Szukaj

Informacje o Honda Civic X Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.

Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 320 KM (235 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2500-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 85,9 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~jaro
Honda Civic X
Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Podobno jestem rekordzistą Polski jeśli chodzi o przebieg TYPE R X generacji. Głównym kryterium przy podejmowanie decyzji o wyborze tego typu samochodu było to, czy oprócz walorów sportowych będzie on posiadał również normalne walory użytkowe, Słowem, czy nie będzie "urywał głowy" np. w czasie jazdy po bruku. Skoro jako 50 latek mogę nim pokonać dystans 1500 km i normalnie chodzić bez uszczerbku na kręgosłupie, tzn., że powyższy warunek został spełniony. Pojazd jest użytkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Nadmieniam, że często podróżuję przez Niemcy i tam wykorzystuję jego potencjał. Kilka razy byłem na torze. (przy takiej eksploatacji średnie zużycie to 8,8 l/100km). No ale o tym jak type r radzi sobie w takich warunkach, to świadczą przejazdy zawodowców i osiągane czasy. Bardzo dobrze działają systemy wspomagające jazdę a w szczególności prowadzenie w pasie drogowym i aktywny tempomat. Opony... zużywają się znacznie szybciej niż w normalnych samochodach - nic za darmo, poza tym są czułe na temperaturę. Przez 121 tys. zuzyłem 3 komplety opon letnich i 1,5 zimowych. o zakładaniu opon tanich nie ma mowy, więc jeśli ktoś chce zaoszczędzić to ten samochód będzie jeździł jak po lodzie i stanie się niebezpieczny. Czy kupił bym nowy model? Poczekam na hybrydę 4X4. czyli XII generację najprawdopodobniej.
4,6
~Damian
Honda Civic X
Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Auto które odtrącać może jedynie swoim ekstrawaganckim wyglądem. Jeśli komuś się podoba taka stylistyka nadwozia będzie zadowolony, jestem pozytywnie zaskoczony autkiem. Osobiście nie wyobrażam sobie po 3-ch latach użytkowania auta posiadania innej maszyny.
5,0
~Tomasz K.
Honda Civic X
Hatchback 5d Type R 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Fenomenalny samochód. Przed zakupem brałem pod uwagę również Mercedes A45 AMG, Audi S3, Focus RS, Golf R. Wszystkie testowałem. Type R ma to coś, czego nie mają inni. Już jak usiadłem pierwszy raz za kierownicą, nawet bez odpalenia silnika, poczułem ducha prawdziwego hot hatcha.

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 18
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 3
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
2 komentarze
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
19 komentarzy
Honda Civic X Hatchback 5d Type R