Szukaj

Informacje o Jeep Compass II SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Oprócz ewolucji samego modelu Compass, jest on również nastÄ™pcÄ… Jeepa Patriot, który przy okazji poprzedniej generacji byÅ‚ oferowany równolegle. JeÅ›li chodzi o kwestie stylistyczne, w samochodzie wykorzystano elementy designu zastosowane wczeÅ›niej w modelach Grand Cherokee (IV generacji) oraz nowym Cherokee. Compass zostaÅ‚ zbudowany na nowej, zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej GM Fiat Small Platform, którÄ… dzieli m.in. z Fiatem 500X oraz Jeepem Renegade.

Nowy Jeep Compass toruje drogÄ™ kolejnym wersjom, które bÄ™dÄ… dostÄ™pne w nadchodzÄ…cych miesiÄ…cach tego roku. Samochód zapewnia wiele możliwoÅ›ci, oferujÄ…c ponad 70 systemów bezpieczeÅ„stwa, bogaty wybór silników i Å‚atwy dostÄ™p do najnowszych technologii. Szeroka paleta kolorów i możliwość wyboru wnÄ™trza pozwala kierowcy na dopasowanie samochodu do jego potrzeb.

czytaj więcej
Powagosław

Compass daje nadzieje na ciekawÄ… rywalizacjÄ™ w tej klasie. Prezentuje siÄ™ bardzo atrakcyjnie i co najważniejsze, już na pierwszy rzut oka widać, że hasÅ‚o „crossover” nie musi znaczyć „bezbronny w terenie”.

