Szukaj

Informacje o Ford B-MAX 1.4 Duratec 90KM 66kW 2012-2017

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: VANy
Subkompaktowy minivan, klasyfikowany pomiędzy segmentami B (z racji rozmiarów) i K (z racji typu nadwozia), produkowany od 2012 roku. W europejskiej ofercie Forda zastąpił model Fusion i zajął w niej miejsce obok większych minivanów: C-Maxa i S-Maxa. Zapowiedzią debiutu auta był prototyp o nazwie B-Max Concept zaprezentowany w 2011 roku. Wersja produkcyjna kontynuuje stylistyczną koncepcję marki zatytułowaną „kinetic design”. B-Max został zbudowany na nowej płycie podłogowej Ford B3 platform, opracowanej wspólnie z inżynierami Mazdy.
czytaj więcej
Powagosław
W czasach, gdy Ford wciąż produkował mało atrakcyjnego wizualnie Fusiona, konkurencja nie próżnowała, dlatego B-Max nie zdobędzie szturmem rynku małych aut rodzinnych. Ale będzie ciekawą alternatywą wobec Opla Merivy czy Citroena C3 Picasso. ~Powagosław
Luzacjusz
Skoro rodziny się nie wybiera, możesz chociaż wybrać rodzinny samochód. B-Max ma fajne, przesuwane drzwi, co w tej klasie nie wszystkim przyszło do głowy. Ale designersko jest tylko poprawny, tylko poprawny. Ci którym naprawdę się podoba, za dużo czasu spędzili w Fordzie Fusion. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW)
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Ford B-MAX 1.4 Duratec 90KM 66kW 2012-2017
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Ford B-MAX
Mikrovan 1.4 Duratec 90KM 66kW
Komentarz z 25/06/16. Cześć. Bedę używać krótkich zdań. Tak lepiej :). Na co dzień jeżdżę Skodą Rapid 1.6 TDI , 105 KM. Przebiegi 50 tys/rok. Ale mówię o tym bowiem jest to mój pkt odniesienia, i myślę że istotny w tej podróży po Polsce. Dwa dni temu poproszono mnie abym zastąpił kierowcę Forda B-Max 1.4/90 KM. Ok. Jedziemy na wesele z Gdańska do Głogowa. 420 km. Połowa autostradą A1, a druga połowa drogami krajowymi. Nie ma sprawy mówię, wszak jestem kierowcą zawodowym. Z przyjemnością usiadłem za sterami prawie nowego forda z przebiegiem raptem 30tys/km. Nasza skoda przede mną - znaczy moja żona (dobry, doświadczony kierowca z wieloletnim stażem). Wyjeżdżamy z centrum miasta, i już czuję że czegoś mi brakuje... Brakuje mocy. Obok siedzi młody emeryt a zarazem dumny właściciel, więc nie wypada mi na dzień dobry narzekać. Hmmm... zaczynam próbować auto. Cisnę na każdym biegu do 4-5 tys obr/min, aby w miarę dotrzymać kroku innym pojazdom które dość żwawo przyspieszają spod świateł. Na początku moje subiektywne odczucie mówiło mi że auto ma 75KM, ale kiedy dopytałem właściciela, to zdziwiłem się że ma ono aż 90 KM !.. Trudno. Jest jak jest, więc gonię żonę. Miasto 15 km, obwodnica 20km, autostrada 180km z prędk. 120-150km/h),potem drogi krajowe, też ok 180 km. Czas podróży z przerwami, ok 6 godzin. Droga powrotna podobna. Łącznie ok 850km. Średnia spalania wg komputera to 7.8 - 8.1ltr/100km. Wg mnie to o wiele z dużo jak na niby oszczędne auto, bowiem liczyłem na jakieś 6,5ltr/100km. Tymczasem Skoda Rapid 1.6TDI spaliła średnio 5.1ltr/100km. Te porównania nie są ważne. Naprawdę. Są tylko jakimś tam odnośnikiem. Natomiast generalnie : uważam że wynik około 8ltr/100km, na trasie, to stanowczo zbyt wysokie wartości spalania. Miło mi jeśli komuś pomogłem. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,7
Ford B-MAX
Mikrovan 1.4 Duratec 90KM 66kW
Auto przejechało 13000km i poniżej 9 litrów na sto zejść się praktycznie nie da, a generalnie preferuje spokojny styl jazdy. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
5,4
Ford B-MAX
Mikrovan 1.4 Duratec 90KM 66kW
Nowe autko, jeszcze nie dotarte więc trudno mowic o faktycznym zuzyciu paliwa. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Ford B-MAX