwszej generacji. Nawet pomimo mało atrakcyjnego wnętrza. ~Powagosław
Luzacjusz
Obecna epoka w motoryzacji będzie zapamiętana jako epoka samochodów, które „same nie wiedzą, czym właściwie są”. X1 jest jednym z nich. Z każdą zmianą wygląda lepiej, ale mój stosunek do niego ujmę w ten sposób: gdybym chciał SUV-a, kupiłbym sobie SUV-a. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW X1 I Crossover xDrive18d 143KM 105kW 2009-2012

Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny BMW X1 I Crossover xDrive18d 143KM 105kW 2009-2012

Liczba ocen: 3
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Brak poważnych usterek

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~arthasPL
Crossover xDrive18d 143KM 105kW
BMW X1 I
Mieszane uczucia. Zakupiłem auto nowe z salonu spiesząc się przed zmianami VAT, więc wziąłem co było... Auto fajnie jeździ co jest chyba normą w BMW , ale rażące braki w detalach dających radość z posiadania takiego wozu. Silnik ekonomiczny i doskonała skrzynia biegów ale np. dywaniki welurowe za ponad 400 pln - chyba wytwarzane przez NASA... Napęd na 4 koła daje pewność prowadzenia a sztywne zawieszenie pozwala w mieście poszaleć między pierdołowatymi kierowcami. Z pewnością można kupić auta o lepszym wyposażeniu bądź mocniejszym silniku za te pieniądze - ale z pewnością nie BMW - i nie z takim automatem i to pozostaje na pocieszenie ;-)
4,5
~Xev77
Crossover xDrive18d 143KM 105kW
BMW X1 I
Samochód mnie bardzo zaskoczył. Podchodziłem raczej sceptycznie do całej koncepcji "BMW SUV", tym bardziej, że wiele ludzi żali się w internecie na silnik. Autem jeździ mi się bardzo dobrze, przyśpiesza całkiem nienajgorzej i jest w miarę ekonomiczne jak na swoją masę. W 2010 roku został poprawiony rozrząd, na dzień dzisiejszy nie mam z nim żadnych problemów. Olej wymieniam prewencyjnie co 5-6 miesięcy i wszystko chodzi jak w zegarku.
4,4
~pete
Crossover xDrive18d 143KM 105kW
BMW X1 I
trochę za słaby silnik, przy większych Tirach w trasie, ale praca i dymnamika ok. (Silnik)