Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee V Terenowy 3.2 V6 272KM 200kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Piąta, najnowsza generacja modelu wprowadzona na rynek w 2014 roku. Po raz pierwszy w historii, Cherokee (oznaczenie KL) jest dziełem europejsko-amerykańskim: samochód został opracowany wspólnie przez Chryslera i Fiata. Radykalnie zmieniono jego stylistykę. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiat Compact Platform, którą dzieli m.in. z Alfą Romeo Giulia oraz bliźniakami: Dodgem Dart i Fiatem Viaggio. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, model oferowany jest pod jedną nazwą na całym świecie – w USA zrezygnowano z nazwy Liberty na rzecz Cherokee.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 3239 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 91 x 83 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~reality
Jeep Cherokee V
Terenowy 3.2 V6 272KM 200kW
nie jestem właścicielem Jeepa Cherokee, po prostu miałem okazję go pooglądać i się nim przejechać... super właściwości terenowe, auto śliczne (tył skopiowany z poprzedniego Outlandera, przód skopiowany z obecnego C4 Picasso)... na trasie nie powala - czuć że to terenówka - trochę buja na zakrętach - nie umywa się w prowadzeniu po trasie np. do Subaru XV, które też testowałem... porażką w Jeepie sa jednak silniki - a szczególnie ich pojemności i konfiguracja skrzyń biegów... po pierwsze za duże pojemności (po co komu pojemność w benzynie rzędu 3-4 litry skoro już z pojemności 1,2 litra można wyciągnąć około 120 koni mechanicznych)... nie jestem fanem "downsajzingu", aczkolwiek uważam że wystarczyłby w tym aucie porządny multijet o pojemności 2,0 (tak, ten ze stajni Fiata z którym Jeep współpracuje) - taki wyciągnięty na około 170 koni mechanicznych... opłaty byłyby niższe, mniejsze spalanie, mniejszy hałas, auto byłoby bardziej ekologiczne i lżejsze... po drugie największa głupota jest kupić terenówkę z automatem - jedno drugiemu przeczy... takie auto staje się zwykłą bulwarówką dla szpanera i kompletnie nie poradzi sobie w terenie... niestety - nie ma w nowym Cherokee opcji benzyna + manualna skrzynia biegów w konfiguracji z napędem 4x4, a szkoda... auto ładne, nowoczesne ale z racji dziwnych opcji skrzynia + napęd + silnik - kompletnie niepraktyczne i nieekonomiczne... dlatego nie stać mnie na takiego potwora mimo że mi się bardzo podoba...
4,9
~Adrian
Jeep Cherokee V
Terenowy 3.2 V6 272KM 200kW
Auto robi świetne wrażenie, dobrze trzyma się drogi, osiągi zadowalające, spalanie w granicach 12-13 litrów w mieście i nawet 8,5 w trasie. Dość sporo miejsca dla pasażerów. Najbardziej boli wielkość bagażnika ale do przełknięcia.
4,2
~ToMasz1980
Jeep Cherokee V
Terenowy 3.2 V6 272KM 200kW
Wygodne,oszczędne i szybkie auto. Miałem ostatnio większe auto bo mazdę cx9 z 2009r. Mimo że parę bajerów mniej niż w maździe i miejsca też teraz trochę brakuje nie żałuję zamiany.
Jeep Cherokee V Terenowy