Szukaj

Informacje o BMW X1 E84 Crossover xDrive20d 177KM 130kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2009-2015. X1 uzupełnił gamę sportowo-użytkowych aut BMW, jako najmniejszy w ofercie marki w tym segmencie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o tej samej nazwie z 2008 roku. Jego projektantem, podobnie jak wersji produkcyjnej był Richard Kim. Stylistycznie X1 nawiązywał do większego X3, natomiast pod względem konstrukcyjnym był spokrewniony z Serią 3 piątej generacji (ta sama płyta podłogowa). W 2012 i 2014 roku X1 przechodził dwie modernizacje.

czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udana metamorfoza: X1 dojrzał, spoważniał i nabrał słusznych kształtów. Duże prawdopodobieństwo, że sprzeda się jeszcze lepiej niż w pierwszej generacji. Nawet pomimo mało atrakcyjnego wnętrza. ~Powagosław
Luzacjusz
Obecna epoka w motoryzacji będzie zapamiętana jako epoka samochodów, które „same nie wiedzą, czym właściwie są”. X1 jest jednym z nich. Z każdą zmianą wygląda lepiej, ale mój stosunek do niego ujmę w ten sposób: gdybym chciał SUV-a, kupiłbym sobie SUV-a. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-3000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~WojtekS2008
BMW X1 E84
Crossover xDrive20d 177KM 130kW
Samochód użytkowany jako drugi w rodzinie. Będę pisał o dobrych właściwościach jezdnych ale po przesiadce z serii 3, mimo wszystko brakuje kontaktu z drogą. Samochód stosunkowo drogi, dobrze wyposażony, całkiem dynamiczny i zarazem dający poczucie prestiżu (bogata wersja). Jednak kiedy przejedziemy obok X3 lub X5, czegoś brakuje :) Zacznę od plusów, silnik bardzo dobry, miałem go wcześniej w serii 3, wtedy przy 230tys zaślepienie klap wirowych, droga wymiana rozrządu i sprzęgło (bez dwumasa). Awarii nie odnotowałem. Tutaj zapala i daje co potrafi :) Skrzynia bardzo dobrze się sprawdza. Zapewne będę kontynuował przygodę z automatami. Napęd, cóż można artykuły pisać, nie mam zamiaru przepychać się czy Quatro jest lepsze czy też nie. Odnoszę wrażenie że w Xdrive chodzi o coś innego, o możliwość przejechania w ciężkich warunkach z zachowaniem emocji i tego co dawał napęd na tył. I to im wyszło doskonale. Różne próby wyprowadzenia z toru przy sterowaniu gazem, samochód załatwia napędem. Kontrola włącza się dopiero kiedy używamy hamulca. Efekt, pojawia się uśmiech na ustach ale samochód reaguje na tyle szybko że zanim zaczniemy się bać już jest po wszystkim. To w nim lubię. Minusy, rozumiem oszczędności ale oczekiwałem lepszego wyciszenia oraz gdy naciskam deskę rozdzielczą ręką, coś skrzypi (na szczęście podczas jazdy nie występuje ale to dopiero 100tys). W nieco starszej serii 3 z dwukrotnie większym przebiegiem nawet nie pomyślałem że takie coś może wystąpić. Ogólnie fajny samochód, drogi ale napędy dużo rekompensują. Polecam przymierzyć się dobrze przed zakupem bo to niewielkie auto.
4,3
~esc17
BMW X1 E84
Crossover xDrive20d 177KM 130kW
Przesiadłem się z Forda Kugi MK1 i powiem szczerze, że te dwa samochody dzieli przepaść. Oczywiście, Kuga nie jest samochodem złym (oceniłem go bardzo pozytywnie na autocentrum) ale jeżeli chodzi o porównanie z BMW X1, to nawet nie ma o czym mówić. Mimo, że X1 na pierwszy rzut oka wydaje się zdecydowanie mniejsza, to oferuje więcej miejsca w środku (X1 jest oparta na płycie podłogowej z trójki, a Kuga na Focusie) niż w przypadku wcześniej użytkowanej Kugi. Ogólnie samochód bardzo na plus, oczywiście nie jest to nowe X7 wypchane luksusem ale komfort podczas jazdy jak na ten segment jest bezkonkurencyjny. W środku jest stosunkowo cicho, auto jest bardzo dynamiczne i wciskanie pedału w podłogę zawsze sprawi, że pod nosem się trochę uśmiechniemy. Koszty utrzymania wcale nie są ogromne, a bezawaryjność jest bez zarzutu. X1 jak na swoją moc jest oszczędna. Niestety nie obyło się bez kilku wpadek, m.in. chodzi o awarie układu elektrycznego i innych drobiazgów. Największą głupotą było podzielenie Bluetooth na dwie opcje podczas konfiguracji 1. odbieranie telefonów, 2. odbieranie telefonów + przesył muzyki i warto na to zwrócić uwagę podczas zakupu, jeżeli wam na tym zależy.
4,5
~Łukasz
BMW X1 E84
Crossover xDrive20d 177KM 130kW
Silnik 2.0D po modyfikacji oprogramowania na plus minus 220-225koni spalanie na długiej trasie jazda do 100-100km/h 5,5L miasto 6-6,5L Radość z jazdy takim małym potworem 7,5 L haha (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
BMW X1 E84 Crossover