Szukaj

Informacje o Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~criss020
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Bardzo wygodny i dobrze wykonany samochód. Mam porównanie z podobnymi przedstawicielami klasy kompaktowej i Focus w wersji Titanium jest jednym z najlepiej wykonanych. Dobra jakość elementów wnętrza, spasowanie ich oraz niewielki stopień zużycia po kilku latach zasługują na pochwałę. Silnik 1.5 120KM w dieslu jest oszczędny, moc wystarczająca. Zrobiłem prawie 70 tys. km w mieście i w trasach (w tym trasy zagraniczne) i jedyne do czego mogę się przyczepić to ilość miejsca w drugim rzędzie. Dla dzieci ok, ale dla dorosłych ciasno. Wyciszenie na średnim poziomie. Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa rewelacyjna.
4,0
~Paweł
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Samochód ( jakość wykonania, wrażenia z każdy, bezpieczeństwo )adekwatny do ceny zakupu 75 tys zlotych. Silnik nigdy nie zawiódł. Odpala na dotyk nawet w przy -20. Minusy: Pare razy zaciął się sync 3, wycieraczki przednie nie wyrabiały przy intensywnym deszczu, klimatyzacja i ogrzewanie absolutnie nie wydolne, w 18 letnim seicento zdecydowanie lepiej działały, po 56 tys km zaczął piszczeć autohold przy ruszaniu. Plusy: wysoka kultura jazdy, elastyczny silnik, spalanie na poziomie 5,0-5,2 l/100km, pobór oleju zerowy, mega przestronny bagaznik, precyzyjna skrzynia biegów, podgrzewana szyba działa prawidłowo . Zmieniam bo rodzina się powiększa i już brak cierpliwości jeśli chodzi o funkcjonowanie nawiewów.
2,9
~Mateusz
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Samochód nie wart swojej ceny. Niewygodny, nieprzemyślany zarówno na zewnątrz jak i w środku. Mnóstwo braków w wyposażeniu i kuriozalne wpadki z tym, co ma. Dla przykładu, nie można ustawić automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu, szyby elektryczne opuszczają się automatycznie, ale żeby je podnieść, trzeba cały czas trzymać przycisk. Konstrukcja lusterek bocznych powoduje, że w deszczowy dzień co 200km trzeba się zatrzymywać i przecierać je, bo zawirowanie powietrza jakie powodują obudowy lusterek kierują wodę i brud wprost na lustra. System SYNC w Polsce nie działa i serwis w rozmowie w cztery oczy sugeruje instalację oprogramowania "mogące uszkodzić telefon". W dodatku samochód miewa epizody z samoistnym wkręcaniem się na 2000 obrotów na kilka chwil, mimo że gaz nie jest wciskany, a na serwisie nic z tym nie zrobią, bo komputer nic nie pokazuje. Zarówno siedzenia na tyle jak i sama roleta stukają przy każdym wyboju. W serwisie wygięli jakoś dodatkowo mocowanie siedzeń, ale na dłuższą metę to nie pomogło. Miejsca z tyłu mało nawet dla dzieci, o dorosłych nie wspominając.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Zastanawiam się skąd te wszystkie wskazania są wpisane.. Z licznika czy z obliczeń na dystrybutorze. Bo np na liczniku wskazuje 5 a po przeliczeniach z dystrybutora około 0.7-0.8 litra więcej.. Szukając po internecie znalezc można sposób aby znormalizowac oba wskazania. Jest jeden parametr który zmienia się w ustawieniach licznika. Idąc dalej tym tropem... Śmiem myśleć że być może testowe pojazdy maja to tak ustawione..ze człowiek ciśnie w takim tescie a tam spalanie 4...i później peany na temat spalania idą w świat. Auto mam nowe odebrane z salonu, przebieg na dzisiaj to 9 tys km.. I spalanie 5.8..niestety w 90% oszukane.. Od kilku tys km wskazuje poprawnie. Był diesel Gate w VW.. To tu tutaj taki mały szwindel w fordzie :)
6,7
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Samochód firmowy, 60% autostrada i prędkości pow. 120km/h. Średnie spalanie z 30 miesięcy użytkowania i przejechania 160 000km to 6,3l. Autko małe jak na długie trasy, do 90km/h bardzo oszczędne, spokojnie poniżej 5l, miasto (warszawa) przy ciężkiej nodze 9l, chodź można wykręcić 6,5l. Automat sprawdza się bardzo dobrze, żadnych problemów. Do krótkich tras polecam.
5,3
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Jadąc 80km/h jesteśmy w stanie zejść poniżej 4l. 90km/h: 4-4,5l; 120km/h: 5-5,5l; 140km/h: 6-6,5l; 160km/h: min7l. Miasto (Warszawa) 5-6l

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Kombi Facelifting