Szukaj

Informacje o Fiat 500X Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia
Następca Fiata Sedici, produkowany od 2014 roku, mały crossover z segmentu SUV. Zaprojektowano go w biurze Centro Stile Fiat (za jego design odpowiadał Roberto Giolito), a jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp 500X Concept z 2012 roku. Fiat 500X jest drugim, po 500L rozwinięciem idei Fiata 500 w ofercie włoskiej marki. Został zbudowany na płycie podłogowej Small US Wide 4x4 architectere, zmodyfikowanej wersji płyty, na której powstał m.in. 500L i Grande Punto – GM Fiat Small platform. Jego bliźniaczym technologicznie modelem jest Jeep Renegade.
czytaj więcej
Powagosław
Bez wątpienia ładniejsza odmiana powiększającej się serii 500 niż 500L. Powiem więcej, godząc się z potrzebą Fiata, który uznał, że musi przerobić miejskiego malucha na mini SUV-a: 500X jest też znacznie ładniejszy niż się spodziewałem. Może ktoś to doceni. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy wszystkie auta Fiata będą się teraz nazywać 500? 500+litera? 500X jest całkiem sympatycznym samochodem, ale to wożenie się na renomie oryginalnej pięćsetki trochę słabe. Tak jakby Stonesi na każdej swojej płycie nagrywali na nowo „Satisfaction”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start & Stop
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Dariusz
Fiat 500X
Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Samochód z ciekawym wyglądem, niebanalny. Wnętrze gustownie nawiązujące do samochodów z lat 60-tych. Silnik 1.6 E-Torq przyzwoity, oczywiście żaden z niego demon mocy i prędkości, ale na ten samochód wystarcza, jak dotąd bezawaryjny i przyjemna kultura pracy. Miałem wcześniej z stajni Fiata cromę z 2006r. i niestety muszę przyznać, że firma zaoszczędziła na jakości wykończenia. Wiem, że croma to wyższa półka, ale plastiki, szczególnie na tylnych drzwiach są po prostu "prostackie" (chropowate i trzeszczą), podobnie z komorą bagażnika czy ty twardymi elementami cokpitu. Tunel i podłokietnik zbyta małe i nieprzyjemne w dotyku. Ładnie za to prezentuje się imitacja metalu na desce rozdzielczej w kolorze samochodu. Minusem są także dziwne, choć delikatne dźwięki w przednim zawieszenie, a luzów żadnych nie mam. Tylna kanapa niewygodna i niezbyt wiele miejsca, ale to też nie jest duży samochód, chociaż na zewnątrz stara się taki imitować. Radio ma słaby sygnał ,często gubi stacje. Gaz (instalacja STAG Q-Next Plus, wtryski Hany, przejechałem na niej 25000, samochód ma w tej chwili 42tys.) za to spisuje się doskonale; nie mam ciężkiej nogi i spalanie mam niskie (komputer pokazuje średnie spalanie 7,9 - ale to wskazania benzyny, gazu pewnie trochę więcej). Skrzynia biegów ma bardzo krótką jedynkę, a piątka bardzo przyzwoicie ciągnie już od 2000 obrotów - nie narzekam. Ogólnie cztery gwiazdki, bo nie należy do tanich, a jakość wykończenia z niższej półki. Słaby skręt, czasami trzeba robić coś na dwa razy, co w innych modelach wykona się jednym manewrem.
3,6
~Rafał
Fiat 500X
Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
- Silnik dramatyczny. Auto powolne, bez żadnego przyspieszenia, do tego paliwożerne. - Spalanie 7l/100 km przy baaaardzo ekonomicznej jeździe (75% trasa 70km/h - 25% miasto bez korków), nie przekraczalem 100 km/h. To średnia z 1100 km. - Bagażnik mały i nieustawny przez mocno scieta klapę. Trzy niewielkie walizki i koniec miejsca. - Środek plastikowy i dość twardy, takie skrzyżowanie Dacii i Fiata. - Miejsca w kabinie całkiem całkiem. - Wyciszenie dość dobre. - Ładny wygląd Podsumowując, nigdy bym nie kupił, dobrze że tylko wynajęte bo inaczej chciałbym szybko sprzedać. Mam porównanie do nowych Doblo, 500L, S-crossa, Stonic, Ecosporta (też kiepski) i innych ale z klasy kompaktów i wyższej.
