Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Auta małe

Wybór jest naprawdę duży, ale nie wszystkie silniki są ciekawe. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 1.0 80KM, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Jednak jeśli nie boicie się wysokiej mocy wyciśniętej z małego silniki, to pokochacie 1.0 Ecoboost. Jego mocy zaczyna się w najsłabszych wersjach od 100KM a kończy na bagatela 140KM. Optymalny jest wariant 125-konny. Wśród diesli dostępne są dwa silniki i już ten najsłabszy o mocy 75KM i pojemności 1.5l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Mimo wszystko spodoba się tylko spokojnym kierowcom, bardziej uniwersalny jest 1.6 95KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Ergonomia

Wybrane oceny

4,3
~jonaszm
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Na początku przy zakupie w ogóle nie brałem pod uwagę Fiesty. Wystarczyła jazda próbna z silnikiem 1.0 EcoBoost i wybór stał się dla mnie oczywisty. To nie reklama. :) Z perspektywy 3 lat użytkowania tego samochodu, oceniam go jako bardzo dojrzałe auto segmentu B. Naprawdę świetny silnik, który jak na trzy cylindry brzmi nieźle, lepiej niż nie jeden "czterocylindrowiec". Ładnie wchodzi na obroty, pozwala z łatwością osiągać prędkości autostradowe i zadowala się akceptowalną ilością paliwa. Jasne, 100KM to nie demon prędkości, ale na jedną bądź dwie podróżujące osoby z pewnością wystarczy. Dla bardziej wymagających zostaje wersja 125/140KM. Do miasta wystarcza w zupełności, choć osobiście do typowo miejskiej jazdy polecałbym silnik wolnossący 1.2 80KM lub 1.4 96KM. Dlaczego ten samochód jest dojrzały ? Ponieważ można w nim bardzo wygodnie i bardzo stabilnie pokonać duże trasy (np. 1000km) i wyjść bez bólu pleców. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane. Jazda nie męczy, bo auto trzyma się drogi jak wściekłe i wydaje się, że nic nie jest w stanie nim "zabujać". Jeździłem samochodami dwie klasy wyżej i po przesiadce do Fiesty nie czułem dyskomfortu. Stabilność na autostradzie to po prostu bajka, to auto to jest co najmniej jedna klasa wyżej pod tym względem, a w niektórych przypadkach nawet dwie... Wyciszenie jest akceptowalne. Ma kilka wpadek ergonomicznych, m.in. bezużyteczny podłokietnik, ale za to z jakim schowkiem. Ma swoje wady, uchwyty na drzwiach trzeszczą, plastiki (prócz góry deski) są twarde. Nie jest to premium. Nie ma nie wiadomo ile miejsca, bagażnik też jest jednym z mniejszych w klasie. Silnik jest drogi w serwisowaniu, a jego osprzęt brzęczy jak szalony, przez co klekot diesla wydaje się kulturalny. Ale zawieszenie i układ jezdny to czołówka w klasie. To nie jest samochód typowo do miasta. W niego można wsiąść i jechać na drugi koniec polski, wysiąść i nie czuć się połamanym. Jazda nie męczy, silnik nie wyje. To jest pełnoprawny samochód do jazdy na co dzień i do jazdy wszędzie, nie tylko po mieście. Dlatego oceniam go doskonale, mimo tego że odstawał nieco od konkurencji jeżeli chodzi o technologie, oraz że jego system multimedialny był już przestarzały i nieintuicyjny. Jak ktoś lubi jeździć samochodem, to polecam. :)
4,6
~demoon
