Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~Adrian
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Obecnie w naszej rodzinie są już dwa egzemplarze hatchback od ponad 4 lat i kombi S-design od kilku miesiecy. Tipo jest to naprawdę świetne,bezawaryjne, rodzinne auto. Za te pieniądze w tej klasie nie znajdziecie naprawdę nic lepszego, stosunek jakości cena jak dla mnie rewelacja. Wnętrze może i jest proste i plastikowe,ale jakości spasowania poszczególnych elementów jest na bardzo wysokim poziomie, fiat pod tym względem nie odstaje nawet od marek premium. Byłem posiadaczem BMW X1 x-line i niestety jakość spasowania jak i wyciszenie niestety jak na markę premium nie było zachwycające, według mnie tipo pod względem spasowania wygrywa.
4,9
~horilka
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Przesiadłem się z Forda Focusa Mk2, 100 km hatchback. Przed zakupem brałem pod uwagę używanego Opla Astrę lub Hyundaia I30, wszystko kombi. Padło na Fiata mimo wielu obaw, to co przekonało to wrażenie z jazdy próbnej i cena. Wersja z pakietem City, czyli automatyczne światła, wycieraczki, ale przede wszystkim kamera cofania. Bez tego ostatniego nie wyobrażam sobie parkowania pod blokiem. Jeśli ktoś szuka bajerów i nowych rozwiązań, to nie ten samochód, tutaj nie ma nic nowego, składanka wszystkiego, co już było, ale za to sprawdzone i działające. Nie ma tu wielu bajerów, po prostu auto. To czego mi brakuje to czujników parkowania przód, nie wiem dlaczego nie można tego dokupić i ewentualnie ostrzegania przed zajęty pasem drogi, to wygodne rozwiązanie. Kwestia gustu, ale na samochód ładny, u mnie brąz, świetnie wyglądająca osłona chłodnicy, ciekawe alufelgi, taka pseudo limuzynka. Cieszy oko.
4,5
~nakkub
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Wcześniej jeździłem Sedici 1,6, Astrą H 1,4; więc samo siedzenie za kierownicą nowego Tipo to jak podróż statkiem kosmicznym. Efekt kosmiczny potęguje silnik t-jet - bardzo dynamiczny i bardzo elastyczny. Wgniata w fotel - chociaż jak pisałem, wcześniej nie jeździłem wyścigówkami. Z wyprzedzaniem w trakcie jazdy, czy nagłym przyspieszeniem kiedy trzeba nie ma żadnego problemu - co innego na stracie spod świateł. Dziwne jest to przejście z 1 na 2 bieg, jakby po kilku pierwszych metrach nabierał powietrza. Na kolejnych biegach jest płynnie i bezproblemowo - choć też trzeba się przyzwyczaić do krótkiej skrzyni. Podpowiedź komputera sugeruje zmianę biegu na wyższy przy około 2k obrotów - a więc jazda 60-70 km po mieście odbywa się na 5 biegu, sugestia wrzucenia 6 biegu pojawia się też bardzo wcześnie. Mimo tego, zawsze ma się zapas pod pedałem gazu - bardzo miłe uczucie, aż prowokuje do agresywniejszej jazdy. Wizualnie auto jest bardzo ładne - moim skromnym zdaniem kombi prezentuje się świetnie, cieszy oko za każdym spojrzeniem, czy od frontu, czy z profilu czy nawet z góry, kiedy z balkonu patrzy się na dach. No i ten kolor! W środku bardzo dużo miejsca, przestronnie i przyjemnie. Bagażnik bardzo funkcjonalny i mega pojemny. Zaskakująco dobrze gra muzyka: czysto, selektywnie z odpowiadającymi mi niskimi tonami. Minusy zauważone na dziś, które nijak nie psują pełnej radości wsiadania do tego auta: - dziura między 1 i 2 biegiem* - trudno znaleźć optymalna pozycję do siedzenia* - kiepskie (oryginalne) dywaniki gumowe i nie do końca spasowana mata w bagażniku - polecenia głosowe (np. dyktowanie treści sms) w zasadzie w ogóle nie działa.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
8,0
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Witam. Posiadam Tipo kombi 1.4 t-jet od 3 miesięcy. Do tej pory przejechałem już ponad 4 tyś km . Powiem szczerze, że zejście w spalaniu poniżej 7 litrów jest bardzo trudne. Jest to mały silnik z turbo więc jedyna opcja to lpg. Ostatnio zrobiłem trasę 1500 km na autostradzie z prędkością 140 km na tempomacie. Średnie spalanie przy 4 osobach plus bagaż wyszło 8,6 litra. Zaznaczę, że jechałem z normalną dynamiką przy rozpędzaniu i nie oszczędzałem samochodu. Spalanie 6,5 jest możliwe na lokalnych drogach przy prędkości 90 km na godzinę. Jest to mały silniczek więc trzeba go kręcić. A jeżeli chce się zaoszczędzić nie rezygnując z dynamicznej jazdy należy pomyśleć o lpg. Lub zmienić samochód z większym silnikiem .Posiadam drugi samochód ( limuzyna ) z silnikiem 2.3 benzyna i powiem szczerze że potrafi spalić mniej niż Tipo. A szczególnie na autostradzie. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Tipo.
9,7
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Auto mam od 2 miesięcy i przejechałem 10 tyś km. Raczej bez problemu mieszczę się w 10l/100km. Z reguły jeżdżę w trasy, może 10% to miasto. W trasie 110-120km/h, na autostradzie 120-140km/h. Podczas ciągłej jazdy 140km/h auto bierze trochę ponad 10l. Dość trudno mi zejść poniżej 9l, natomiast przy spokojnej jeździe jest to możliwe.
8,4
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Zwracam uwagę, że komputer przekłamuje. Sprawdziłem to przy tankowaniu. Przejechałem dokładnie 400 km, komputer podał średnie zużycie 9,0 l/100, czyli matematycznie powinienem zatankować 36 litrów. Zatankowałem nieco ponad 40 litrów. Dowiedziałem się od flotowca, że do wskazania komputera należy dodać litr. I to by się zgadzało. Zastanawiam się zatem dlaczego producent deklaruje coś co z rzeczywistością nie ma nic wspólnego, a komputer stara się to minimalnie poprawić?

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Station Wagon