Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~PN1500
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Z ponad 20 samochodów, które miałem przez 20 lat, najlepiej wspominam Xantię. Jeździłem nią 7 lat, kupiłem od ojce, gdy miała przejechane 120 tys. km, sam nim przejechałem 140 tys km.. Model kupiony jako nowy w Polsce. 1. Wygląd. Im starsze Xantie, tym bardziej mi się podobają. Przytulne, eleganckie wnętrze. Mimo drobnych odprysków czy otarcia, nigdzie nie wystąpiła korozja, a auto jeździło 9 lat w słońcu, deszczu i po zasolonych drogach. Kierownica wytarła się nieco już przy ok. 180 tys, natomiast jakość elementów wnętrza jest bardzo dobra. Obicia drzwi, deski rozdzielczej są miękkie, palec zapada się w nie na pół centymetra. 2. Zawieszenie. Rewelacyjne. Nie jest to CX czy DS, ale przepaść w stosunku do Mondeo, Accorda czy innych sprężynowców. MA jednak złą stronę: zachęca do szybkiego przejeżdżania po dziurawych drogach, jazdy 120-150km/h starą pohitlerowską drogą z płyt betonowych, gdzie inni podskakują jadąc 80km/h Nie wytrzymują tego.. felgi. Nieco się krzywią na przestrzeni lat. Pierwszy element - łącznik stabliizatora został wymieniony dopiero przy 150 tys., drugi przy 180 tys. Niestety nowy element nie był już tak wytrzymały - po 50 tys. trzeba było znów łącznik wymienić. Dwa razy nabijałem sfery azotem - raz przy 180 tys, drugi raz przy 240 tys. , raz wymieniałem płyn LHM - to wszystkie czynności serwisowe. 3. Silnik - 2.0 16v to bardzo przyjemna jednostka do Xantii. Wystarczająco dynamiczna, średnio pali około 9 litrów. 4. Drobne usterki zdarzały się sporadycznie. Dwa razy był to łącznik czujnika poziomowania - za kilkadziesiąt złotych drobiazg, ale przez niego tył auta nie podnosił się. 5. LPG - to była krzywda, któą wyrządziłem Xantii. Nie było źle, ale to ją skrzywdziło. Brzydka butla w bagażniku, za mało gazu przy 6 tys. obr.. i gaśnięcie przy przełączaniu zimnego silnika na gaz ( po ok. 1.5km jazdy ). W końcu przy 250 tys. padła pompa paliwa, prawdopodobnie przez utrzymywanie zbyt małej ilości benzyny w baku.
4,9
~citron
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
"/.../Dojeżdżam do skrzyżowania... Po naciśnięciu na hamulec czuję jak mój samochód schodzi do lądowania. Miękko przysiada zbliżając się do asfaltu. Nie nurkuje. Nie szarpie. Trzyma idealny poziom. Po chwili puszczam hamulec. Wóz natychmiast płynnie idzie w górę. Gość z terenówki patrzy na mnie ze zdziwioną miną. Nie wie co się dzieje. Zielone. Wrzucam bieg i zdecydowanie ruszam. Tył samochodu przysiada jak klacz spięta ostrogami i auto zrywa się do lotu. Po chwili tracę kontakt z jezdnią. Lecę tuż nad nią. Tylko kierownica przypomina, że gdzieś tam w dole są koła... /.../ /.../ Mając Xantię jeżdżę wolniej niż kiedyś, choć przecież mogę jeździć szybko. Jednak nie spieszę się. Niech ta przyjemność trwa.../.../" Moje auto jest krajowe, zakupione w serwisie Citroena z przebiegiem 112tys km. W wyposażeniu: Abs, klimatyzacja automatyczna, 4 poduszki, wspomaganie, el. szyby, sterowanie