Szukaj

Informacje o Dacia Sandero II Stepway 1.5 dCi 90KM 66kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe
Najmniejszy diesel 1.5l dCi 75KM i benzynowy 1.2l 75KM nie gwarantują żadnych emocji. Są tak naprawdę furtką do tego, by wyjechać autem z salonu. Szczególnie 1.2l jest leniwy i wymaga wysokich obrotów do jazdy. Jednak problemy z dynamiką w pewnym stopniu likwiduje 1.5l dCi 90KM oraz doładowany 1.2l 90KM. Ten drugi ma co prawda tragiczny dźwięk za sprawą 3 cylindrów, ale za to nadaje autu wystarczające osiągi do codziennej eksploatacji. Diesel jest droższy, jeździ podobnie, ale za to mniej pali, więc spodoba się osobom często podróżującym.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Usterki Dacia Sandero II

Liczba wpisów: 4
instalacja gazowa
  • Dacia Sandero II
  • lpg
  • 100 tys. km
Auto na krótko przed upływem gwarancji zaczęło dziwnie szarpać podczas jazdy na lpg(instalacja fabryczna!) . Tak jak by się dusiło, nie mogło wejść na obroty . Przy jeżdzie tylko na benzynie w tych samych warunkach na tej samej trasie - wzystko ok. Dealer w Olsztynie próbował naprawić przez 2ponad miesiąe i mu się nie udało . Tzn. udało się na chwilę - dopóki nie minęła gwarancja ( usterka pojawiła się na miesiąc przed upływem 5-cio letniej gwarancji) - dealer przetrzymał prawie miesiąc auto bez auta zastępczego !! ( zaoferował odpłatne) . Podczas naprawy żeby stwierdzić czy regulacja luzów zaworowych zlikwiduje problem dealer stwierdził że to usługa odpłatna i albo zabieram auto albo płacę. Dealer twierdzi że wymienił "znaczną" część instalacji lpg na nową ...ale problemu tak naprawdę nie zlikwidował . Auto nadal jest na lpg zdecydowanie problematyczne ( na tych samych obrotach tylko na benzynie nic się nie dzieje...więc jako laik mniemam że problemem jest fabryczna instalacja lpg ). Auto było serwisowane tylko w ASO (warunek 5-cio letniej gwarancji). Generalnie z perspektywy czasu auta nie polecam ( za słaby silnik do lpg - wyżyłowany) a tym bardziej serwis olsztyńskiego dealera tej marki - mnie zawiódł na całej linii.
Oczekuje na rozwiązanie
Lpg
  • Dacia Sandero II Stepway TCe LPG 90KM 66kW 2015-2016
  • lpg
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Problem z czujnikiem lpg auto samo się nie przełącza na gaz
Pompa wspomagania się rozsypała w środku
  • Dacia Sandero II Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015
  • układ kierowniczy
  • 154 tys. km
Wysiadła pompa wspomagania akurat na a4 w Balicach. Kupa dymu z pod auta a potem plama oleju. Nie obeszło się bez lawety.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dacia Sandero II Stepway