Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 150KM 110kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Nowy Ford Mondeo

Cena od: 127 810 PLN
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,7 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 9
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
Przegrzewanie sie płynu chłodzącego
  • Ford Mondeo V Sedan 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019
  • układ chłodzenia
  • 311 tys. km
Auto zaczęło się przegrzewać jak gdyby nigdy nic, wpadało w tryb awaryjny.Temperatura rosłą od 80-120stopni i spadała i tak przez ok 3km, po wymianie pompy wody ustało... ale serwis zamontował chyba zamiennik bo słychać ją (pompe) dość głośno co normą jest przy zamiennikach-bo jest zupełnie inny układ łopatek ... będe to reklamować w serwisie bo im to dałęm do roboty.... generalnie auto super....
Problem rozwiązany
1 komentarz
Przeciek płynu chłodniczego do jednego z cylindrów
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Po przebiegu ok 130 tys auto zaczęło szarpać. Wymiana świec , cewki - nieskuteczna. Potem wymiana wałka rozrządu i szklanki /? mogę coś pomylić/- także nieskuteczna. Wymiana procesora /?/ nieskuteczna. Na końcu mechanik stwierdził , że do jednego z cylindrów przedostaje się płyn - chłodniczy? Pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.
Ford Mondeo V Kombi Facelifting