radiem z kierownicy - za śmieszną na tle konkurencji cenę. Rewelacja. Ogólnie mówiąc, Xantia to bez wątpienia jeden z najładniejszych samochodów jaki można zobaczyć na polskich drogach. Jego ponadczasowa linia nigdy się chyba nie zestarzeje. Jednak nie jest to auto dla każdego, lecz tylko dla tych którzy nie boją się wyjść poza stereotyp i myśleć inaczej. Xantia to Wóz dla indywidualistów. Nie znosi bezmyślności czy też niedbałości użytkowników i mechaników. Hydrpneumatyczne Zawieszenie wymaga stosowania odmiennych procedur serwisowych niż inne (sprężynowe) auta. Te na szczęście są proste, lecz dla Tych którzy boją się pomyśleć, bądź nie wierzą w tą prostotę, lub zwyczajnie są zbyt leniwi by ją poznać - zawsze zbyt skomplikowane. Tych właśnie Xantia nieraz zaciągnie do autoryzowanego serwisu, na krawędź finansowej rozpaczy... Zawieszenie hydrauliczne jest fenomenalne. Tak jak zamiana energii kinetycznej ruchu postępowego w energię kinetyczną ruchu obrotowego w zderzaku Łągiewki... Wymyślone przez geniusza dla zwykłych użytkowników. Banalnie proste, tanie w obsłudze i super użyteczne na tych wertepach, które w Polsce dumnie nazywa się drogami. Nie raz, gdy inni kierowcy grzęźli w wysokim śniegu, ja spokojnie przejeżdżałem obok na podniesionym zawieszeniu. Tam gdzie nie da rady inne auto osobowe, Xantia przetoczy się z dostojnym majestatem, by po chwili zniknąć z horyzontu zdarzeń. Wyjedzie z wielu takich rowów z których każde inne auto trzeba wyciągać ciągnikiem. Przejedzie polne drogi na których BMKI i inne tracą miski olejowe. Czego chcieć więcej ? Może tylko napędu na 4 koła... i skrzydeł do latania... Xantia... ginący relikt awangardy w jej najlepszym wydaniu. Xantia... Komfort, uroda...i tajemnica. Xantia... auto z duszą. Fantastyczny samochód dla pasjonatów, dla ludzi o otwartym umyśle, którzy nie boją się wyjść poza panujący schemat "Deutsche auto, gut auto". Choć dla niewtajemniczonych dodam, że najbardziej francuski w tym aucie jest... pomysł. Cała reszta to zakłady Boscha (elektryka: wiązki czujniki i ECU), Lucasa (hamulce), fotele austriackie, Sfery zawieszenia - Belgia czy też inna Holandia.. Valeo... wycieraczki i plastiki. Taki to francuz... Nie wiem co z blachami.. Xantia, jak nieraz słyszę, wymaga szczególnych narzędzi do jej serwisowania. Faktycznie to prawda. Ponieważ nie da się nakrętek odkręcać widelcem ani łopatką do piasku, używam do tego UWAGA: kompletu kluczy nasadowych TOYA (tak! Toya! - klucze za parę groszy),dwóch kluczy dynamometrycznych o łącznym zakresie od 10 - 240Nm, od czasu do czasu klucza do filtrów oleju, igielitowej rurki, strzykawki, dwóch rąk, oczu i rozumu... Podnośnik - choć przydatny wcale nie jest potrzebny. Nawet w drodze podczas zmiany koła. Naprawdę, trzeba tylko tyle. Jeśli chcesz bawić się elektryką kup sobie multimetr - taki za 25 zł wystarczy. Acha... umiejętności specjalne właściciela... To też ważne. Nie jestem mechanikiem,lecz biologiem. Dlatego układ krążenia w mojej "żabie" mnie nie przeraża. To coś niemal naturalnego.
