Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Citroen Xantia I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW 1993-1998

Citroen Xantia I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW 1993-1998
Lata produkcji: 1993 - 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

Dane techniczne Citroen Xantia I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW 1993-1998

Podstawowe parametry Citroen Xantia I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Citroen Xantia I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Autorentgen Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 17

Zawieszenie.

dodał: ~krzysiek, 9 lat temu
Ja mam 1.9 turbo diesla 66 kW od 5 lat, 93 rok i 370000 km, ja nahulałem ponad setke i co - ano jedzie, nawala mi łącznik korektora wysokości zawieszenia przedniego, czyli takie małe plastikowe coś z dwoma dziurami na przeciwległych końcach (mam na to mały patent). Przyczyna - zużycie główek, poza tym minimalne przecieki z pod kapy zaworów, plastik od bagnetu oleju też mi odpadł, coś tam nie zawsze kmini z obrotomierzem, no i elektryka od okien, po za tym prawie zero korozji. Moim zdaniem tak ogólnie jak na ten rok to rewelka.

Wycieki płynu LHM.

dodał: ~lklklklk, 8 lat temu
Moja ma 15 lat i nigdy nie widziała wycieku LHM. Ale ja mam taki niespotykany w Polsce nawyk, że trochę dbam o auto ;) i wcale nie są to duże koszty. :)

Płowieją odbłyśniki reflektorów.

dodał: ~lklklkl, 8 lat temu
Nie wiem jak potraktować określenie "płowieją".Moje auto ma osiemnaście lat.Faktycznie,potrząc Księżnej w "oczy" można potraktować że nie błyszczą tak jak samochodom salonowym.Używając żartobliwego określenia "wyjąłem jej szkła kontaktowe" i suchą szmatką bez jakichkolwiek płynów doprowadziłem odbłyski do stanu wręcz idealnego.Nie było z tym problemu gdyż reflektor można rozebrać bez problemu po czym następnie go złożyć pamiętając o dokładnym ułożeniu uszczelki gumowej dookoła szkła.Efekt wizualny bardzo pozytywny a dodatkowo uzyskujemy skuteczność świecenia w...

Publikacje o Citroen Xantia