Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 159 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Kuba
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Poszukiwałem samochodu rodzinnego, mój wybór padł na Forda C max w wersji 5 osobowej. Przestronne wnętrze, które jest zasługą pokaźnej szerokości nadwozia i trzech oddzielnych foteli montowanych w drugim rzędzie zamiast kanapy. Pojemność bagażnika całkiem spora ok. 450l, a po złożeniu foteli wrasta do ponad 1700 l. Ja wybrałem wersje Edition z silnikiem 1,6 TI-VCT , wolnossąca 125KM. Silnik w zasadzie bezawaryjny, prosty w budowie, wadą jest słaba moc i nieprzystosowanie do LPG, które dla mnie nie ma większego znaczenia. Manualna skrzynia biegów dobrze zestopniowana, brakuje jedynie w tej wersji 6 biegu. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, C maxy po lifice maja grubsze szyby , lepsze uszczelki i mate głuszącą pod maska. Poprawia to komfort. Siedzi się wysoko, widoczność bardzo dobra, duże składane lusterka. Zawieszenie wielowahaczowe plus system Control Blade daje duża przyjemność z jazdy – samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Układ kierowniczy działa bardzo precyzyjnie, dobre prowadzenie, super właściwości jezdne. Lakier dość cienki 100 – 140 mikronów, słaby podatny na zarysowania. Zabezpieczenia antykorozyjne poprawione w stosunku do poprzednich generacji, ale cudów nie ma się co spodziewać. Samochód nisko zawieszony – mały prześwit, trzeba uważać na krawężniki i podjazdy. Wewnątrz kierownica multimedialna, system audio SONY i system multimedialny SYNC 2 z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem, który pozwolił zmniejszyć liczbę przycisków na konsoli centralnej. System Sync 2 jest przestarzały i w nowych Fordach zastępuje go SYNC 3 – o wiele lepszy. Obsługa jest bardzo intuicyjna. Ogólnie jest bardzo przejrzyście. Jakość plastików i materiałów użytych we wnętrzu bardzo dobra. Ford C-Max jest na tyle trwałą konstrukcją, że ewentualne usterki dotyczą jedynie drobiazgów i pomimo że posiada zalety jak i wady wg. mnie jest samochodem godnym polecenia. Oczywiście , każdy oceni samochód według siebie, moja opinia jest taka.
4,7
~Hubert
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Nigdy wcześniej nie posiadałem samochodu tej marki - pewnie dlatego że zawsze gdzieś w głowie "siedział" mi stereotyp - "Ford g... wort" Potrzebowałem większego samochodu rodzinnego. Wybór padł na C Maxa. Z samochodu na chwile obecną jestem bardzo zadowolony. Duży, wygodny, do spokojnej jazdy. Ogólnie wszystko na swoim miejscu, wskaźniki czytelne, obsługa menu komputera pokładowego i zestawu multimedialnego (radia) czytelna, prosta, intuicyjna. Silnik 1,6 125km radzi sobie z masą samochodu , ale o wrażeniach sportowych to raczej można zapomnieć. Za słaby. Zużycie paliwa jak na tę wielkość i masę samochodu bardzo przyzwoite. W miecie 9-10 l/ 100km, na trasie 5 - 6 l /100km. Zaletą silnika jest prosta konstrukcja, brak poważnych wad fabrycznych, dobra kultura pracy. jednostka napędowa wolnossąca. W samochodzie cicho, bardzo przyjemnie, przy prędkościach autostradowych zaczyna być głośno. Widoczność bardzo dobra ze względu na wysoka pozycje siedzącą - jedynie do tyłu mogłoby być lepiej. Jakość plastików i materiałów użytych we wnętrzu bardzo dobra. Nawiewy, ogrzewanie, klimatyzacja - brak jakichkolwiek zastrzeżeń. prowadzenie auta wyśmienite, trzyma się drogi jak przyklejony. Zapewne zasługa zawieszenia wielowachaczowego i systemu Control Blade. Układ kierowniczy elektryczny (jak to w nowych samochodach) ale pracuje poprawnie, bardzo precyzyjny.
3,9
~Zygmunt
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Samochód z kategorii: "Jest, jeździ, nie psuje się, tylko lać." Nic więcej. Ani mega pozytywnie, ani negatywnie. Ot, taki średniak. Spodziewałem się więcej, ale to pewnie dlatego, że to mój pierwszy zupełnie nowy samochód.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Minivan Facelifting