~Powagosław
Luzacjusz

Tzw. „Jeep z nieprawego Å‚oża”, niczym w „Grze o tron”, zostaÅ‚ najwyraźniej uznany za peÅ‚noprawnego czÅ‚onka rodziny. Po jego dziwacznym kostiumie z pierwszej generacji nie ma już Å›ladu. Nie jest to może epokowa stylizacja (Grand Cherokee siÄ™ kÅ‚ania), ale w koÅ„cu godna Jeepa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,4
~Konrad
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
Jeep Compass to przyzwoity KOMPAKTOWY SUV. Pomimo swojego wyglądu, nie zajmuje na parkingu więcej miejsca niż większość samochodów (poza kompaktami czy samochodami miejskimi). Samochód użytkuję od roku, od nowości. Jest całkiem komfortowy, przestronny wewnątrz i dobrze wygląda. Całkiem dobrze sprawuje się podczas jazdy w mieście lub w niedaleką trasę. Nie mniej jednak, samochód nie jest idealny do jazdy po autostradzie lub do jazdy w dalsze trasy. Spalanie na autostradzie jest bardzo złe (około 12 litrów przy prędkości 140-150km/h), optymalnie jest jechać 130km/h (spalanie 8-9l/100km). Spalanie w mieście (średnie, z niewielkimi korkami, liczone z okresu około pół roku) około 11 litrów, natomiast spalanie w trasie (70-90km/h, stała prędkość i spokojna jazda) to około 5l/100km. Jak na SUVa, nie jest świetnie, ale nie jest też źle. Posiadam wersję z silnikiem 1.4 i 9-cio stopniową skrzynią biegów. Ten układ sprawdzi się dla osób, które wolą podróżować spokojnie, bez konieczności wyprzedzania wszystkich i wszystkiego. Skrzynia biegów pracuje trochę powoli, najgorzej jest gdy potrzebne jest gwałtowne przyśpieszenie. Od wciśnięcia gazu do dechy do jakiejkolwiek reakcji silnika mija dobre 0.5-1s. Samochodu trzeba się trochę nauczyć żeby pewnie nim kierować. Na pewno brakuje mu trochę mocy, ale jeśli jeździmy w granicach prawa i nie traktujemy ulicy jako toru wyścigowego, dla większości kierowców powinno to wystarczyć. Samochód nie jest przeznaczony do szybkiej i dynamicznej jazdy. Z pewnością sprawdzi się dla osób z niewielką rodziną (2+2) lub dla par z psami / dla par lub singla. Mimo mojego zadowolenia z samochodu, nie polecam go do kupna przez większość osób. Ten samochód mimo wszystko jest chyba skierowany do węższej grupy odbiorców, natomiast można znaleźć lepszych kandydatów za te same pieniądze.
1,3
~GBAR
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
Buczenie w układzie napędowym. Wielu posiadaczom tego samochodu Jeep odpowiedział bezczelnie, że tak ma być i kropka. Nie polecam tego samochodu, zjadłem wiele nerwów, zastanawiam się nad podaniem jeep do sądu. Już wcześniej bardzo dokładnie starałem się to opisać. Jest to wada z którą boryka się duża ilość właścicieli samochodu Jeep.
2,4
~Tomasz
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
Od samego początku problemy, na drugi dzień po odebraniu samochodu jeep trafił na lawecie do serwisu, gdzie spędził ponad 2 miesiące MASAKRA!!!!. Na moje szczęście to było auto służbowe, prywatnie nigdy nie zdecydowałbym się na zakup jeep'a, czy jakiegokolwiek innego suv'a.
Åšrednie spalanie dla Jeep Compass II SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW 2017-2020
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
Odebrałem auto służbowe Jeep compas 2017 1.4 170 9 stopniowy automat i .....Po zatankowaniu go pod korek w Poznaniu i dojechaniu do Sczecina - ok 300km - w baku niewiele zostało!!!! Średnie spalanie przy prędkości 120-150 -12,5 l !!!!!! 9 bieg to jakaś mrzonka , w trybie D nigdy się nie włączył ,trzeba go było wbijać w trybie manualnym. Jestem ciekaw ile to będzie palić w mieście? Zaznaczę,że nie jestem laikiem w temacie jazdy automatem ,mam duże doświadczenie a takie ilości paliwa jak compas 1.5 spala mój land cruiser 4.5 V8 :)
8,2
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
Średnia jazda mieszana - 10km na działkę, trochę miasta, dynamiczna jazda - 9.5l Dłuższe trasy: Polska - Bułgaria, dość dynamicznie, mało autostrad, dużo gór, 4 osoby - 8.5l W spokojnej jeździe krajówkami to będzie koło 7l. Średnia z 15.000 km to 8.8l, przy czym jazda raczej dynamiczna.
9,2
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
W mieście około 11-13 litrów, w zależności od stylu jazdy. W trasie: 70-90km/h - 4-6l/100km 90-120km/h - 6.5-8l/100km 130-140km/h - 8-10l/100km 140-150 - 11-13l/100km 150+ - +15-18l/100km Przy 180 pokazuje po prostu +50l

Usterki Jeep Compass II

Liczba wpisów: 33
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
1 komentarz
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
Oprogramowanie pojazdu
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
System audio wraz z panelem dostępowym do ustawień pojazdu działa makabrycznie wolno, zawiesza się i samoczynnie resetuje, aplikacje tracą połączenie z dostępem do sieci, mapy nawigacji Tomtom łączą się z siecią kiedy chcą- niestety kiedy ja chciałem to one akurat nie. Unijne nowości jak start&stop trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu silnika ale żeby było co robić to jakiś "specjalista" postanowił również w ten sam sposób zaprogramować kontrolę pasa ruchu. Ktoś kto jej nie wyłączy to może przekonać się jak wyglądają przydrożne rowy bo ingerencja jest tak znaczną że ciężko prowadzić auto nawet jadąc idealnie prosto. Problem z łącznością bluetooth w więcej niż z jednym autem posiadającym funkcje uconnect. Po prostu konflikt urządzeń dzięki tak wspaniałemu oprogramowaniu. Co do elektroniki silnika jest tak zestrojona że auto może mieć i nawet 300KM ale zestrojone do miasta - brak mocy dzięki elektronice i przebiegu map wtrysku- dno! Nie próbujcie włączać się szybko do ruchu bo to co się dzieje o nawet nie turbo dziura a turbo pochłaniacz mocy, który chwilowo hamuje auto a to grozi co najmniej kolizją.
Jeep Compass II SUV