Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Custom L1

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: VANy
Produkowane od 2012 roku średniej wielkości auto dostawczo-użytkowe zajęło miejsce pomiędzy małym Tourneo Connect a dużym Transitem w ofercie Forda w tym segmencie. Prototypem, będącym pierwowzorem koncepcyjnym dla tego modelu, był Tourneo Custom Concept z roku 2011. Ford Tourneo Custom, którego projektantem był Paul Campbell, wystylizowany został zgodnie z „kinetic design” – koncepcją projektową Forda. Jego bliźniaczym modelem jest Transit Custom, od którego odróżnia go możliwość skonfigurowania jako 9-osobowego vana, czego dostawczy bliźniak „nie potrafi”.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo wyrazisty i stylowy jak na auto takich rozmiarów i o takim przeznaczeniu. Cieszy, że w nowym manifeście użytkowości samochodów Forda znalazło się miejsce na wartości wizualne. ~Powagosław
Luzacjusz
Ta furgonetka ma twarz Fiesty - można było się trochę bardziej postarać, ale lepsze to niż posępne, nudne oblicze (oj, zdarza się w tym segmencie). Gdybym tylko potrzebował furgonetki… ~Luzacjusz

Ford Tourneo Custom L1 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 9
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4972 mm
Szerokość 1986 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2290 mm
Wysokość 1972 mm
Rozstaw osi 2933 mm
Zwis przedni 1011 mm
Zwis tylny 1028 mm
Szerokość pomiędzy nadkolami 1390 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 665 mm
Wysokość progu załadowczego 534 mm
Drzwi tylne - szerokość 1400 mm
Drzwi tylne - wysokość 1340 mm
Drzwi boczne - szerokość 1030 mm
Drzwi boczne - wysokość 1320 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Ford Tourneo Custom L1
8,2 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
L1 2.2 TDCi 155KM 114kW
Ford Tourneo Custom
Tak, spalanie 6 litrów i mniej ON na 100 km jest jak najbardziej realne. Na pusto samochód pali 4,0 - 5,0 przy 110 km/h. Jeśli mamy włączony tryb ECO nie przekroczymy 115 km/h, spalanie jest wzorowe, jednak jeśli często przyspieszamy i z powrotem wracamy do tempomatu spalanie będzie trochę wyższe. Pod ostry wiatr przy 120 - 125 km/h ok. 9 litrów już :) Da się spalić mało, ale trzeba mieć umiar w naciskaniu guzików na tempomacie lub gazu, inaczej spalanie ostro idzie do góry ;) Po mieście na komputerze wskazywało ok. 8 - 9 litrów przy wyłączonym ASS. Mało miarodajny jest komputer pokładowy, spalanie średnie jest wg mnie trochę zawyżone, z moich obserwacji ca. >=0.5 litra / 100 km. Moje wyliczenia pochodzą jedynie z dolewania paliwa i patrzenia na wskazania komputera niż na dolewanie do pełna więc nie można się nimi sugerować w 100 % ;) Mimo wszystko spalanie nie jest aż tak dużo mniejsze niż w tradycyjnym wyższym transicie, tyle, że mamy dużo więcej mocy do wykorzystania ;)
9,0
L1 2.2 TDCi 125KM 92kW
Ford Tourneo Custom
Przeglądy międzyokresowe 50.000km, ale warto robić co 25.000 wymianę oleju. Kompletny przegląd w ASO to jakieś 600-700zł. Dla mnie super.
7,8
L1 2.2 TDCi 155KM 114kW
Ford Tourneo Custom
Części jak na razie nie musiałem wymieniać, ceny nie są wysokie, nie wiem jak będzie z wymianą, czy będzie to przyjazne auto dla mechanika. Dostęp do silnika w komorze widzę, że nie będzie zły.
Ford Tourneo Custom L1