Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Citromaniak.
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Witam. Może komuś się przyda jeszcze moja opinia. Czy kupiłbym Xantię po raz drugi? Zdecydowanie tak. Auto jest naprawde wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju, tylko zanim zdecydujesz się na kupno, musisz znaleźć kogoś, kto choć trochę się zna na zawieszeniu. Wbrew pozorom nie jest skomplikowane w cale w naprawie, przynajmniej podstawowa wersja bez hydractivu, ale niestety, większość ludzi, którzy uważają się za mechaników, powie, że tego nie zrobią. Bo to nie są mechanicy. Jeśli chcesz kupić Xantię w przedziale cenowym 1000-3000zł to odpuść sobie, bo Ty zapewne wystawisz opinie na czerwono :) Na prawdę lepiej dołożyć te +/- 2 tysiące i kupić w miarę zadbany egzemplarz. Auto jest dobrze wykonane, na zewnątrz jak i w środku. Lepiej niż jego następca C5.
4,3
~miroslaw998
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Świetne auto.Na tym mógłbym zakończyć opis jako że mając przegląd aut tych posiadanych oraz tych z którymi miałem do czynienia choćby z tytułu pracy w jednym z salonów samochodowych.Pomijam nawet fakt że kupując tak stary samochód,zdawałem sobie sprawę że czeka mnie masa pracy.Ja także się starzeję i zamiast \"ulżyć\" sobie to wpakowałem się w auto z tamtego stulecia.Pierwszym i w zasadzie decydującym czynnikim był fakt że na aucie nie znalażlem rdzy!!!Ta marka tak dalece była mi obca że nie wiedziałem nawet tego że wtedy wychodziły wszystkie w ocynku.Brak \"rudego\" jednak przeważył choćby dlatego że jego poprzednikami w moich rękach były dwa Mercedesy 190 i można by powiedzieć-o...Mercedesy.Nic z tego.Różnica między nimi była kolosalna i to wcale nie dotyczyło wersji silnikowej czy wyposażenia.Ogromnie ważne jest to w jakich auto było rękach.I to potwierdzi zapewne wielu.Jednego z tych Mercedesów nie dawało się normalnie na podnośniku podnieść tak był zgnity od spodu.A był w tym samym roczniku co Xantia.O \"naszych\" produktach krajowych nie wspominam bo te zostały już dawno przetopione.Muszę w tym miejscu dodać że w tym jak podeszłem i obecnie podchodzę do obecnego auta ogromny wpływ mają ludzie dzielący się swoimi spostrzeżeniami na stronach cytrynki czy forum miłośników citroena.Macie w tym swój udział za co dziękuję.
4,2
~zaszary@op.pl
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
przez 5lat eksploatacji przejechałem 120tys, auto nigdy mnie nie zawiodło, o komforcie nic nowego nie napiszę poprostu jest znakomity, jedyne co może przeszkadzać to zbyt "mocne" (wg. mnie oczywiście) wspomaganie kierownicy. Pozdrawiam wszystkich CYTRYNIARZY
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
8,9
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Tej pozycji wręcz się boję,straszny natłok myśli.Moja ocena jednak w tym przypadku będzie subiektywna w myśl zasady - że "nigdy nie jest na tyle dobrze aby nie mogło być lepiej".Nikt z nas nie ma wpływu na "pozyskiwanie" funduszy przez państwo z podatków jakimi obłożone jest paliwo,dlatego montujemy instalacje LPG i inne cuda chcąc obniżyć koszty.Za darmo jednak jeździć się nie da a w przypadku tego auta najważniejszy staje się fakt że "ciężar buta" i technika jazdy ma wpływ na zawartość kieszeni.Silnik w mojej Xantii jest bardzo elastyczny i choćby z tego powodu udaje mi się pomimo różnych technik jazdy swoje wydatki podczas tankowania określić jako przyzwoite.
9,1
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Jest to auto bardzo zadbane z 94 roku posiada sfere anty opadową i jest na automacie!!! max spalanie chciałem sprawdzić i jechałem do oporu z max gazem i redukcjami na max z (kin down) i tak przejechałem 100 km i ponownie zatankowałem pod korek spalił 9,7l/100km. Mam zamontowaną instalacje gaz IGS 2 LANDI RENZO cena 3800zł jak bym nie jechał zawsze pali około 13 litrów (( a wolno raczej się nie poruszam)) przyczepą kemp prawie 7 metrów około 14 litrów (prędkość normalna ). Teraz jeździ nią moja żona spalanie około 13 litrów gazu
9,8
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Samochód jak na swoją masę i komfort jazdy spalanie ma rozsądne. Silnik ma kulturę pracy przeciętną ale to stara konstrukcja. Zimą na krótkich odcinkach po mieście nawet 13 litrów, ale to norma. Swoje najniższe spalanie uzyskałem wcale nie przy grzecznej jeżdzie, bo z prędkościami nawet do 150 km/h i średnią z całej trasy po polskich drogach ok 85 km/h więc jak ktoś preferuje jazdę na emeryta to uzyska znacznie lepszy wynik. Po niemieckiej autostradzie przy prędkości 160 - 180 km/h Księżniczka wyssała mi 9,8 l/100 km i to jest uważam rewelacyjny rezultat.

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Liftback