Szukaj

Informacje o Fiat 500L Hatchback 5d seria 6 1.4 16V 95KM 70kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: VANy
Produkowany od 2012 roku model zaliczany do klasy małych miejskich minivanów (mini MPV, segment K). Jest następcą Fiata Idei, natomiast jego większa wersja (500XL) zastąpiła model Multipla. 500L to model bazujący na prototypie L0 (alias Ellezero) z 2011 roku. Jest spokrewniony z Fiatem 500, chociaż został zbudowany na innej płycie podłogowej – GM Fiat SCCS Platform. Litera w nazwie modelu („L”) ma oznaczać takie cechy jak „light” (lekki), „large” (duży) oraz „loft” (wyznaczający nowe trendy).
czytaj więcej
Powagosław

Sympatyczne rozwinięcie koncepcji „Fiat 500”, może i mniej ekstrawaganckie, ale w przypadku modelu z literą „L” w nazwie słowo „ekstrawagancja” trzeba było połączyć z wyrazem „praktyczność”.

~Powagosław
Luzacjusz

Wygląda na odcinanie kuponów od Fiata 500. A pachnie bigosem z zapożyczeń: trochę Pandy, trochę Skody, trochę Mini, trochę Citroena. Całość przyjemna (jak to bigos), może trochę gracji brakuje (jak to bigos), a oryginalności na pewno.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Jacek
Fiat 500L
Hatchback 5d seria 6 1.4 16V 95KM 70kW
Jestem zachwycony Fiatem 500L. Zdecydowanie spełnia większość moich (oraz mojej żony) oczekiwań i potrzeb. Samochód kupiłem nowy i dostosowałem do swoich potrzeb (zamówiłem kamerę cofania, Android Auto, podłokietnik, lusterko do obserwacji dzieci, podwójną podłogę w bagażniku, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, grzałkę PTC). Poprzednio miałem Hondę City i Opla Astrę IV Kombi, więc nie jestem bardzo doświadczony i moja ocena w dużej mierze opiera się na porównaniu z poprzednikami. Jeździmy 80% po mieście i 20% w trasie. Mamy dwójkę dzieci. Potrzebujemy więc auta, które nie będzie za duże (Astra to był mały krążownik 4.7 m długości i promień skrętu chyba z 1km) i będzie skrętne (aby nie było problemu z parkowaniem), a jednocześnie auta pojemnego na dalekie wojaże. I tu 500 L w pełni się sprawdza. Ma fantastyczny promień skrętu i z niespełna 4.3 m mieści się w ciasne miejsca. Zaś bagażnik (który można mocno modyfikować z uwagi na kilka położeń podłogi i ruchome tylne siedzenia) jest bardzo pojemny. Aż byłem zdziwiony, ile do niego wchodzi. Na pierwszy rzut oka nie sprawiał takiego wrażenia, gdyż jest dość krótki (w porównaniu do Astry Kombi), ale jest bardzo wysoki (wyższy niż w Astrze). Pasażerowie z tyłu w nogach mają bardzo dużo miejsca. Nawet w wyższej klasie samochody mają mniej. To pewnie dlatego, że w samochodzie się wysoko siedzi. Tylna kanapa jest wyższa niż siedzenia z przodu, dzięki temu dzieci w fotelikach mają bardzo dobry widok. Moja żona jest niska. Wiec potrzebowała auta, gdzie jest dobra widoczność. 500L jest jak akwarium, w koło wielkie okna, a siedzi się w nim wysoko. Nie jechałem autem, w którym byłaby tak dobra widoczność. Jeżeli chodzi o wygląd, to auto mi i żonie po prostu się podoba i to bardzo. Ale spotkaliśmy się z opinią, że jest paskudny. Cóż. Rzecz gustu. Auto ma też swoje wady. Nie szarżujemy na drodze. Raczej jeździmy tak, jak przewidują znaki ograniczające prędkość. Nie wyprzedzamy za wszelką cenę. Więc nie przeszkadza nam dość mała dynamika i słabe przyspieszenie w 500L. Ale jeżeli dla kogoś jest to ważne, to niech szuka innego auta lub 500L z dużo mocniejszym silnikiem (jednak u Fiata nie zawsze jest dostępny). Słabo zestopniowana jest skrzynia biegów. 6 bieg bierze już w okolicy 80-90 km/h. Auto ma znakomity stosunek jakości do ceny. Jest bardzo solidne, ma swój styl. Nie czuje się w nim taniości. No i praktycznie nie ma konkurentów (został tylko Hyundai ix20, bo Kia Venga została wycofana). Niestety koncerny przerzuciły się na Crossovery i SUVy. Wielka szkoda, bo jak miałbym zmieniać w przyszłości auto, to ponownie na coś takiego jak 500L. Mam nadzieję, że za 5-6 lat będzie dalej w produkcji. Na razie nie przesiadłbym się na inny rodzaj samochodu i to dla mnie najlepsza recenzja 500L.
4,3
~Darek M.
Fiat 500L
Hatchback 5d seria 6 1.4 16V 95KM 70kW
Przyspieszenie bardzo kiepskie, prawie nie istnieje. O wyprzedzaniu nie ma mowy. Producent podaje ok. 12 sekund do setki, wg. mnie jest ponad 14 sekund. Nawet po mieście jest za wolny. Poza tym przestronny, skrzynia chodzi nawet OK, Każdy kogo znasz będzie miał szybszy samochód od Ciebie. Wskazówki dla grupy FCA, nie idźcie tą drogą, dodajcie TURBO!!
Fiat 500L Hatchback 5d seria 6