Szukaj

Informacje o Jaguar E-Pace SUV 2.0 i4P 200KM 147kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 Jaguar E-Pace to luksusowy kompaktowy crossover SUV (segment I, klasa premium). Po pełnowymiarowym, flagowym F-Pace, jest drugim w tym segmencie rynkowym modelem Jaguara w historii, znajdując w gamie marki miejsce poniżej starszego brata. Blisko powiązany stylistycznie z F-Pace, po którym odziedziczył m.in. kształt reflektorów przednich. Jaguar E-Pace został zaprojektowany przez szefa designerów Jaguara – Iana Calluma. Auto powstało na zmodyfikowanej platformie podłogowej Jaguar Land Rover D8 Platform, tak jak m.in. Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław

Mam wrażenie, że drugi Jaguar z DNA Land Rovera jest jeszcze bardziej spójny, przemyślany i dopracowany stylistycznie. E-Pace daje nam też pojęcie, czym Jaguar może być w przyszłości, gdy sportowy rodowód marki dopasuje się do nowych oczekiwań rynku motoryzacyjnego.

~Powagosław
Luzacjusz

Jest niewątpliwie dostojny i nie ma wstydu się w nim pokazać na mieście. Ale gdy, albo jeśli, moda na SUV-y przeminie, nikt nie będzie o nim pamiętał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1300-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Arek
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Samochód bardzo wygodny, cichy i przyjazny. Świetnie się prowadzi. Silnik ma 200KM co przy wadze 1.8 tony jest wystarczające. Skrzynia 9 biegowa załatwia sprawę. Niestety przy przyspieszaniu skrzynia czasami się gubi. Warto przełączyć w tryb sport i wówczas nie ma problemu. Do 180km/h można przyjemnie jechać i przyspieszać, powyżej czuć już wagę i brak mocy. Wyciąga ok 220 km/h ale nie ma sensu jeździć powyżej 150-160. Do tych prędkości jest cicho i przyjemnie. Poza tym jeżdżenie powyżej 160 km/h w ogóle wydaje się bez sensu bo szybciej się nie dojedzie. Jak już ktoś musi lecieć szybko to do 180km/h jest jeszcze ok. Auto pali około 10 l średnio przy dynamicznej jeździe ale do prędkości 140-150 km/h. Jadąc po autostradzie bardzo szybko spali średnio 14-15 litrów. Jadąc na luzie, poza miastem można zejść do 7.6 l, ale prędkości nie będą przekraczać 90 km/h. Świetny układ jezdny, słabe firmowe radio. Po dołożeniu subwoofera jest ok, a nawet bardzo dobrze. Wnętrze ładne, siedzenia wygodne, wystarczająco dużo miejsca w środku. Ogólnie polecam.
4,9
~WojtekS
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Piszę tę opinię po przejechaniu zaledwie 1000km. Zapewne nie będzie ona bardzo miarodajna i wraz z upływem czasu może diametralnie ulec zmianie. Jednak przed zakupem sam usiłowałem coś w internecie od prawdziwych użytkowników się dowiedzieć, ale z tym silnikiem praktycznie nic nie było. Dlatego lepsza opinia po 1000km, niż w cale. Za całokształt mimo wysokiej ceny i sporego spalania daję pięć gwiazdek. E Pace prowadzi się świetnie, jest bardzo cichy i trzyma się drogi jak przyklejony. Za kierownicą czuć, że jest to auto klasy Premium. Przed zakupem nie miałem okazji być na jeździe testowej z silnikiem 200KM i trochę się obawiałem, że przy dużej wadze będzie ospały i mułowaty. Bardzo miłe zaskoczenie. Auto szybko się zbiera i nie ma problemów z wyprzedzaniem. Skrzynia biegów również pracuje idealnie. Jedynie co, to mam wrażenie, że jak gwałtownie nacisnę gaz do podłogi, to przyśpiesza wolniej, niż gdybym zrobił to delikatniej. Po wciśnięciu do podłogi przez chwilę auto "myśli", by po jakimś czasie wystrzelić do przodu. To samo miałem w mercedesie. Bardzo dobra jakość tapicerki skórzanej. Trochę według mnie za ciemny monitor komputera, ale można się przyzwyczaić. Wyświetlacz multimedialny raczej nie jest intuicyjny i trzeba długo nad nim posiedzieć, żeby zrozumieć o co chodzi. Do dzisiaj np. nie wiem jak wyzerować średnie spalanie. Wprawdzie nie czytałem instrukcji, bo mi się nie chciało, ale wydaje mi się, że próbowałem już wszystkiego co tylko się dało ha.. Reasumując jest to bardzo fajny i ładny samochód. Naprawdę da się go pokochać. Dla tych co twierdzą, że Brytyjczycy nie potrafią produkować tak solidnych aut jak Niemcy, czy Japończycy, dodam, że E Pace montowany jest w Austrii w fabryce Magna Steyr i z chodzi z tej taśmy co ekskluzywny Mercedes G, BMW 5, BMW Z4 i Toyota Supra. No cóż.....globalizacja i obniżanie kosztów produkcji.
Jaguar E-Pace SUV