Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 CRDi 136KM 100kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 CRDi 136KM 100kW 2015-2018
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 CRDi 136KM 100kW
Auto potrafi bardzo mało spalić. Uwaga. Komputer zawyża spalanie (odwrotnie niż u innych o około 0,1 - 0,2). Podaje spalanie 5,5 a zatankowane litry pokazują, że spalił tylko 5,35 na przykład. Spalanie 4,3 wyszło mi na trasie około 400km spod Lublina do Kielc i z powrotem. Niestety nie było jak wyprzedzać (duży ruch). Jazda w sznurku 70 - 95km/h). Jednak tak niskiego spalania jeszcze nie miałem. W wynikach podałem spalanie liczone przez komputer.
4,9
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 CRDi 136KM 100kW
Jeżdżę głównie trasy. Najczęściej średnie spalanie oscyluje w okolicy 4.5-4.9, czyli na zbiorniku robię 1000-1050km i tankuje (do zbiornika wchodzi około 60litrow, można zalać jeszcze kilka litrów ale jest ryzyko zalania pochłaniacza węglowego par paliwa). Maksymalne spalanie to autostrada jazda 160km/h non stop. Mam tempomat i spalanie przy 110 to 4,4, przy 130 okolo 5,3, 140 to już 6 litrów, 160 około 7,5. Średnia z 50tys km wychodzi mi 4,9litra.
5,8
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 CRDi 136KM 100kW
Przejechane raptem 1500 km od wyjazdu z salonu, jednak trasy były zróżnicowane, tzn. autostrada, droga krajowa, miasto przy dobrych warunkach pogodowych. Cały czas włączona klimatyzacja, co też ma wpływ na ilość zużytego paliwa. Spalanie podawane przez producenta jest chyba mierzone na owalu lub w laboratorium, na pewno nie w warunkach drogowych. Poczekam, aż silnik do końca się dotrze i wtedy zobaczymy.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 10
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
1 komentarz
Kia Ceed II Kombi Facelifting