Szukaj

Informacje o Daewoo Tacuma 1.8 98KM 72kW 2000-2011

Lata produkcji: 2000 – 2011
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany w latach 2000-2008. Pierwszy samochód marki w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp o nazwie Daewoo No.2 zaprezentowany w 1995 roku. Tacumę zaprojektowali styliści ze studia Pininfarina. Konstrukcyjnie auto było spokrewnione z Daewoo Nubirą (m.in. ta sama płyta podłogowa i silnik). Gdy w 2004 roku na rynkach Europy Zachodniej koreańska marka została zastąpiona przez Chevroleta, w Polsce Tacuma zmieniła nazwę na Chevrolet Rezzo. W innych krajach model był sprzedawany również jako Chevrolet Vivant.
czytaj więcej
Powagosław
Kompaktowy van, który nie poraża swoimi rozmiarami, za to oferuje sporo miejsca wewnątrz i jest nieźle wykończony. Ale ta stylistyka… Psuje wszystko. ~Powagosław
Luzacjusz
Tacuma jest jak dziewczyna ze wsi, która wybiera się na eleganckie przyjęcie. Może i wnętrze ma szlachetne, ale brak jej rodowodu, a do tego mama ubrała ją na Marylę Rodowicz. To się nie może udać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1761 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Daewoo Tacuma 1.8 98KM 72kW 2000-2011
11,0
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Daewoo Tacuma
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Samochód posiadam już ponad dwa lata w tym czasie zrobiłem ponad 60 tys km w tym dwa razy był a Anglii i ani razu mnie nie zawiódł. Wielkim pozytywnym zaskoczeniem jest dla mnie spalanie gazu. Na trasie w Europie wracjąc z pedkością nie schodzącą poniżej 120 km/h cały czas pomiędzy 120-140 km/h spalanie wyszło od tankowania do tankowania wyliczone z km 8,9 litra!!! Jak na taki silnik i dość duży samochód moim zdaniem to dobry wynik. Silnik 1.8 bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG. Oczywiście regularnie wymieniam filtry etc. (u mnie w warsztacie 50zł za taką usługę) Części ogólnie dostępne ale do najtańszych nie należą niestety. Ten samochód potrafi spalać mniej gazu niż benzyny o dziwo. W mieście zasysał mi 12-13 litrów PB95 (warunki zimowo-jesienne). Auto godne uwagi bardzo komfortowe szczególnie w długich trasach . Bardzo przestronne.
8,4
Daewoo Tacuma
Hatchback 1.8 98KM 72kW
9-10 l benzyny w mieście. W trasie spala 8,4 l. Mam instalację LPG Vento z wtryskiem sekwencyjnym. Spalanie 13 l w mieście, w trasie 9 l. Niestety w koło wchodzi jedynie zbiornik 45 l. Silnik o takiej mocy (98 KM), to trochę mało do takiej masy. Ale w trasie z wyprzedzaniem nie mam żadnych problemów, nawet z włączoną klimą. Przegląd wraz z częściami (klocki, świece, filtry klimatyzacji) kosztował 550 zł. Świece ok. 5 zł sztuka. Filtry klimatyzacji 148 zł, komplet klocków 130 zł. Wahacze 290 zł sztuka (po rabacie zapłaciłem 190 zł za sztukę). Nie słyszałem o kłopotach z dostępnością części. Niektóre pasują od Nubiry i Leganzy (klocki, łączniki). Tuleja tylna przedniego wahacza 52 zł. Wahacze 190 zł/szt. Końcówki drążków kierowniczych 120 zł sztuka. W tych dwóch ostatnich wypadkach brak jest zamienników.
10,3
Daewoo Tacuma
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Pali 9-12 LPG. W trakcie eksploatacji na dystansie 50 000 km wymieniane (poza olejem itp.): klocki fabryczne przód 105zł, pompa paliwa 86zł, skraplacz klimy, parownik + obsługa ok. 1000, przerwane kabelki w drzwiach (godzina z lutownicą). Jak widać koszmarnie duże koszty. To nie to co SKODA czy VW które się wcale nie psują. Dlatego w sklepach nie sprzedają do nich części - bo po co. (To taka dygresja).
Daewoo Tacuma