Szukaj

Informacje o BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

X3 dostępne jest w pięciu różnych wersjach silnikowych. W każdej standardem jest automat o 8 przełożeniach i napęd na wszystkie koła xDrive.

- Benzyna xDrive20i - 2.0, 184 KM i 290 Nm

- Benzyna xDrive30i - 2.0, 252 KM i 350 Nm

- Diesel xDrive20d - 2.0, 190 KM i 400 Nm

- Diesel xDrive30d - 3.0, 265 KM i 630 Nm

Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(54%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~PawełWro
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Bardzo przyjemne auto, ciche (szyby wygłuszające z przodu), nie za twarde (wręcz komfortowe w porównaniu do poprzedniego Volvo V60 Cross Country) i świetnie trzymające się drogi nawet przy wyższych prędkościach (zawieszenie sportowe M). Wersja w M pakiecie. Fajne elektroniczne zegary i całkiem dobre audio (HiFi). Nawet niezła dynamika jak na 190 koni i świetne spalanie. Na autostradzie przy długiej trasie średnia prędkość 190 pali ok. 9 litrów. W mieście ok. 7. Zazwyczaj jeżdżę trybie EcoPro, pali o 1 litr mniej niż przy Comfort w mieście, mimo że jest spora różnica w dynamice. Minusy: system automatycznego parkowania nie radzi sobie zupełnie - parkowałem tak do tej pory z 5 razy, czasami pokazuje miejsce 30 metrów dalej mimo, że jest kilka miejsc obok, czasami wogóle nic nie widzi. U mnie przed domem za to pokazuje parking na tujach. Nie testowałem jeszcze czy faktycznie wjedzie mi w nie ;)
4,9
~Nec
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Udany model stylistycznie może się podobać szerszej grupie osób. Przebieg auta to 12000 km, silnik wkręca się w obroty przy wybranej opcji SPORT zadowalająco przy czym i spalanie jest znacznie większe niż przy ECO PRO, najlepszą wybraną opcją za standard można uznać COMFORT. Z ogumieniem Run Flat komfort jazdy spada z powodu twardych opon, ale w zamian braku komfortu można czuć się bezpieczniej przy przebiciu opony i jak to się mówi coś za coś. Jak dotąd "jeszcze" nic nie skrzypi i nie "trzeszczy" choćby siedzenia czy plastiki kokpitu. Szyby boczne przednie akustyczne "odpłacają" się jako opcja w zakupie jest ciszej w aucie znacząco. Na krótkich odcinkach podgrzewana kierownica to duży plus - warto dopłacić. Spalanie uzależnione jest w dużej mierze od stylu jazdy i tak przy spokojnej jeździe możemy uzyskać 5/l na 100 kilometrów, a możemy także uzyskać i 10/l na 100 kilometrów, co uzależnione jest nie tylko od nogi kierowcy ale i od warunków pogodowych np. wiatr, deszcz, itd. Jak w każdej nowej obecnie marce dużo elektroniki co przemawia na plus i oby tak dalej bezproblemowo - polecam BMW X3 G01
4,9
~thinktank89
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Auto posiadam od marca 2019 r. Aktualnie przejechane już ponad 5.000 km, więc można podsumowac pierwsze wrażenia. Generalnie auto jest bardzo wygodne, ciche i komfortowe. Dynamika i ekonomika jak najbardziej na plus. Odnoszę również wrażenie, że rozsądnie podszedłem do opcji, więc cena "katalogowa" nie była oszałamiająca (250.000 zł przed rabatami). Polecam wybranie wersji wyposażenia X-line, gdyż bardzo dużo wtedy się otrzymuje (większe felgi, lepsze światła LED, półskórzane fotele sportowe, 3-strefowa klima, dźwiękoszczelne szyby, oświetlenie Ambient w środku i na zewnątrz.). Z opcji tzw. "must have" dopłata do adaptacyjnych świateł LED (kwota niewielka bo chyba ok 1800 zł, a jest to absolutna rewelacja, świecą jakby był dzień i oświetlają teren wokół drogi), metalowych przycisków na desce rozdzielczej (cena niewielka, chyba ok. 800 zł a podnosi "prestiż" wnętrza), pakiet connected drive plus (duża navi, bezprzewodowe ładowanie telefonu i sterowanie gestami - bajer ale faktycznie człowiek się przyzwyczaja i w innym aucie potem intuicyjnie próbuje podgłośnić radio gestem :D ) oraz składane lusterka i kamera cofania (w pakiecie jest z nią funkcja automatyczngo parkowania). Jedyne czego żałuje, to że nie dobrałem adaptacyjnych amortyzatorów i czarnej podsufitki ew. dachu panoramicznego.
Średnie spalanie dla BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Liczba komentarzy: 2
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Raport po przejechaniu 13 000: Wszystkie wartości podane w raportach spalania są prawdziwe bo spalanie zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy. Auto ma 3 tryby jazdy (eco pro, comfort, sport), jest ciezkie, mało aerodynamiczne, ale silnik sam w sobie wydaje mi się oszczędny. - srednie całkowite spalanie po 13 000 km wg wskazań komputera u mnie to 8l/100. (30km dziennie w cyklu miejskim i raz w miesiacu trasa 1000km) W trasie: - przy jezdzie w okolicach 80-90km/h auto pali 4-4,5l/100km - przy 140km/h ok 7-7.5/100km - przy 220km/h 14.5l/100km W mieście: - 15km do pracy pokonywne w beznadziejnym, warszawskim korku- 8.5l/100 - to samo 15km do pracy w wakacje- 7-7.5l/100 - głupia, dynamiczna jazda po mieście i gazowanie od świateł do świateł 13-14/100 Da się jeżdząc w mieście mieć ok 7l/100km (warunkiem jest trzymanie się przepisów i brak korków), da się też na autostradzie mieć 6.5l/100, ale silnik i skrzynia są tak fajnie zgrane że nigdy tak nie robię, ponieważ samochód daje dużo przyjemności z samej jazdy. Mam nadzieję, że powyższe daje jakąs perspektywę. pzdr,
6,2
Liczba komentarzy: 1
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Średnie spalanie po przejechaniu 9.5tys mil to 6.2l. Podczas wakacyjnego wyjazdu do szkocji spalił 5 litrów na odcinku 2tys mil. Jeździłem przeważnie na trybie eco pro. Maksymalne spalanie to 7.6l. Mój model ma juz miekką hybryde. Jak się spokojnie jedździ to pali poniżej 6 litrów bez problemu.
10,0
Liczba komentarzy: 1
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Zrobione 3.000, więc liczę, że jest na przetarciu ale ogólnie dramat... Przy 200km/h - 13,5-14,0l Przy dynamicznej jeździe z przyspieszeniami i hamowaniem ( typowa jazda po A4 ) w okolicach 170 km/h - okolice 12l Spokojna jazda na tempomacie, zero ruchu, prędkość okolice 120km/h - 7,8l Miasto : korki - osiągnąłem nawet powyżej 15,5l standardowo około 12,0l Przy perfekcyjnym eco drivingu i przewidywaniu sytuacji udało się zejść do 9l.

