Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW 2018-2022

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 181 KM (133 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1650 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Kuba
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Pierwsze moje auto które uwielbiam.Do tej pory w portfolio :honda, bmw,mazda, volvo 2x toyota i dawno temu skoda.Żona ma c3 i to małe autko zainspirowało mnie do Aircrossa. Komfort jest niesamowity, lekkość prowadzenia i ogólna przytulność daje codzienna przyjemność w prowadzeniu. Dla tej gabloty zmieniłem styl jazdy by czerpać satysfakcje i spokój na drodzej. Myślę że to auto jest mocno niedocenione na rynku.Szkoda że nie można mieć takiego nowego z salonu z normalnym silnikiem.Mimo paru lat na karku dalej wygląda fajnie szczególnie dla tych co lubią oryginalne furmanki.Liftingiem trochę popsuli to auto choć dalej jest urocze.
4,9
~Anonim
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Na początku wszystko super. Po przejechaniu 27 tysięcy kilometrów zaczęło jakby dobijać zawieszenie na większych nierównościach - zwłaszcza z tyłu. Mam oprócz C5 Aircross Forda Focusa z 2012r. i do średnich nierówności o wiele bardziej komfortowo jest w C5 ale na poważniejszych dziurach w mieście lepiej się śmiga w Focusie. Mam wrażenie jakby w C5 zawieszenie się zużyło (o ile można tak powiedzieć). Mam teraz lęki przed dobiciem na niektórych co bardziej zepsutych drogach a po to właśnie kupiłem to auto aby móc ignorować takie rzeczy. Głównie chodzi o poprzeczne przeszkody - na przykład tory tramwajowe. Poza tym ok :) Może te amortyzatory w tym aucie trzeba po prostu częściej wymieniać? Pewnie powinienem pojechać do ASO :)
4,7
~krzysztof
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Ogólnie wszystko ok. nie rozumiem jednak dlaczego producent w instrukcji obsługi pisze o przeglądarce internetowej jak ją uruchomić itd. jednak przeglądarki nie ma w samochodzie !!! Poza tym pozostałe funkcje związane z aplikacjami internetowymi też nie działają , w salonie w którym kupowałem samochód (warszawa ul. radzymińska) nie mają pojęcia jak to uruchomić . Samochód dobrze wyciszony ale przy gwałtownym przyspieszeniu na wyższych obrotach silnik wydaje dźwięki jak by miał wyskoczyć spod maski , wycie jest niestety zbyć głośne , poza tym sprawuje się zupełnie nie źle
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW 2018-2022
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
Citroen C5 Aircross SUV