Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~marek
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Witam,Jeździęłm tym autem w sumie nieco ponad dwa miesiące pracując i wyjezdzając pare razy do Turcji gdzie było moim autem służbowym.to opcja sedan FL z silnikiem 1,6 i automatem (nie było tu takiej konfiguracji więc zaznaczyłem sedan przed FL.Auto idiotoodporne,bez sladów zuzycia chociaz non stop w uzyciu z różnymi kierowcami (auto firmowe) Funkcjonalne z wersja nadbogatszą z mozliwych.Tempomat działajacy prawidłowo,tablet do sterowania również (ten większy) Nie przepadam za tabletoza samochodową ale nie ma wyjścia wszystko idzie w tym kierunku.Skrzynia dwusprzągłowa niestety bez programów np sport czy zima i do tego ustawiona ekonomicznie (ciągnie maksymalnie długo na najwyzszych biegach przed redukcja) no ale to nie auto do szaleństw.Funkcjonalnie silnik wystarczajacy i radzi sobie bezproblemowo po gorach z kompletem otyłych pasażerów.Zawieszenie sprężyste ,nie za twarde,nie za miekkie....co ciekawe skrzynia nie serwisowana bo nikt o tym nie pamieta (nie wiem czy nawet wie bo pytałem i techniczny robił wielkie oczy) a wykręciła prawie 200tys.....Spalanie wpisuję "na pałę" bo mnie to nie interesowało - płacone firmówką.
4,8
~Roman S
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Przy nabyciu nastawienie neutralne, teraz duży PLUS
4,9
~Paweł
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Przyjemny w prowadzeniu, duża przestrzeń wewnątrz, spory bagażnik, w opcji Lounge dobre wyposażenie.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW 2015-2018
7,9
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Z automatyczną skrzynią, ten silnik po prostu pali tyle. To stara konstrukcja a jakieś informacje producenta o spalaniu 6 czy 7 litrów w mieście to zwyczajne bajki. Nie da się tyle spalić jeżdżąc po mieście. Trasa 350 km, na tempomacie wbite 135 km/h, średnia przelotowa 109/h według komputera, średnie spalanie 8,1. Nie wiem jak trzeba by jechać, aby zbliżyć się do wartości producenta. Acz nie narzekam. Dynamika raczej zerową jednak rozwiązania konstrukcyjne eliminują mnogość komplikacji, jakie mogą wystąpić w nowoczesnych silnikach.
8,9
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Zaczynam być przerażony spalaniem w cyklu miejskim. Ponad 12 litów wydaje się być normą dla tego autka, a chyba nie takiego wyniku oczekuje się od miejskiego dyliżansu. Próbowałem różne style jazdy i było jeszcze gorzej. Wiadomo że automat i mały silnik robi swoje, ale to jest lekkie autko. Voyagerem 3.8 robiłem 14 litrów ( przy dwóch tonach i 4 biegowym automacie ), A8 4.2 co prawda TDI, ale quattro i znowu 2 tony - wynik średni to 8 litrów. Nawet stara beemka 520 z 92 roku w automacie wciągała 11. To co 25 lat później i przy nacisku na ekonomie i wszystkie eco bzdury normą Japońskiego automata wciśniętego pod maskę Tipo 1.6 e-muł ( bo inaczej tego nazwać się nie da ) ma być 13 litrów? To jest jakiś patos i dramatyzm.
9,8
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Minimalne średnie - miasto (Wrocław) uzyskane w okresie wakacyjnym, oraz autostrady. Maksymalne średnie - miasto (Wrocław) uzyskane przy studentach w mieście ;) Minimalne spalanie uzyskane na trasie do Chorwacji, prędkość autostradowa (w większości) - 140

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Sedan