Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Klienci mogÄ… wybierać spoÅ›ród nastÄ™pujÄ…cych zespoÅ‚ów napÄ™dowych:

  • Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemnoÅ›ci skokowej 1.0-litra, dostÄ™pny w wersjach o mocy maksymalnej 85  KM, 100  KM i 125  KM, zostaÅ‚ udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszÄ…cy 107 g/km.
  • W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostÄ™pnym w wersjach 150  KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km i emisjÄ™ CO2 na poziomie 121 g/km.
  • Nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 91 g/km.
  • Silnik EcoBlue o pojemnoÅ›ci 2,0 litra zapewnia moc 150  KM i spalanie 4.4 l/100 km oraz emisjÄ™ CO 2 na poziomie 114 g/km.

Klienci mogÄ… również wybrać pomiÄ™dzy manualnymi szeÅ›ciobiegowymi przekÅ‚adniami, zwiÄ™kszajÄ…cymi przyjemność z jazdy dziÄ™ki wyższej jakoÅ›ci zmiany biegów i cichszej pracy oraz nowÄ… oÅ›miobiegowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ…, która optymalizuje momenty wyboru przeÅ‚ożeÅ„ i dostosowuje pÅ‚ynność zmiany biegów do stylu jazdy.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~wiktor_dębiec
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Przesiadka z Mondeo mkIV 1,8tdci. Szukaliśmy z żoną kompakta, który by miał dość obszerne wnętrze, był cichy. Na pewno miał być na PB. O ile na wcześniejszą generację przez ciasne wnętrze nie patrzeliśmy i Ford nie był brany pod uwagę, tak po obejrzeniu kilku aut różnych marek Focus wygrał najobszerniejszą kabiną, bagażnik ma w środku stawki, oraz wygłuszeniem, które podobne jest do naszego wcześniejszego mondeo. Wygrał też ceną do wyposażenia, oraz dostępnością - auto miało być kupione ze stoku a nie zamawiane.
4,6
~Paweł.
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Focus nowej generacji to moje pierwsze auto kupione w salonie. Wersja ST-Line. Przesiadłem się z VW Polo ostatniej generacji, więc skok na klasę kompaktów być może nieco rzutuje na opinię. Z auta jestem bardzo zadowolony, jazda sprawia frajdę, jest cicho, dynamicznie i komfortowo, choć zawieszenie wersji st-line jest nieco niższe niż normalnej wersji i przez to twardsze, co czuć na słabszych drogach, z drugiej strony, trzymanie w zakrętach i ostrzejsza jazda jest rewelacyjna dzięki temu. Niestety auto nie jest bez wad. Od samego początku miałem problemy z głośnikami w drzwiach, które się wyłączały i ostatecznie zostały wymienione w ramach gwarancji. Nie mogę też dojść ładu z przednią wycieraczką przed kierowcą, która zostawia ślad wody na szybie, wymieniona już była guma, nie wiele pomogło... mechanik z salony ręcznie doginał na wyczucie ramie wycieraczki, co pomogło, ale nie jest to na 100 % tak jak powinno... w połowie tańszym vw polo nie miałem nawet wyobrażenia że tak coś prozaicznego jak źle działająca wycieraczka ma prawo się zdarzyć w nowym fabrycznie samochodzie. Obecnie zauważam że jeden z czujników parkowania, podczas jazdy samoczynnie uruchamia sygnał i to od razu na czerwony pole, zupełnie jakbym dojechał zderzakiem do samej przeszkody. Obserwuję sytuację, ale wydaje mi się że kwalifikować się to będzie do serwisu.... reszta systemów wspomagania kierowcy działa. Działa, działa jak chce... system zapobiegania kolizji z przeszkodą, potrafi uruchomić alarm w zupełnie bezpiecznej sytuacji a innym razem zupełnie nie reaguje, kiedy wydawało by się że powinien. i tak dalej.... port USB w którym mam pendrive z muzyką, potrafi co jakiś czas nie wykryć urządzenia. Słuchasz sobie muzyki z USB, zatrzymujesz auto na tankowanie, uruchamiasz ponownie i już nie ma podpiętego pendriva i słuchasz radia dopóki znów się nie zatrzymasz i nie uruchomisz/zrestartujesz auta, systemu multimedialnego nie wiem... być może to wina pendriva, jakichś sterowników no ale jakby nie było, POWINNO działać bez takich historii.... Tak jak wspomniałem, przesiadka z vw to i tak wielki skok dla mnie i w sumie jestem mega zadowolony z Focusa. Aaaaa spalanie... przy dynamicznej jeździe zapomnijcie że oszczędny silniczek jedno litrowy odwdzięczy się niskim spalaniem... powyżej ośmiu litrów średniego spalania to normalka. trzeba jeździć całkiem spokojnie żeby zejść w okolice 6,7-7 litrów. więc cała zabawa z jazdy znika a osiągnięcie książkowego spalania to chyba tylko w warunkach laboratoryjnych. W każdym razie- wg mnie, auto wygląda świetnie, w środku jest świetne, jeździ świetnie... trzeba się chyba przyzwyczaić że to Ford i pewne rzeczy się będą przytrafiać najwyraźniej. ogólnie- polecam.
4,9
~Gary
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Bardzo fajny samochód, mam wersję Titanium X, + full ledy matrixowe, pakiet zimowy, świetnie wyciszony i to był jeden z ważniejszych parametrów na które zwracam uwagę. Kontroler pasa ruchu w fordach jest średni (kierownica nie skręca na zakrętach, a lekko drży jak wyjeżdżasz poza pas) niż w VW asystent pasa ruchu (gdzie na zakrętach kierownica automatycznie skręca)
Åšrednie spalanie dla Ford Focus IV Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
W dużym mieście wojewódzkim przy spokojnej jeździe pali średnio 6,5-7l, czasem potrafi dojść do 8l/100 przy dużych korkach. W trasie przy 90km/h pali w okolicach 5 litrów (można zejść nawet do 4,5l nie wyprzedzając i bardzo delikatnej nodze), przy 140km/h na autostradzie 6,5-7,5 w zależności czy z górki czy pod górkę :) Silnik super oszczędny, w trasie praktycznie niesłyszalny.
5,6
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Po przejechaniu 10000 km (13 miesięcy), średnie spalanie na komputerze pokładowym 5,7l/100km (5000km na zimowych oponach). Na autostradzie przy 5 osobach plus pełny bagażnik 7,5l/100km przy dozwolonych prędkościach (około 140km/h). Jazda po drogach lokalnych zgodnie z przepisami 5,7l/100km (zima 2019/2020). Po zmianie na opony letnie, spalanie wynosi 5,2 l/100km. Po ponownej zmianie na zimowe (listopad 2020), średnie spalanie 5,1 l/100km (chyba oswoiłem się z samochodem).
7,0
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Przy dynamicznej jeździe w mieście lub na trasach powyżej 120 km/h ciężko zejść poniżej 7 litrów. Moja średnia to 7.5

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 15
Ford Focus IV Hatchback