Usterki BMW X3 G01

Liczba wpisów: 9
Problemy z przebiegiem do 70tyś
  • BMW X3 G01 SUV 3.0 30d 265KM 195kW 2017-2020
  • inne
  • 69 tys. km
Witam, a więc zakup w Bielsku salon Sikora w 2020r. Po 3 latach mogę powiedzieć co boli ten samochód przy użytkowaniu na długich trasach - min.dziennie 80km. Pierwsze problemy przy 2000km, dolne nakładki na drzwiach odczepiały się, naprawili w ramach gwarancji. Przy 50000km fotel kierowcy miał ślady przetarcia, wymienili na gwarancji. Od samego początku radio samo ścisza się i zgłaśnia oraz uczucie jakby ktoś bawił się eqalizerem - dwa razy zmieniali oprogramowanie lecz efekt samego ściszania pozostał. Mapa nawigacji słaba, nie widzi dróg które powstały do 5 lat wstecz, tu dealer jest bezwładny. Następnie akcja serwisowa na chłodnicę recyrkulacji spalin, gdzie oczywiście z tytułu braku dużych iloßci na rynku, pokleili starą i kazali czekać na tel.gdy przyjdą na serwis (3miesiące monęły i cisza). Następnie przy 60000km pojawiło się skrzypienie przepustnicy układu wydechowego na rozgrzanym silniku- mieli wymienić cały zestaw na gwarancji, a wstawili wstawkę wycinając starą przepustnicę kątówką i wstawili zamiennik nie oryginalny!!!!(podkreślam auto na gwarancji zakupione u Sikory w Bielsku za 300tys.złotych!!!). Kolejny problem to tuż przed końcem gwarancji zaobserwowałem iż na słupkach black piano w drzwiach powstają pęcherze - efekt jakby korozja pod lakierem, lecz tu jest plastik lakierowany więc dziwny temat- uszkodzone plastiki wymieniają (2szt) natomiast aby nie było kontrastu wizualnego, to sąsiednie wymieniam za dopłatę 1300zł. Do silnika nie mam żadnych uwag 30d robi swoje, a skrzynia biegów zasuwa jak wściekła na programie sport plus - zrobiłem w niej wymianę dynamiczną oleju przy 60.000km, koszt nie mały ale myślę że warto. Samochód jak widać ma problemy wykończeniowe oraz z osprzętem okołosilnikowym. Polecam X3 ale tylko z silnikami 30d oraz proszę zwracać na nr silnika - serie B są okey. Natomiast D i C mają problemy z ukręcającymi się wałami!!!! To jest temat z jesieni 2023!!!! Uważajcie - pewno masowo będą sprzedawane te używki........
Problem rozwiązany
1 komentarz
przewód paliwa z czujnikiem ciśnienia
  • BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
  • inne
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Paliwo dostaje się do wnętrza wiązki elektrycznej poprzez nieszczelny czujnik ciśnienia paliwa. Skutek: możliwość uszkodzenia sterownika poprzez wywołanie zwarcia. Rozwiązanie wymiana wadliwej wiązki kablowej
Stuki z maglownicy
  • BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 1
Od pierwszego kilometra lekko stukało mi coś w zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające. ASO wymieniło pół zawieszenia i wciąż problem jest ten sam. Na forum FB opisując problem dostałem info, że wszystkie wersje 2.0d i 2.0i mają ten sam problem i dotyczy on maglownic. Jeździłem innym egzemplarzem i objawy byłe takie same.
8 komentarzy
BMW X3 G01 SUV