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Pierwsza ocena dodana została kilka dni po zakupie ok 6 miesięcy temu,samochód miał niespełna 10000 km przebiegu. Od tamtej pory doszło kolejne 10 tys km.Ocena będzie bardziej obiektywna.Nadal uważam mój wybór za właściwy.Rewelacyjna sylwetka,zwłaszcza przód auta.W wersji titanium jaką posiadam uroku dodają duże chromowane listwy boczne.Wnętrze ,również ergonomiczne,miekkie materiały deski rozdzielczej (te z twardego plastiku niestety gorszej jakości).Kolejny duży plus to zawieszenie.Wisienką na torcie jest silnik 3-cylindry 998 cm. Wszyscy znajomi się uśmiechają jak słyszą o tych parametrach :) Po przejażdżce każdy mówi ''szok'' Dokładniej plusy i minusy podam w każdej sekcji osobno. Wszystkim szukającym małego samochodu polecam przed zakupem jazdę próbna fiestą z 1.0 ecoboostem nawet jak by mieli awersje na forda i byli zdecydowani na inna ulubiona markę.
4,7
~demoon
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Od zawsze popierałem minimalizm i prostotę w budowie samochodu. Opel i VW doskonale się sprawdzały w założeniach.Kiedy przyszedł czas na zmianę samochodu i wycieczki do salonów wymienionych marek coraz bardziej rozczarowywały ,od niechcenia wstąpiłem do Forda ,bo wiadomo było że ford g...w... (W założeniach do zakupu auto miało być małe,ekonomiczne i na pewno na kilka lat.) Chciałem zobaczyć fiestę którą wszyscy się zachwycają, i była biała w podstawowej wersji . Nic szczególnego nawet nie chciało mi się wsiąść za kierownicę. No to dalej szukanie- Renault clio tce ,całkiem spoko,ale to nie to.Po dłuższej przerwie na szukanie z powrotem Vw,Opel, Ford ale w innym salonie i jest do dyspozycji testowej bogato wyposażona fiesta z litrowym ecoboost. Samochód wyglądał o niebo lepiej niż poprzednio oglądana fiesta. Ale to jazda próbna załatwiła sprawę. Po przesiadce z astry 1.6 na fieste 1.0 to jest kosmos.Polecam wszystkim jazdę próbną fiesta z tym motorem.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Tutaj przeciętnie, głównie ze względu na wymianę oleju. Koszt oleju 5W20 (5L) do 1.0 EcoBoost to ok. 170 - 180 zł w sklepie. Do tego dochodzą filtry (oleju i przeciwpyłkowy) i przegląd ze swoimi częściami to ok. 500 - 600 zł. Jeżeli zostawimy wszystko w rękach ASO, to wydamy ze 100 - 200 zł więcej, a więc dosyć sporo, jak na mały samochód. Spalanie paliwa w dużej mierze zależy od nogi kierującego. Przy jeździe "krajówkami" do 90 - 100km/h zobaczymy wyniki w okolicy 5.0 - 5.5 L/100km. Autostrada z prędkością 140km/h to ok. 6.5-7.5L/100km, w zależności od panujących warunków. Miasto pominę, bo to zależy od wielu czynników. Potrafi spalić równie dobrze 6 litrów przy w miarę pustych drogach, jak i 9 - 10 litrów przy zakorkowanym mieście. Moim zdaniem nie pali więcej jak powinien, w cuda nie wierzę. Średnie spalanie komputer mi pokazuje ok. 7L. Jazda głównie po dużym mieście + autostrady 140km/h.
5,4
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ponad pół roku użytkowania, ok 9000km, styl jazdy: dynamicznie przyśpieszam (rzadko męczę silnik powyżej 4k obrotów), ale w trasie używam maksymalnego sensownego biegu i utrzymuję stałą prędkość. Jak na taką dynamikę przy niewielkiej mocy na prawdę mało pali, podobno maleńki ecoboost dobrze wytrzymuję próbę czasu i kilometrów, ale to się okaże. Zdecydowanie polecam.
6,7
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Jest nieźle - za wcześnie żeby mówić o całokształcie, ale spalanie spada zgodnie z instrukcją - w tej chwili po mieście spalanie wychodzi 6,9 - co biorąc pod uwagę korki w stolicy jest niezłym wynikiem. W trasie udało się zejść poniżej 6 l/100km
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting