Szukaj

Informacje o Daewoo Tacuma 2.0 122KM 90kW 2000-2011

Lata produkcji: 2000 – 2011
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany w latach 2000-2008. Pierwszy samochód marki w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp o nazwie Daewoo No.2 zaprezentowany w 1995 roku. Tacumę zaprojektowali styliści ze studia Pininfarina. Konstrukcyjnie auto było spokrewnione z Daewoo Nubirą (m.in. ta sama płyta podłogowa i silnik). Gdy w 2004 roku na rynkach Europy Zachodniej koreańska marka została zastąpiona przez Chevroleta, w Polsce Tacuma zmieniła nazwę na Chevrolet Rezzo. W innych krajach model był sprzedawany również jako Chevrolet Vivant.
czytaj więcej
Powagosław
Kompaktowy van, który nie poraża swoimi rozmiarami, za to oferuje sporo miejsca wewnątrz i jest nieźle wykończony. Ale ta stylistyka… Psuje wszystko. ~Powagosław
Luzacjusz
Tacuma jest jak dziewczyna ze wsi, która wybiera się na eleganckie przyjęcie. Może i wnętrze ma szlachetne, ale brak jej rodowodu, a do tego mama ubrała ją na Marylę Rodowicz. To się nie może udać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~mak218
Daewoo Tacuma
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Kupiłem go,ponieważ wożę nim osoby starsze,które łatwo obracają się w kierunku drzwi na dość śliskim siedzeniu pokrytym sztuczną tkaniną(bardzo praktyczną przy czyszczeniu) i łatwo wysiadają z wysoko umieszczonego siedziska,szczególnie chodziło mi o wygodne wysiadanie,bo opuścić się na siedzenie niskiej Hondy czy Mercedesa może praktycznie każdy,gorzej z wysiadaniem,myślałem,że fotel pasażera w wersji 2.0 CDX obraca się w kierunku drzwi ale niestety tylko o 180 stopni siedziskiem do wewnątrz auta,do tyłu,gdzie miejsca dla pasażerów jest więcej niż w Mercedesie klasy E. Samochód jest doskonały do miasta z uwagi na niezbyt duże gabaryty,widoczność dookoła oraz silnik,który pozwala żwawo przyspieszać,podobnie w trasie,bo nie odczuwa się zmęczenia dzięki miękkiemu zawieszeniu,które można uznać również za wadę,bo daje uczucie niepewności np.:podczas wyprzedzania na trasie w koleinach ale duży prześwit zaliczam na plus,bo nie przycieram podwoziem wjeżdżając na działkę. Części zamiennych trzeba szukać najpierw w internecie a potem w sklepach specjalizujących się handlem częściami do samochodów koreańskich,japońskich ,sporo części pasuje od Nubiry na której płycie podłogowej samochód jest zrobiony. Znajomy handlarz samochodami mówi,że jest to wynalazek i samochód z którym bierze się ślub czyli jest nie sprzedawalny w Polsce,w środowiskach ludności mieszkającej "daleko od szosy",gdzie jeżdżą Astry i Golfy jest nieznany,nazywam go mini Minivan Voyager chociaż jego przód-dziub jest lanosoidalny
4,0
~wrotas@gazeta.pl
Daewoo Tacuma
Hatchback 2.0 122KM 90kW
bardzo przyjemny i ergonomiczny samochód; nie spodziewałem się tego po Daewoo; lubię to miękkie "tapczanowe" zawieszenie, pełną elektrykę i klimatronik w pełni lata; firmowy zestaw muzyczny nie jest szczytem marzeń, ale radio z panelem, sterownie w kierownicy 6 głośników i zmieniarka w standardzie jest OK; samochód posiada wiele dodatkowych schowków m.in. na okulary (w suficie), 2 szuflady pod przednimi fotelami, 2 schowki w podłodze pod nogami pasażerów; 2 litrowy silnik jest optymalny, wydaje mi się że wersja z silnikiem 1,8 będzie za słaba; w wersji 2 litrowej przydałoby się mniejsze spalanie - szczególnie w mieście
4,7
~tytan-r@o2.pl
Daewoo Tacuma
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Gdyby nie gaz poszedłbym z torbami,a tak pali mi ok.10 l gazu przy spokojnej jeździe w trasie(spokojna 120 km/h), w mieście przy radosnym naciskaniu pedału gazu średnio około 15 l.Zawieszenie na razie nie domaga się napraw.To co mi padło po gwaracji to diody w alternatorze.A na gwarancji?To samo,tyle,że w ramach oszczędności wymieniono mi tylko przepalone i to chyba teraz sie zemściło.Ale na pocieszenie powiem,że pasuja tu alternatory oplowskie więc jakby co można go zamienić.Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.Polecam.Myślę też,że Daewoo troszkę za późno wyszło na rynek z tym modelem.
Średnie spalanie dla Daewoo Tacuma 2.0 122KM 90kW 2000-2011
9,6
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Daewoo Tacuma
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Samochód ekonomiczny i tani w zakupie na 2011 rok to taki,który spełnia następujące kryteria (moim zdaniem): 1-kosztuje od 5 do 15 tys.zł, 2-miesięczne koszty utrzymania poza wydatkami na paliwo nie przekraczają 300zł, 3-w mieście nie spala więcej niż około 10 litrów benzyny bądź gazu lub innego paliwa przeliczonego na kwotę 10 litrów benzyny przy zastrzeżeniu,że jest to samochód klasy średniej niższej czyli kompakt albo większy, 4-posiada napęd przedni,który nie stwarza tak wielkich problemów zimą jak napęd na tylną oś, 5-nie posiada automatycznej skrzyni biegów i silnika z turbiną oraz koła dwumasowego-wysokie koszty ewentualnych napraw, 6-rzadko gości w autoryzowanych serwisach gdzie w pierwszej kolejności oczyszczają portfel właściciela samochodu z pieniędzy ,dla przykładu cena czujnika przedniego ABS w ASO wynosi 180 zł a na Allegro 35 zł (pasuje od Nubiry) Łooo,pali tyle ile mu się wleje czyli (podaję spalanie dla GAZU): -16 litrów-miasto 200 tysięczne z kilkunastominutowymi korkami,zimą w niskiej temperaturze gdy koła buksują w kopnym śniegu na parkingu spalił mi 19 litrów gazu, -9 litrów trasa nie przekraczając prędkości 120,130km/godz., a zatem z gazem jest to samochód ekonomiczny, niektóre części nowe do tego samochodu są trudno dostępne,drogie albo nieosiągalne np.przegub zewnętrzny różni się tylko tym od identycznego przegubu od Nubiry,że posiada 32 zęby wewnętrzne a ten od Nubiry 29,
12,5
Daewoo Tacuma
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Benzyna - nie wiem, bo w baku mam przeważnie 1/3 i nie miałem okazji tankować do pełna. Jeżeli chodzi o gaz to spalanie w mieście 13-13,5, a w trasie ok. 11,5 litra przy prędkości 120-140 km/h. Auto raczej paliwożerne
11,2
Daewoo Tacuma
Hatchback 2.0 122KM 90kW
Ekonomiczny to on nie jest. 12 do 13l cykl miejski i to przy spokojnej jeździe, Cykl pozamiejski na długich trasach do 100km/h 8,5 do 9l powyzej znacznie wzrasta. Te spalanie podaje oczywiście dla gazu, a benzyny nie wiem ile pali bo zadużo na niej nie je
Daewoo Tacuma