Szukaj

Informacje o Honda Civic X Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.

Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
5,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria
Średnie spalanie dla Honda Civic X Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2017-2019
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Przejechałem już nowym Civicem X generacji 1.6 diesel ponad 8000 km. Mogę wreszcie napisać coś o spalaniu tego samochodu. Podane dane są z aplikacji, licznik samochodu minimalnie zawyża spalanie. Tj, średnie spalanie tego samochodu to 5,39 l/100km przy mieszanej standardowej jeździe, ani nie emeryckiej ani też nie sportowej, podczas, gdy komputer samochodu wskazuje pomiędzy 5,4-5,5 l na 100/km. Być może to efekt hamowania silnikiem i stosowania systemu start - stop. Ciężko powiedzieć czy to dobry wynik, chyba liczyłem na lepsze spalanie, wcześniej jeździłem Volvo s80 2.4 D, gdzie średnie spalanie było wyższe - 6,12 l na 100/km, ale nie porównujmy silnika 1.6 do 2.4. gdzie moc to 120 do 163 KM, gdzie Honda waży 235 kg mniej, gdzie Honda ma 6 bieg na autostrady i gdzie zmieniła się technologia - oba samochody dzieli 15 lat !!! Oczywiście mam nadzieję, że zmienię zdanie, bo przecież silnik Hondy jest na dotarciu, mamy zimę, więc i spalanie na pewno spadnie do lepszych wartości, ale nie oszukujmy się dane podane przez producenta tj. 3,6 trasa, 3,7 mieszany i 4 l w mieście są w mojej ocenie nieosiągalne. Jeżeli chodzi o problemy z Hondą, to na ten moment jedyna rzecz, która denerwuje to wyskakujące błędy na desce rozdzielczej, gdy jest mokro, dużo śniegu to czujniki potrafią "wariować", potem jak jest sucho wszystko wraca do normy. Samochód świetnie się prowadzi, perfekcyjnie trzyma się drogi, do tego ma największy bagażnik w swojej klasie. To propozycja godna polecenia. Nie obawiajcie się, że silnik 1,6 i 120 Km jest za słaby, spokojnie jest czym wyprzedzać na trasie. (Wentylacja i ogrzewanie)
5,7
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Wyniki z komputera: 4l-4,5l - jazda na tempomacie z prędkością około 60-75 5l - jazda na tempomacie z prędkością około 90-110 6l - jazda po mieście 6l - jazda na tempomacie z prędkością około 140 7l - jazda na tempomacie z prędkością około 160 (Wentylacja i ogrzewanie)
5,4
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
60.000 km przebiegu, średnie spalanie od nowości 5.7 (Wentylacja i ogrzewanie)

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 18
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 3
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
4 komentarze
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
22 komentarze
Honda Civic X Hatchback 5d