Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Auta małe

Wybór jest naprawdę duży, ale nie wszystkie silniki są ciekawe. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 1.0 80KM, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Jednak jeśli nie boicie się wysokiej mocy wyciśniętej z małego silniki, to pokochacie 1.0 Ecoboost. Jego mocy zaczyna się w najsłabszych wersjach od 100KM a kończy na bagatela 140KM. Optymalny jest wariant 125-konny. Wśród diesli dostępne są dwa silniki i już ten najsłabszy o mocy 75KM i pojemności 1.5l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Mimo wszystko spodoba się tylko spokojnym kierowcom, bardziej uniwersalny jest 1.6 95KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4050 obr/min
Montaż silnika środkowo, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Silnik Ti-VCT
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Mateusz Jarek
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Auto na pewno godne polecenia. Małe, aczkolwiek ciężko nim się parkuje przez dwa olbrzymie słupki c, wygodne, dużo funkcji łatwo dostępnych z kierownicy. Głośniki trzeszczą kiedy przekręci się pokrętło na 15+. Sam kształt jest według mnie piękny, chociaż moja dziewczyna mówi, że najchętniej nasrałaby na tę fiestę z powodu jej brzydoty. W sumie nie ma co się dziwić, w końcu podobają jej się hyundaie i10. Silnik działa bez zarzutów, auto jest zwinne, dobrze przyspiesza i w ruchu miejskim można objechać w sumie każdego.
4,8
~Kretschmers
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Świetne auto. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu. Daje frajdę z jazdy, przyśpiesza płynnie i żwawo. Zawieszenie twarde, auto precyzyjnie wchodzi w zakręty. Ceny części bardzo niskie, dobrze dostępne. Prezentuje się ładnie, wnętrze naprawdę przyjemne. Nie jest to samochód awaryjny, kupując Fiestę ma się po prostu spokój.
4,6
~Marcin
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Samochód zaskakuje super prowadzeniem, na oryginalnych 17" felgach trzyma się drogi jak przyklejony. Silnik w zupełności wystarczający do tak lekkiego auta (1050kg). Mała waga przekłada się na niskie zużycie paliwa, średnio 6,5l pb/100km. Usterkowość jak na razie zerowa. Stylistyka...czarny kolor, felgi 17 i pakiet sport sprawiają, że trudno przejść obok tego auta obojętnie.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW 2008-2013
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Szukałem auta o fajnej dynamice w połączeniu z ekonomiką. Prawie niemożliwe. Wcześniej jeździłem dieslem i miałem wrażenie, że ile bym go nie piłował on palił mało. Ale znam benzyny, mam drugie auto w benzynie i wiem, że nawet małe auta potrafią palić sporo. Jeżdżę we Wrocławiu, w godzinach 7.30, 16. Sporo stoję w korkach i i tego się obawiałem. Nad fiestką i tym silnikiem modliłem się długo, bałem się wielkiego spalania. Po rozmowie z poprzednimi właścicielami otrzymałem informację, że auto średnią z jazdy po mieście odnotowuje na poziomie 6.9. Niby niemożliwe ale postanowiłem to sprawdzić. Po sprawdzeniu auto kupiłem. Ostatnio w trasie ok 240 km, zwykła krajówka, sporo redukcji, gdzie byliśmy raczej najszybsi wyszło 6.2. Dane na podstawie komputera. Codzienny dojazd i powrót z pracy ok 25km spalanie ok 7,6. Przy obecnej cenie paliwa nie tęsknię za dieslem. Uważam też, że nie ma sensu kupować słabszej wersji silnika, spalanie wiele się nie różni a frajda z jazdy zdecydowanie większa. Naprawdę fajne auto.
8,8
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Przy normalnej (ani dynamicznej ani eko-taksówkarskiej) jeździe mieście trzeba się liczyć ze spalaniem 8,5-9 l. Spalanie wzrasta o ok 0,5 l w czasie dużych mrozów, a ok. 0,5-0,8 l w trakcie letnich upałów, gdy klimatyzacja pozostaje cały czas włączona. Przy jeździe 50% miasto 50% autostrada/ekspresówka spalanie wynosi 8,5-8,9 l. Niestety na trasie doskwiera brak szóstego biegu - na autostradzie przy 140 km/h silnik ma około 4500 obr/min. Szósty bieg pozwoliłby obniżyć obroty i spalanie. Spalanie: droga krajowa (90 km/h) - 7,5-8 l droga ekspresowa (120 km/h) - 8-8,5 l autostrada (140 km/h) - 8,5-9 l miasto - 8,5-9 l
7,1
Ford Fiesta VII
Hatchback 3d 1.6 Duratec 120KM 88kW
Trasa 90-100km/h - 6,0l/100km, Spokojna jazda po dużym mieście 7-7,5l/100km, Autostrada 140km/h - 7,5l/100km. Więcej niż 10 litrów nigdy nie udało mi się zrobić nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy. Opony 205/40 R17
Ford Fiesta VII Hatchback 3d