4,4
~Martinello
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Ogólnie samochód oceniam bardzo dobrze. Jest duży, wygodny, niezawodny i obecnie bardzo tani w zakupie. Trudno o idealny egzemplarz ale jak się poszuka to można tanio kupić dobry samochód. Zwykle często zmieniałem samochody - tak aby kupić w dobrym stanie, pojeździć i sprzedać bez inwestycji - z cytryną będzie inaczej - zostanie ze mną na dłużej :)
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW 1998-2001
8,8
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Liczba komentarzy: 2
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Ludzie piszą w swoich opiniach, że samochody im palą w trasie poniżej 10 litrów. Mi nie udało się zejść poniżej 11-12 w trasie przy jeździe bez szaleństw. Co ciekawe nie zauważyłem różnicy w spalaniu podczas jazdy oszczędnej i jazdy ostrzejszej. Średnio po mieście wychodzi 14l LPG. Gaz sekwencyjny stag z wtryskami magicjet. Silnik pracuje prawidłowo, filtr powietrza nowy, świece nowe więc nie wiem z czego wynika większe spalanie niż u innych. Mam podejrzenia w stosunku do pompy LHM.. Pompa się poci także nie jest już całkowicie szczelna, czasami trzeba dolewać płynu LHM. Może pompa cały czas dobija ciśnienie zamiast pracować na luzie i daje to obciążenie? Już nie wiem.. :)
10,3
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Jeśli chodzi o spalanie to świetnie. Na co dzień Auto jeździ po mieście na bardzo krótkich odcinkach, często w korkach i mieści się w 13L LPG. Poprzednia Xantia 1,6 8v na tej samej trasie paliła 16L LPG. Ostatnio "dłuższa" trasa z odcinkiem autostrady 143 km w 1,5h. Na autostradzie jazda... szybka. Zbyt szybka.... rzec by można: bardzo agresywna... spalanie: 9L LPG/100km. Na słowackiej autostradzie przy 120km -140km/h z bagażnikiem dachowym 8L LPG/100km Serwisuję sam na podstawie Haynesa - od czasu jak w poprzedniej Xantii serwisanci nie umieli założyć sprzęgła (serwis k. Oświęcimia, buuuu...)i poradzić z zatrzymywaniem się silnika podczas przełączania biegów (buuu... - a to tylko taka mała złączka elektryczna przy przepustnicy. Tym sposobem płacę tylko za części i wiem to za co inni płacą ciężkie pieniądze... W ciągu 5 lat koszt corocznego serwisu i napraw nie przekroczył 4 tys zł - wliczając w to usuniecie usterek które posiadał w chwili zakupu - tj.: wymiana akumulator hydr. przedni i tylny, kule zawieszenia tył, końcówki drążków kierowniczych,akumulator elektryczny, klocki ham. i kpl. tarcz ham. Potem już eksploatacyjnie: co rok olej silnikowy i filtry (powietrza, oleju i p.pyłkowy klimatyzacji), 1x wymiana LHM, 1 x wymiana przewodu wspomagania, 1 x wymiana łożysk kół prawej strony, 1x wymiana gum stabilizatora poprzecznego, 1 x wym. łączników stabilizatora, coroczne dobijanie klimy, 1x wym. osuszacza klimatyzacji (tak na wszelki wypadek), 1x wym. kul przednich - bo chciałem pojeździć na innych średnicach dławika amortyzatora. I tyle. Aż tyle? Bo nie może być dobrze. Ma być idealnie ! Usterka którą sprowokowałem sam to zatarcie się pompy paliwa. Nie wolno jeździć na oparach benzyny gdy masz LPG. Konieczne jest odcięcie pompy paliwa przekaźnikiem.
12,0
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Zacznę od ceny części - średnio. Są tańsze i droższe. Dobre zamienniki i oryginały da się kupić w znośnych cenach. Drogie są elementy nietypowe jak przewody ciśnieniowe zawieszenia, pompy hydrauliczne, kolumny resorujące (nie mylić ze sferami). Niektóre części są trudno dostępne jako nowe ale używanych jest bardzo dużo, także da się żyć.

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 17
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia II Liftback