Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 130KM 96kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1333 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~motofan
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 130KM 96kW
Samochód jako SUV w tej cenie spełnia moje oczekiwania. Miałem obawy co do spalania ale już ich nie mam. Po moich testach wychodzi (dane z komputera) przy 2 osobach - miasto 6,8 l - trasa - stała prędkość 110 km/h bez tempomatu 6,8-7,0 - trasa - stała prędkość 110 km/h z włączonym tempomatem 6,3 - 6,5 w zależności od ilości wzniesień - trasa - stała prędkość 100 km/h z włączonym tempomatem 6,0 -6,2 Z doświadczenia wiem, że po przejechaniu ok 5 do 10 tys spalanie jeszcze spadnie o jakieś 0,2 - 0,3l Samochód ze względu na swoje gabaryty jest wrażliwy na pedał gazu zatem bardzo łatwo można podważyć moje wyniki testu. Generalnie poruszałem się samochodem przepisowo czerpiąc przyjemność z jazdy.
3,6
~yrcinek
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 130KM 96kW
To moja kolejna Dacia. Tym razem Duster. Wersja Techroad 4x4. Na początku ochy i achy, ale emocje opadły i można bardziej obiektywnie ocenić po 2 miesiącach użytkowania. Ogólnie dobre auto za rozsądną cene, nie mniej bardzo się rozczarowałem silnikiem. Cichy, dosc dynamiczny, ale chyba jak na Dacie, a nie inne marki. Bo tak naprawdę to nie wiem gdzie te konie? No i spalanie... rozumiem spore koła, że wysoki... ale na trasie 9 litrów przy prędkości do 120km/h to raczej słaby wynik, w mieście tez nie lepiej... Poza tym gdzieś przeczytałem opinie, że auto jest przestronne w środku - nie zgadzam sie. Auto sprawia wrażenie tak obudowanego plastikiem w środku, ze na nic miejsca nie ma. Mam Logana II i w nim jest o wiele wiecej miejsca. Przynajmniej takie jest wrażenie. Na tylnej kanapie tez szału nie ma, mało miejsca na nogi, a nie jestem wysoki i nie mam mocno odsunietego fotela. No i bagażnik... a raczej schowek w tylnej cześci nadwozia. Troche wiekszy w wersji 4x2. Co do niedoróbek czy oszczędzania to są to fuszerki na lakierze - wtrącenia, rysy, ale do przeżycia. Zaskoczeniem była kierownica, fajna wygodna, eko skóra, sterowanie z kierownicy tempomatem ... tylko po ciemku nie widac czym mam sterować i gdzie naciskać bo przyciski nie są podświetlane...troszke słabe. Osobiscie wolalbym dopłacic 2-3 stówy i żeby sie świeciły. Tak czy siak zdecydowałem sie na zakup, bo po prostu mi sie podoba, i staram sie nie widzieć tych "mankamentów" Calość rekompensuje bardzo przyjemna jazda i prowadzenie. Cena niespełna 80.000 za takie auto myśle, że dobra. Na pewno nie żałuje zakupu, ale zobaczymy czy przez caly okres użytkowania.
4,6
~by Renault
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 130KM 96kW
Samochód niesamowicie mocny. Uczucie potęguje wysoka pozycja za kierownicą. Aż chyba za mocny. Ocena ogólna 4+. Ma swoje bolączki jak każde auto np. koła delikatnie biją przy różnych prędkościach jest to wyczuwalne. To jest chyba wada fabryczna bo w innym też tak było. Minimalnie ale czuć. Za to miejsca w środku mnustwo. Bardzo ale to bardzo dobre nagłośnienie. Aż ciarki przechodzą jak dobrze ustawisz radio DAB cyfrowe i to w standardzie MASAKRA!!! Gra jak w BOSE. Tylko trzeba dobrze ustawić! Auto tak dobrze skonfigurowali, że bije konkurencję na łopatki. To auto im wyszło za dobrze.. Wiem co piszę bo miałem różne nowe auta. Ten samochód jest poprostu za dobry. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny i leciutki. Zawieszenie dosyć twardo wybiera dziury. Jak w niemieckich autach.. to mi przeszkadza. Mimo wszystko respekt dla inżynierów Renault za to co stworzyli. Niemcy za to samo chcieliby 2 razy tyle €. Polecam za wygląd, gabaryt, moc i audio..

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV