Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III SUV 1.6 GDI 132KM 97kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 161 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,44 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny BlueDrive
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof455
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Auto użytkuje od nowości. Kupiłem go z silnikiem wolnossącym bez turbo. Po koncernie VW miałem dosyć awaryjności turbin. Co do Tucsona jestem bardzo z niego zadowolony. Silnik w mieście zachowuje się idealnie przyśpieszenie jest wystarczające. Do 50km/h jak i do 30km/h rozpędza się żwawo. Jadąc w trasę w pięć osób plus pełen bagażnik na haku 4 rowery auto paliło więcej. Natomiast ja nie narzekam biorąc pod uwagę mały silnik duży opór powietrza i pełen samochód jest ok. Spalanie wszystko zależy od nogi ja mam ciężką więc spalanie znaczne. Przy zabawie ecodriwing na poziomie 7,8 w mieście. W trasy polecam nadal diesla. Do miast jak na użytek własny z ręką na sercu Polecam.
3,0
~Mariusz
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Powiem krótko,po przebiegu 5 tys ,robią się fale na drzwiach pasażer i kierowca ,mam to auto rok,to są szczyty dziadostwa !!!za cienka blacha na tak dużą powierzchnię drzwi!!oszczędni Koreańczycy!!żenada!!będę to reklamował ale pewnie zrobią że mnie idiotę jak to serwisy mają w zwyczaju w takich sytuacjach,ergonomia wnętrza to szczyty dna nikomu niepotrzebne otwory na kubki obok jakiś prostokąt w który nie wiadomo co włozyć,między fotelami coś pionowe w co tylko wódkę można schować a schowki w drzwiach praktycznie nie istnieją!!siedzenia z bardzo marnego tekstylnego sztucznego materiału błyszczącego plastikiem poliestru fuj,w dodatku po 5ciu tys zagina i wyciera się materiał na siedzeniu kierowcy,reasumując piękne auto z marnym wnętrzem jakościowo i ergonomią oraz z cieniutká blachą ,jeśli chcesz mieć doły jak leje po bombach za pięć lat na drzwiach polecam hehe ,nigdy więcej Hyundai!!!
4,9
~donstef
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Tucson'a oceniam rewelacyjnie! Przesiadłem się z Laguny 3 Kombi i jestem zadowolony. Zalet jest bardzo dużo, ale kupujący wchodzą na autocentrum po to żeby dowiedzieć się o wadach. Wadą dla mnie są: - fotele: ponieważ w Renault lagunie były dużo wygodniejsze i chyba ciężko będzie lepsze znaleźć ale tragedii nie ma. - Brudne nogawki - tak wychodząc w deszczową pogodę trzeba wyskakiwać z auta żeby nie wytrzeć nogawką brudu. - nadkola w bagażniku, które zmniejszają ustawność, właściciele kombi tego problemu nie mają - tempomat który nie ma wyświetlenia ustawień na ekranie (nie wiem na ile ustawiłem prędkość ) Więcej wad nie pamiętam :) A jeśli chodzi o silnik to widzę że GDI 132 KM nie cieszy się uznaniem. Ale mamy dwa typy kierowców: tych którzy umieją jeździć wolnossącymi benzynami o mniejszej mocy i tych którzy tego nie umieją :) Jak ktoś rozmyśla zakup TUŚKA to polecam, Jedyna awaria na gwarancji usunięta to silniczek od ustawiania lusterka.

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 29
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
4 komentarze
Skrzynia biegów
  • Hyundai Tucson III
  • układ napędowy
  • 77 tys. km
Witam rok temu wymieniałem synchronizatory skrzyni biegów! Teraz podczas jazdy na 4 biegu pojawił się jakiś dziwny dźwięk (takie trykanie) najprawdopodobniej ze skrzyni. Im więcej gazu dodaje tym głośniej to słychać. Co to może być za problem?
Oczekuje na rozwiązanie
kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020
  • instalacja elektryczna
  • 67 tys. km
Przy każdym włączeniu auta włącza się informacja z kontrolki poziomu płynu do spryskiwaczy - o jej niskim poziomie, mimo uzupełnienia pod korek. Czy to się da samemu jakoś zresetować czy potrzebny serwis? Ktoś miał taki przypadek?
Oczekuje na rozwiązanie
Hyundai Tucson III SUV