Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2019 roku
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Całokształt - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,8
~mario
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Zajezdzam juz 3 mondeo służbowe. Ogólnie ok , małe spalanie , wygodne fotele. Wydawało mi się ze bardzo dobty układ kierowniczy niski punkt ciezkości powoduje złudne poczucie bezpieceństwa. Na teście na lotnisku sprawdzalismy kilka samochodow SUVY i sedany ( bmw 5 , glc , volvo xc90 , lexus, camry) - zabawa polegała na tym iz przy 100km/h nalezalo wjechac pomiedzy bramki i podciac kierownice w lewo , potem prawo , leweo i prawo omijajac przeszkody na właczonych wszystkich systemach. Przeleciałem mondeo 3 razy i wnioski sa bardzo smutne bo otworzyły mi się oczy . Pierwsze podciecie ok , potem mondeo jest nadsterowny i lata bokiem niszczac wszystkie przeszkody tzn ze w normalnej sytuacji drogowej juz bym nie zyl uderzajac 80 km bokiem w przeszkode . Dało mi do myślenia i od tamtej pory juz jezdze ostrozniej. BMW ,VOLVO ,Merdedesy - syf. jedyne auta ktorymi przejechałem i dało się sterować (pomimo dymu z opon) - lexus i toyota . Wiec prywatnie koljenym samochodem bedzie lexus nx badz rx. Nie jestem dystrybutorem lexusa ale po tych testach otworzyły mi się oczy.
4,5
~Julian
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Po sześciu miesiącach i 20 tysiącach kilometrów użytkowania Mondeo jako daily osiołka postanowiłem zamieścić opinię, szczególnie widząc dość niepochlebne komentarze pod jego adresem. Być może moja nie będzie w stu procentach obiektywna ponieważ Mondeo zastąpił w roli daily cara u mnie Renault Talismana którego zmieszałem z błotem a Mondeo tylko utwierdziło mnie w tym przekonaniu. Jest to samochód poprawny pod każdym względem, niestety nieco nudny ale w przyjemny sposób ponieważ odpalasz go rano i jedziesz - niczym Cię nie zaskakuje, nie rozkraczy się w drodze do pracy, dokładnie na odwrót niż Talisman. Dlatego też będę porównywał mondeo właśnie z tym samochodem - może dla kogoś kto wybiera sedana/liftbacka segmentu D a nie zależy mu na znaczku ma masce więc zastanawia się między tymi dwoma, będzie to przydatny felieton.
4,9
~Krzysiek
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Używam Mondka od 2 lat jako pojazd służbowy. Spodziewałem się, że będzie średnio, ale jestem bardzo zadowolony. Samochód jest nieźle wyciszony (da się swobodnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący lub słuchać muzyki), zawieszenie dobrze tłumi nierówności, silnik jest mocny i elastyczny. Spalanie zamyka się w 6 litrach. W środku miejsca nie zabraknie nikomu. Bagażnik ma większy niż połowa kawalerek w Warszawie. O klasie samochodu przekonałem się, kiedy musiałem na miesiąc przesiąść się do Passata. Okazało się, że silnik (francuski diesel) w Fordzie mruczy, w "Passku" klekocze. W Fordzie kokpit jest dosyć oryginalny, Passat wyglądał w środku jak Golf. Generalnie Ford zrobił niezły pojazd - wygodny i ekonomiczny.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 19
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 19
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszkodzenie maglownicy
  • Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 88 tys. km
W trakcie jazdy padło nagle wspomaganie. mechanik "specjalizujący" się w fordach, po rozkręceniu stwierdził, że pękła aluminiowa maglownica (!!!), sprowadził używaną (uczciwie zastrzegł, że jak nie zaskoczy oprogramowanie to tylko serwis - i oczywiście nie zaskoczyło - 1000 PLN}. Teraz kolej na serwis 7000 PLN + robocizna. Może ktoś ma w okolicy Warszawy odpowiedni komputer i programy?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Mondeo V Liftback