Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Liftback 1.6 i 88KM 65kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Liftback 1.6 i 88KM 65kW 1993-1998
8,6
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Citroen Xantia I
Liftback 1.6 i 88KM 65kW
Z racji słabego silnika i konieczności wciskania mocno pedału gazu, spalanie jest duże. Pomimo tego, że to duże auto to jednak moim zdaniem 11,5 litra benzyny przy spokojnej jeździe po mieście to słaby wynik. Natomiast na trasie miłe zaskoczenie. Po pomiarze w mieście spodziewałem się wyników gorszych niż 7,9 litra przy prędkości 120 km/h drogami szybkiego ruchu i 6,3 litra przy prędkości 90 km/h drogami głównymi. Natomiast awaryjność bardzo niska, przez 5 lat, nie licząc napraw zaraz po kupnie samochodu, wydałem 600 zł (padnięta nagrzewnica) oraz do 50 zł za 2-3 drobiazgi. To auto po prostu się nie psuje. Aha, i śladów rdzy na karoserii (auto 13-letnie) brak!
10,5
Citroen Xantia I
Liftback 1.6 i 88KM 65kW
Tak mały silnik musi się namęczyć żeby rozbujać tak ciężkie auto więc trochę zupy potrzebuje, części są dość tanie jeśli się chce poszukać tylko nie zabierajcie się sami do napraw trudnych rzeczy jak hydraulika, to nie jest maluch żeby go młotkiem i sznurkiem od snopowiązałki przed garażem naprawiać.
7,7
Citroen Xantia I
Liftback 1.6 i 88KM 65kW
Serwisy omijamy. Szukamy inteligentnych mechaników, którzy po za młotkiem, przecinakiem i spawarką jeszcze czegoś chcą spróbować. Trochę woli, wyobraźni ... parę małych dobrych (10-13) kluczy i robimy kapitalkę zawieszenia. Materiały w komplecie, nie więcej 700 zł. Zurzycie benzyny niewiele wyższe niż w maluchu.

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Liftback