Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 71,6 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Cena do jakości 6/6. Bezawaryjny (54 k). Oszczędny 5.6-6.5 Super cichy np. przy 140 km/h można swobodnie rozmawiać, słuchać radia bez pogłaśniania itp. Przy niższych prędkościach ledwo słyszalny silnik chyba, że kreci powyżej 3500-4000. Super mocne hamulce/ Wyposażenie Classic plus optymalne (skórzana kierownica z opcją sterowania radia, tempomat, system utrzymania pasa, czujniki ciśnienia w oponach, regulowany kąt tylnego oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego, czujniki zmierzchu, automatyczne światłą, Pojemny bagażnik Wygodne fotele
3,6
~Pawel
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Miałem okazje jeździć i30 1,2 i teraz 3 dwa pierwsze były służbowe, wiec przebiegi grubo ponad 100tys km. I30 w trzeciej edycji to zdecydowanie najgorsze auto z całej trójki. Auto nerwowe na zakrętach, przy większych prędkościach skacze jak piłeczka do pingponga. Wszędobylski plastik. Jednym słowem dramat. Gdybym mial go kupić dla siebie to nie wiem czy dojechałybym do bramy wyjazdowej salonu hyundaia. Wrażenia podobne do jazdy Dacia Logan.
4,8
~Piotr
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
To jest SUPER auto w kategorii cena do jakości i wyposażenia. Przyjemnie się jeździ, wygodny i sporo miejsca nawet z tyłu. Tyle fajnych rozwiązań w wersji podstawowej, miałem nawet regulację odcinka lędźwiowego. Automatyczne światła.
Åšrednie spalanie dla Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW 2017-2020
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Samochód użytkowany tylko na trasach po Polsce. Tankowany tylko na paliwie 98 "Dynamic" na stacjach LOTOS. Opony założone na aucie lato/zima 195/65 R15. Jazda po autostradach i drogach ekspresowych, tempomat ustawiony na prędkość 90-95 km/h (nigdzie mi się nie śpieszy jak prawie wszystkim innym) . Spalanie 4.6 l na 100 km z przewożonym ładunkiem w aucie o masie do 150 km, oraz z włączoną klimatyzacją. Jak trafi się dłuższa jazda w korkach np. w Warszawie to spalanie wzrasta do 5.1 max 5.3 litra. System Start Stop wyłączam za każdy razem po uruchomieniu silnika. Nie wszyscy pewnie wiedzą , że system Start Stop to zabójca silnika, akumulatora, rozrusznika, alternatora i wszystkich innych oporników napięcia.
6,4
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Witam. Posiadam i30 w wersji GO od niecałych 2 miesięcy. Jak narazie przejechanych jest 2815 km z czego komputer pokładowy podaje spalanie na poziomie 5,9 litra. Według moich wyliczeń wychodzi średnia 6,25 litra na 100 km. Przy ostatnim wypadzie do Wrocławia na 92 km (z 30% udziałem miejskim) spalil według komputera 5,3 litra (trasa pokonana 2 razy i ten sam wynik) Dodam że na odcinku 5 km do pracy średnie spalanie jest na poziomie 6,5 do 7,8 litrów w zależności od stylu jazdy. Myślę że jest to bardzo dobry wynik
6,8
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Na co dzień spalanie około 7,5-7,8l. Jazda bardzo dynamiczna, wskazówka często na 3000 obrotów. Normalna jazda to około 6,5 l w moim przypadku. Oszczędna jazda (hamowanie silnikiem, spokojna zmiana biegów itd.) można zejść do 6l/100km, a może nawet i mniej. Trudno powiedzieć, zrobiłem w ten sposób tylko jeden odcinek dla testów, nie jeżdżę tak na co dzień :) Na autostradzie przy jeździe 140-180 km/h spalanie około 8l/100km. Przy 120 km/h spada do około 6-6,5l.

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 21
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Hatchback