Szukaj

Informacje o DS 4 II Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta luksusowe
DS 4 jest produkowanym od 2015 roku kompaktowym hatchbackiem, klasyfikowanym w niższej klasie średniej (segment C; pozycjonowany w grupie premium). Samochód jest formalnym następcą Citroena DS4 i obecnie jest oferowany już tylko pod marką DS, w związku z wyodrębnieniem przez Citroena tej marki ze swoich struktur. Jest to właściwie tylko zmodernizowana wersja Citroena DS4, która, podobnie jak on, jest oparta na rozwiązaniach bazowego Citroena C4. Płytę podłogową, na której został zbudowany – PSA PF2 Platform – dzieli z Peugotami RCZ oraz 3008.
czytaj więcej
Powagosław
DS 4 jeszcze jako Citroen był chyba najbardziej niedocenianym kompaktem na rynku. Czy przekona niezdecydowanych bez szyldu Citroena? Zasługuje na to, jak zresztą cała linia DS. ~Powagosław
Luzacjusz
Dość wariacki jak na kompakt, choćby dlatego, że ma w sobie coś z popularnych ostatnio SUV-ów coupe. Mam nadzieję, że to dopiero początek zabawy, bo hasło „DS” jest jak strefa Schengen: zobowiązuje do przekraczania granic. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 181 KM (133 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1650 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe, twin scroll
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Michał
DS 4 II
Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Auto wyróżnia się niesamowicie, jakość materiałów bardzo dobra. Jest świetnie wyciszony, jak na 19 calowe felgi to zawieszenie w mojej ocenie jest b.dobre. Silnik pracuje cicho, 181km przy tej wadze nieco ponad 1400kg sprawia że auto jest dynamiczne aczkolwiek ciężko nazwać je sportowym. Świetnia się sprawdza w mieście jak i trasie. Spalanie w mieście mogłoby być delikatnie mniejsze, jeżeli ktoś zakłada jazdę 70-80% w mieście to lepszym wyborem będzie hybryda. jeżeli proporcje bliżej 50/50 to zdecydowanie silnik benzynowy bez baterii
4,8
~Aleksander
DS 4 II
Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Długo zastanawiałem się nad zakupem. Początkowy wybór pad na Hondę VHR ale długość oczekiwania ostatecznie mnie zniechęciła. Po namyśle zwróciłem się do samochodów francuskich, którymi jeżdżę od 15 lat. Postanowiłem sprzedać swego 4-letniego Citroena Aircross w dieslu i przesiąść się na markę premium DS w benzynie ( uczciwie mówię , że nie żałuję decyzji). Wybrałem DS4 z silnikiem 1,6 o mocy 180kM. Od razu po zakupie odbyłem podróż ponad 350 km ponieważ salonów DS w Polsce jest tylko kilka w największych miastach. Jazda bajka, dodatkowo przyznam się, że po raz pierwszy jechałem automatem. Dość szybko załapałem styl jazdy co dosadnie potwierdziło tankowanie po przejechaniu 350 kM i sprawdzeniu ile faktycznie spaliłem. Komputer samochodu wskazał 6,2 litra - tankowanie 6,1 litra. Prawdą jest, że nie szarżowałem bo nowy samochód ale cała trasa przebiegła na odcinkach autostradowych, które pokonywałem z max prędkością 130 km/h. Więc uważam, że spalanie rewelacyjne.
4,9
~Kamil
DS 4 II
Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW
Rozglądaliśmy się za dopracowanym, dobrze wyposażonym kompaktem i jako numer jeden na celowniku był Golf 8. Po rozczarowującej jeździe próbnej zdecydowaliśmy się zbadać wszystkie kompakty na rynku i wybór padł na DS. Bajeczna jakość wykończenia wnętrza, ogromny komfort foteli i resorowania, szalone wyposażenie i wystarczająco żwawy motor (1.6 225 KM bez hybrydy) kupiły nas bez reszty. Z nowych aut segmentu C to prawdopodobnie najlepsza opcja na rynku, choć niektórym będzie brakować mocniejszych napędów. Jazda DS4 odpręża, zachwyca, a kiedy trzeba to i na emocje znajdzie się miejsce.
DS 4 II Hatchback