Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogą również wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami, zwiększającymi przyjemność z jazdy dzięki wyższej jakości zmiany biegów i cichszej pracy oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią, która optymalizuje momenty wyboru przełożeń i dostosowuje płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Gryfita58
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Dzielę się swoimi uwagami po roku eksploatacji. Auto rocznik 2019, początek eksploatacji luty 2020 r. Poprzednie auto to Focus Kombi Mk2 z silnikiem benzynowym 1,6. Zadowolony z sześciu lat jego użytkowania (kupiony jako 7-latek) myśląc o zakupie nowszego auta wybór padł na auto klasy średniej - Ford Mondeo Mk5. Jednak mając w pamięci to, że głównie poruszam się po mieście i jego śródmieściu (Szczecin) , gdzie są wysokie krawężniki i w ogóle duże problemy z miejscem do zaparkowania, więc ostatecznie rozpocząłem na nowo szukać auta do eksploatacji po mieście, spełniającego moje potrzeby. I ostatecznie stanęło na nowej odmianie Forda Focusa - ACTIVE. Z elementów wyposażenia które chciałem mieć, a które niestety wtedy nie były dostępne to elektryczna klapa bagażnika (aktualnie jest taka opcja w wersji Active X) oraz schowek na okulary, ten akurat był dostępny tylko w wersji kombi
4,6
~Piotr
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Przesiadka z Focusa mk2 1.6 TDCi. Poprzednie auto uważam za dobry samochód, bezawaryjny, praktyczny i oszczędny. Zmieniłem je ze względu na wiek. Przed zakupem brałem pod uwagę inne modele klasy średniej niższej, Kia Ceed, Fiat Tipo, Seat Leon, Peugot 308, Renault Megane, Opel Astra, VW Golf. Kilka z modeli badałem w realu. Wybrałem Focusa nie tylko ze względu na przywiązanie do marki, ale doceniając atrakcyjny jak dla mnie wygląd zewnętrzny, rewelacyjnie przestronne wnętrze, konkurencyjną cenę (18 tys. rabatu). Zdecydowałem się na wersję Active, gdyż pasuje mi jego stylizacja zewnętrzna i podwyższony prześwit. Auto jest wyposażone w opcje dodatkowe: pakiety Parking, Comfort, Winter, Technology, Family, reflektory LED adaptacyjne z systemem przeciwolśnieniowym, 18-calowe felgi itd. Aby uzyskać maksymalną pojemność bagażnika (nie chciałem wersji kombi) , co ma dla mnie duże znaczenie, zrezygnowałem z koła dojazdowego i systemu B&O, poprzestając na SYNC 2.5, rezygnując też z fordowskiej nawigacji, gdyż wystarcza mi Android Auto z Google maps. Wybrałem standardowy silnik 1.0 EcoBoost 125 KM, aby nie podnosić ceny auta, oraz uwzględniając pozytywne testy i opinie nt silnika. Auto było wyprodukowane pod zamówienie, do salonu przyjechało po 2,5 miesiąca. Cena wydawała mi się w miarę atrakcyjna, porównując podobnie wyposażone auta innych marek. Auto prezentuje się z zewnątrz pięknie. Pomagają w tym dobrze dobrane dodatki wersji Active oraz stylowe felgi 18 cal. Auto jest bardzo ciche podczas jazdy. Wszystkie systemy działają poprawnie. Zdaję sobie jednak sprawę i trochę się tego obawiam, że z uwagi na mnogość tych systemów, bazujących na czujnikach, radarach, kamerach, usterki są bardzo prawdopodobne i pojawią się nieraz nieuzasadnione alerty.
4,8
~Piotr
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
zbiera się dobrze, pracuje cicho, przy dojeżdżaniu na biegu do skrzyżowania odczuwa się że to 3 cylindry. (Silnik)
Ford Focus IV Active Hatchback