4,8
~daro
Fiat 500X
Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Witam, już przejechałem 26000 km moja ocena dla tego samochodu nadal jest b.dobra,pierwszy przegląd po 15000 km to wydatek 600 zł,drugi w granicach 1150 zł,po ponad roku użytkowania mogę powiedzieć,że elementy kabinowe b.dobrze spasowane ,nie ma żadnych zgrzytów,trzasków ,wszystkie elementy użytkowe w kabinie działają bez zarzutu,spalanie trasa 7.2 ,miejski 9 ,mieszany 8.4 wartości przy komplecie pasażerów,bagażnik z pełnowymiarowym kołem pomieścił ekwipunek 4 dorosłych osób na tygodniowy wypoczynek,silnik ze swoimi 110 koniami daje sobie radę a pseudo spece od ocen ,że ,,niby 11,5 sek do setki to słabo,,,niech zobaczą inne marki ,,sponsorowane,, gdzie 11,5 to marzenie,dalej z ocenami,dobre wyciszenie kabiny,świetne właściwości jezdne,koła 17 i tu daje się odczuć ,,krótkie,,nierówności,co jeszcze nie ,,bierze,,oleju ,na tym bym zakończył szczerze polecam
Średnie spalanie dla Fiat 500X Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW 2014-2018
9,0
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Fiat 500X
Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Nie byłem jeszcze na przeglądzie bo auto mam od 2 miesięcy. Co do spalania jeżdżąc w aglomeracji GOP na śląsku tryb Auto 11,2 LPG , tryb Sport 12,5L. Jazda autostradowa do Austrii ( Innsbruck ) 140km spalanie 8,9-9,2 LPG . Pierwszy przegląd jest po 1500 km dotyczy to tylko aut z LPG darmowy. Mam zamontowaną instalację Tartarini gdzie nie traci sie gwarancji na auto w całej Europie. Fiat pozwala tylko na montaż w firmie Auto Gaz Śląsk Sp. z o.o.. Firma ma podpisana z nie licznymi dilerami Fiata i serwisami LPG na montaż i serwis
10,1
Fiat 500X
Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Przeglądy nie wypadają źle (kwestia serwisu bo co serwis/salon inna cena ale już można zrobić za 500pln chociaż w wawie krzyczą 800-900) Serwis co rok lub 15tys. Niestety najgorzej wypada tu spalanie średnia z warszawy kork, krótkie trasyi ale i też normalna jazda w weekendy w okolicach warszawy to 10,5 nawet do 11l (taka średnia noga). Na trasach typu droga krajowa (90-110) i wyprzedzanie co jakiś czas 7,5l może wersja lounge przez szersze opony wiecej pali, albo jeszcze spalanie zmaleje z czasem lecz to co producent podaje w katalogu to ściema straszna 5l w trasie to chyba jadąc z górki przy 60km/h ;) zakupiłem wersje bez star-stop co z jednej strony pomaga w mieście oszczędzać ale w przypadku awarii choćby akumulatora innego typu generuje duże koszty. Dodam jeszcze że z powodu wtrysku pośredniego czuć znacząco większe spalanie w pierwszych 3-4 km na zimnym silniku no ale jak ze star-stop coś za coś. (za to podobno silnik dobry go gazu)
12,5
Fiat 500X
Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Fajnie auto wszystko ok zawieszenie jazda pali tyle samo pokazuje komputer 12.5 litra jednakowo czy miasto czy trasa takie same spalanie lpg jak ktoś szuka taniej jazdy.Eksplatacja auta części tanie serwis nie drogi mankament spalanie.
Fiat 500X Crossover