Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Fastback 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2017

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai i30

Cena od: 77 900 PLN
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 171 Nm przy 1500-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 8
Obroty silnika
  • Hyundai i30 III Wagon 1.4 MPi 100KM 74kW od 2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Wada polega na obrotach silnika które zachowują się następująco. Wyobraźmy sobie że jedziemy sobie spokojnie na biegu załóżmy 3 i mamy obroty silnika 2000, puszczamy gaz wciskając jednocześnie sprzęgło a silnik nie zmniejsza obrotów trzymając je na tym poziomie co skutkuje szarpnięciem auta w momencie zasprzęglenia biegu wyższego. Żeby było tego mało to jadąc sobie na trasie wrzucam bieg neutralny a obroty zamiast spaść do minimalnych około 800 falują między 1000 a około 2200-2500 co widać na obrotomierzu. Auto oczywiście zaczyna wyć, przestaje i dalej zaczyna wyć i tak na przemian.
39 komentarzy
Tryb eco
  • Hyundai i30 III Hatchback 5d
  • instalacja elektryczna
  • 12 tys. km
Na desce rozdzielczej pojawił się napisa "ECO". Samochód nie posiada żadnych przełączników do zmiany tego trybu (ani przy skrzynii biegów, ani na keirownicy, ani obok kierownicy). Jest to wersja podstawowa i30 Classic Plus + Business z wolnossącym silnikiem 1.4 100 KM i skrzynią manualną. Efektem włączenia tego trybu jest zmulona praca silnika przy przyspieszaniu. Prośba o pomoc w jaki sposób można przywrócić pracę silnika do trybu standardowego. Dziękuje
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zamiast włączyć START/STOP wyłącza silnik
  • Hyundai i30 III Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 74kW od 2017
  • silnik
  • 1 tys. km
Raz na jakiś czas po zatrzymaniu pojazdu, kiedy ma się włączyć STOP i świecić kontrolka zielona start stopu, jakby wyłączał zupełnie silnik. Strzałka obrotów idzie na ułamek sekundy do 3000 i zapalają się kontrolki oleju i akumulatora. Tak jakby wyłączył silnik, a nie zastopował. Miałem ten sam model z rocznika 2018 i tam nie występowało to zjawisko.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Hyundai i30 III Fastback