Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW od 2014

Lata produkcji: 2014 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Ford Focus III

Liczba wpisów: 117
Drgania przy 120 km/h delikatne zarzucanie tyłem
dodał: Arkpra, 3 lata temu
Witam. Od jakiegoś czasu jak przekroczę prędkość 120 km/h to kierownica i całe auto drga. Poza tym jak najadę np tylnym kołem na dziurę/nierówność, to mam wrażenie że tył ucieka/myszkuje/zarzuca. Nie wpadam co prawda w poślizg, ale czuję się z tym niepewnie. Auto ma przejechane 105 000 km, czyżby to amortyzatory? Pozdrawiam Arek
Po zatrzymaniu sie czasami wzrastaja obroty nawt do 4000 pochwili spadaja.
dodał: ZORBA, 4 lata temu
W czasie jazdy np.na 2 lub 3 biegu(najbardziej odczuwalne) po zdjęciu nogi z gazu samochód nie zwalnia-brak efektu hamowania silnikiem-zachowuje się jak by jechał na tempomacie-mozna tak przejechac pare km. Po zatrzymaniu sie obroty potrafia wzrosnac czasami nawet do 4000 .
Para / biały dym z spod maski nawet po odpaleniu na zimnym silniku.
dodał: vip27, 4 lata temu
Samochód nie stracił wogóle siły czy dynamiki jazdy (co zauważyłem po 2 kilometrowym odcinku drogi i pozostawieniu go na parkingu). Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Alternator ładuje poprawnie. Ciepły czy zimny silnik nie ma znaczenia, zaraz po odpaleniu leci para / biały dym (ciężko określić) z przedniej części silnika pod intercoolerem. Po odkręceniu i zdjęciu coolera oraz dolnej obudowy pompa od dołu jest mokra i alternator jak by też. Proszę o radę co robić i w jakiej kwocie zamknie się naprawa.

Dane techniczne Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW od 2014

Podstawowe parametry Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW
Produkowany od 2014 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,5 x 88,3 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus III Sedan Facelifting
Aktualnie przeglądasz Ford Focus III Sedan Facelifting