Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~induktor
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Wszyscy oceniający/recenzenci zgodnym chórem twierdzą, że „jak za te pieniądze" to auto oferuje bardzo wiele. Nie uważam się za aż tak wielkiego speca od motoryzacji, żeby relatywizować, bo zwyczajnie nie wiem, o ile lepiej jeździ samochód droższy. Duster podoba mi się zwyczajnie sam z siebie, bez względu na to ile kosztuje. Zresztą każdy zakup za kilkadziesiąt tysięcy złotych to poważna decyzja i trudny wybór. A jeśli już o wyborach mowa, to Dacia na tle konkurencji wyróżnia się tym, że oferuje „normalny" duży wolnossący motor z łańcuchowym rozrządem i całkowicie fabryczną instalację gazową (czyli taką, którą obejmuje gwarancja producenta), a za trochę ponad 2 tysiące zł dostajemy 5-letnią gwarancję z opłaconymi na ten czas przeglądami u dealera. Korzystne jest również finansowanie i ubezpieczenie. Konkurencja w tym segmencie oferuje albo małolitrażowe silniki MPI (np. 3-cylindrowy 1,0 w Fabii), albo również małolitrażowe lecz z turbiną. Ponadto mamy auto o ciekawym wyglądzie, dobrze wyciszone i o niezłych właściwościach jezdnych, a o to, że jest to Dacia jestem zupełnie spokojny. Wystarczy przejrzeć ogłoszenia aut używanych, żeby zobaczyć, że Duster nieźle trzyma cenę. Czy kupiłbym to auto ponownie? Nie, ale nie dlatego, że mnie rozczarowało, tylko zwyczajnie nie wyobrażam sobie, że miałbym się przywiązać do jednego modelu. Po prostu lubię zmiany. Mam jednak nadzieję (bo na razie za mną pierwsze 3 tysiące kilometrów), że Dustera będę kiedyś dobrze wspominać.
4,5
~Paweł
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Kilka dni temu pożegnałem się z tym egzemplarzem po przejechaniu niemal równych 90 000 km. Mam więc chyba dość dobry ogląd różnych aspektów jego użytkowania w młodych latach tegoż samochodu. Ocena ogólna: sympatyczne, miłe w użytkowaniu auto, choć z małymi wadami wynikającymi z (a) niedoróbek, (b) taniości.
3,9
~MISIEK0700
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Dołączę do ogólnego chóru ...."za te pieniądze" . Porównywanie do aut za 150tys bez sensu. Porównanie z SUV do 100tys już bliżej. Przed zakupem wypożyczyłem Qashqai z 1,2l. ...uff dobrze że nie kupiłem, może i lepsze materiały i jakieś pierdółki ...ale 30 dychy wiecej za toczydełko!! A na S3 z bocznym wiatrem latała tak samo jak Duster.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW 2017-2019
9,0
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Na co dzień Duster jeździ dużo krótkich odcinków (3-5km). Przykłady spalania w trasie: Krosno-Warszawa-Krosno (łącznie około 700km, na ekspresówce prędkość 120km/h, tylko chwilami szybciej, maksymalnie 150km/h) średnio wyszło 8,2l (bez klimy), trasa Krosno-Kraków-Krosno (bez klimy, łącznie około 350km, z tego jakieś 180km autostradą, sporo z gazem w podłodze, czyli 170km/h, żeby zobaczyć ile maksymalnie spali), średnio wyszło 11,5l. Trasa Krosno-Przemyśl-Krosno (około 200km, część trasy z klimą, trochę niskich górek, nie przekraczane 100km/h), średnio 7,8l. Podsumowując, jak się jedzie do 120km/h to jest dość ekonomicznie. Powyżej 140km/h wir w baku, spalanie rzędu 13-14l. Ja jestem zadowolony, bo jest i tak taniej niż dieslem (do którego musiałbym jeszcze dopłacić 8tys.zł.!)
9,0
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Spalanie całkiem dobre jak na wysokość auta i aerodynamikę taczki. Napęd 2WD, fabryczna instalacja LPG. Wartosci LPG: podczas normalnego uzytkowania bez patrzenia na spalanie w cyklu mieszanym 8.5-10l , ecodrving 70-90 kmh to super wyniki 7.0-7.3 l/100km, jazda na A1, pełny zbiornik cały czas z prędkościami 140-150 kmh na GPS to juz 13-14l. Wszystkie wartości LPG. Spalanie mierzone z dystrybutora. Mam 4 takie dustery w firmie i każdy z nich ma praktycznie ideantyczne spalanie. Jesl komuś znacznie odbiega od tych wartości, to polecam przyjrzeć się technice jazdy, albo serwis. Ogólnie ocena auta pozytywna. Dobrze wyciszone, wygodne, bezawaryjne. Polecam, bo za niecałe 60.000 pln mozna miec kawal niezle wysposazonego auta.
8,5
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Dane na benzynie .....nie wiem czemu nie wyskoczyły dane na LPG ?? Na gazie rozliczam go z 8-9l/100 min jakie miałem to 450km na baku.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV