Szukaj

Informacje o Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta sportowe
MaÅ‚y samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma byÅ‚a spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiÅ‚a kontynuacjÄ™ fordowskiej koncepcji „New Edge”, którÄ… zapoczÄ…tkowaÅ‚ model Ka. Puma zostaÅ‚a dobrze przyjÄ™ta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem byÅ‚y nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakoÅ„czeniu produkcji, model nie doczekaÅ‚ siÄ™ swojego nastÄ™pcy. Częściowo na bazie Pumy powstaÅ‚ natomiast Ford StreetKa.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1679 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80 x 83,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~marcelinho
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Ogólnie jestem na obecną chwilę niesamowicie zadowolony z zakupu. Mam nadzieję,że nie zmieni się to po tej opinii. Samochód niezwykle zwinny i szybki. Ma niesamowitego kopa przy niewielkim zużyciu paliwa. Na światłach zostawiam nie jednego cwaniaka w podrasowanym Golfie III czy IV , Civica audi czy nawet BMW :) Bardzo fajnie zmienia się biegi. Super przyczepnośc na zakrętach! Wygląd również robi wrażenie , nie jeden przechodzień czy kierowca zerka na Pumcię z uśmiechem co mi się bardzo podoba :)Jedyny problem to niestety blacha... ale tylko tylne nadkola.
4,6
~Patka
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Jestem kobietką, a jak większość z was twierdzi jest to kobiece autko lub tak jak kolega powiedział \"Auto dla młodej panny z dużym portfelem na serwisy, to będzie zadowolona. \". niestety muszę się nie zgodzić. Problemów poważnych jako takich z autkiem nie posiadam. Lekkie z wrzucaniem wstecznego, ale da się znieść. Wyciągnęłam nim 195 km/h trochę zaszumiało w nawiewach ale nie jest źle. Miło mruczy ta moja kicia. No tak -korozja... ale który samochód nie jest na nią narażony przy naszych polskich drogach, wystarczy trochę soli, mały odprysk i telefon do lakiernika. Dynamiczne o nienagannym wyglądzie, najbardziej podoba mi się parkowanie, wszędzie się zmieszczę. Obawiam się przyciemniania szyb, bo i tak widoczność jest słaba, ale czego wymagamy siedząc prawie na ziemi :)Ogólnie podsumowując polecam :) Dla kobiet w szczególności ( tych młodszych :P ).
4,2
~Lj.Thomas jr.
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Autko polecam mlodym zadnym przygody ludzia,ktorzy za nieduze pieniadze i przy nieduzych kosztach chca poczuc sie jak w sportowym aucie.Lubisz wysoki poziom adrenaliny i nudzi cie patrzenie na funkcjonalnosc,chcesz sie wyrozniac z tlumu \"praktycznych\" samochodow.Puma jest dla Ciebie.Nie kupisz jej po to by miec rodzinny samochod z bagaznikiem i nudnym dieslem pod maska ale po to by dokopac kolesiowi w dresie (w swej e30) na swiatlach,by poczuc jak po redukcji biegu twoj kotek zmienia sie w tygrysa i niczym przyklejony do asfaltu znika za zakretem.Czujesz ze zyjesz !!!Mam 30 lat i jezdzilem wieloma samochodami,zrobilem ponad milion kilometrow (naprawde) ale to male autko daje mi duza frajde z jazdy, moze nie jest mega wygodne czy bezawaryje ale gdy wracam znudzony kolejnym dniem w zwyczajnej pracy naciskam gaz i budze sie do zycia.Polecam
Åšrednie spalanie dla Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW 1997-2002
8,3
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Bałem się że puma będzie mocno paliwożerna bo tak mnie straszyli znajomi i nawet jeden mechanik. Tym czasem jestem mile zaskoczony. moja dynamika jazdy jest umiarkowana. Gdy stosuję się do ecodrivingu w trasie wzięła mi ostatnio tylko 5,8 l na 100km (dluga kreta trasa 600km prędkości 80-100km/h). Puma to auto sportowe i jak sie depnie potrafi zjesc znacznie wiecej, szczegolnie w miescie. Jadac spokojnie co jest trudne w tym samochodzie w miescie spala mi średnio ok 9l (100% jazdy miasto wojewodzkie)
8,0
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Posiadam autko już od 2 lat autko niezawodne mój egzemplarz nie jest awaryjny jestem bardzo zadowolony z posiadania pumy klei się drogi no 125KM robi swoje;)Rozważającym zakup tego auta proponuję przemyśleć jednak zakup ponieważ ma też i wady należy pamiętać że puma to sportowe auto więc w mieście lubi zjeść paliwa zawieszenie jest według mnie bardzo twarde (akurat mi się podoba)co do hamulców ja odrazu wstawiłem zestaw brembo i nie żałuje no i najważniejsza kwestia auto 1.7 125KM ma definitywnie zbyt słabe sprzęgło co do mocy co skutkuje szybszym zużyciem tego elementu(sprzęgło LUK to koszt około 1200pln)podsumowując polecam autko daje wiele frajdy z jazdy jeżeli trafi się zadbany egzemplarz nie katowany z niewytłuczonym zawieszeniem z całą pewnością dostarczać będzie wspaniałych doznań.Pozdrawiam
8,5
Ford Puma I
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Auto jest naprawdę dynamicznie, jeździ się świetnie. Puma ma sportowy charakter i to widać w osiągach (szczególnie do 140 km/h). Później robi się już dosyć głośno, ale jeśli to komuś nie przeszkadza to żaden problem. Inna kwestia to spalanie. Jazda po mieście (nazwijmy to dosyć "dynamiczna") to jakieś 10l. Może kapkę więcej. Jestem początkującym kierowcą, jeździłem wcześniej tylko Fiatem Seicento. Ale moim zdaniem ciężko jeździć Pumą spokojnie, ten samochód nie do takiej jazdy został stworzony. Ceną jest niestety spalanie.
Ford Puma I