Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Tomas38
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Uwielbiam ten samochód!!! Świetnie się prowadzi i daje radość z jazdy. Dobre wyciszenie przy prędkościach autostradowych, fajnie się zbiera, przyjemne audio z 6 głośnikami, Car-play, wygodne siedzenia w skórze i niezła widoczność podczas jazdy w nocy (Bi Ksenon), dodatkowo kamera z torem jazdy ułatwia parkowanie. Silnik to stara sprawdzona konstrukcja Fiata z 4 cylindrami i hydrauliczną regulacja luzów zaworowych (T-jet). Do tego podatny na modyfikacje, fabrycznie nie jest wysilony. Do tej pory od nowości zero awarii!!! Warto zauważyć że wychodzą różne wersje Tipo. Niektórzy narzekają na braki w wyposażeniu, twarde fotele, deskę rozdzielczą czy plastykową kierownice. Tylko kto im kazał kupować podstawowa najtańsza wersje :) Polecam wersję Tipo S-Design.
2,5
~pablo83_1
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Generalnie nie polecam tego samochodu nigdy się tak na nowym samochodzie nie zawiodłem. A to jest już czwarty nowy samochód. Chyba że już ogólnie takie samochody nowe słabe robią. Kupiony we wrześniu 2019 rocznik 2018. Samochód nowy z przebiegiem 0 kilometrów. w serwisie byłem 3 razy przez pierwsze pół roku użytkowania do lutego 2020 roku Trzy razy wymieniany wentylator nawiewu. Dwa razy wymieniany na nowy trzeci raz smarowany. Po smarowaniu jest trochę lepiej ale jak tylko robi się zimno wyje jak szalony. Dodatkowo nikt nie powiedział że gwarancja na samochód jest liczona od czerwca 2019 kiedy samochód został zarejestrowany przez salon. Ja samochód kupiłem we wrześniu 2019 więc byłem przekonany że przegląd jest we wrześniu 2020 następny. Nic bardziej mylnego. Nikt nie przekazał w tej sprawie żadnej informacji. Więc tak naprawdę gwarancji już od Lipca 2020 nie miałem niestety. Może też trochę moja wina nie mówię że nie ale nie do tego zmierzam. We wrześniu zaczęło być słychać stuki na jałowych obrotach na jak samochód stał na luzie. Okazało się że dwumas. Odprowadziłem samochód na umówioną wizytę i oczywiście pierwsze co usłyszałem przez telefon następnego dnia rano to że nie był zrobiony przegląd na czas. Nie było pieczątki że filtr powietrza i oleju był wymieniony. I odmówili mi naprawy. Dodatkowo pisałem i dzwoniłem do centrali fiata też olewka. Kupiłeś samochód za swoje pieniądzę to się martw. Powołałem się na rękojmię bo samochód miał przebieg 12 tyś kilometrów jednak oni nie mają czegoś takiego jak rękojmia. Odpuściłem bo nie chce mi się po sądach latać i tracić czas. Dwumas zrobiłem u znajomego na własny koszt i jest OK. Nic nie stuka sprzęgło nie śmierdzi przy zwykłej jeździe. Ewidentnie albo był wcześniej jeżdżony samochód albo wadliwa sztuka. Dodatkowo teraz zaczynam słyszeć stukanie od strony silnika przy jeździe od 2 tyś obrotów wzwyż. Narazie temat zostawiam ale nie chce myśleć co będzię przy 60 tyś kilometrów o ile wogóle samochód dotrwa. Wyszedłem z założenia że jak mam płacić męczyć się to kupię używkę koszty będą podobne a wydatek jednorazowy mniejszy. Nowe samochody teraz niestety taka jakość. Jak czytam komentarze o różnych markach to też widzę podobne wpisy stąd chciałem się podzielić swoją historią. Dlatego Fiata zdecydowanie nie polecam. Cieszę się tylko że nie dopłaciłem 1500 zł za dodatkową gwarancję kolejne naciąganie na pieniądze.
3,8
~Adam
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Minusy- głośny, słabe wygłuszenie,paliwożerny,plastikowy w środku,duży promień skrętu przez co parkowanie nie jest łatwe, zawieszenie,skrzynia biegów wyposażenie auta technologia lata 90 ,skrzynia biegów jęczy jak w polonezie,słabe zabezpieczenie antykorozyjne (gołe blachy pod deską rozdzielczą obok filtra kabinowego ostre jak brzytew!!!) Plusy-silnik całkiem dynamiczny 214Nm (ponoć trwały),skrzynia 6,sprawnie przyspiesza nawet na 5 biegu,duże przestronne wnętrze i bagażnik,ładne nadwozie, no i może cena nowego samochodu.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Użytkuję Tipo HB od około dwóch tygodni. Do dnia dzisiejszego pokonałem dystans 350 kilometrów - tak więc silnik nie jest dotarty. Zgodnie z informacją przekazaną przez sprzedawcę, silnik dotrze się po około 2000 kilometrach, co ma zaowocować spadkiem spalania i bardziej żwawą pracą. Tipo poruszam się po Warszawie jak i na trasach szybkiego ruchu (S8/S2). Przy delikatnym posługiwaniu się pedałem gazu i ustabilizowaniu prędkości na poziomie 90km/h można osiągnąć spalania rzędu 4,5-4,7litra na 100km. Przy prędkości 110-120km/h wynosi ono około 6-6,5 litra. Oczywiście jest to spalanie "na trasie". Jeżdżąc po mieście i natrafiając na spore korki niestety 8,5-8,7l/100km/h nie dziwi. Poza tym turbo kusi aby przycisnąć trochę mocniej i poruszać się dynamiczniej niż w przypadku wolnossącego silnika. Na razie staram się nie przekraczać 3.500-4.000 obr/min i prędkości 150km/h.
7,8
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Miasto wylaczony start - stop krotkie odcinki do 4 mil (6.43 KM) Przedzial 8,5 - 9.0 raczej normalnie/dynamicznie. Autostrada (Brytyjska) Klimatyzacja do (75Mil/h 120 km/h) Pod dystrubutorem okolo 6,5. Nigdy nie robilem testu przy oszczednej jezdzie, ale tez nie paluje na zimny.
7,7
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Przejechane 14 tys. Komputer przekłamuje o 0,7 l/100km w dół od wartości realnych. Autostradowe prędkości 8-8,5. Oszczędna jazda/ jazda w trasie w prędkościach do 100 km/h można się zakręcić w granicach 7 -7,5l/100km. Miasto okolice 9-9,5, normalnym stylem, bo dynamiczniej to i więcej by spalił i wiadomo można by mniej. Ktoś napisał już 1l mniej i byłoby złoto, ale nie ma co narzekać, przynajmniej 4 cylindry :) Komputer od początku pokazuje średnio 7,7l/100km

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Hatchback