Szukaj

Informacje o Kia Proceed Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,44 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Keller
Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Kia Proceed
Dynamiczne autko. Wycieczki poza miasto super. Przy jeździe 140km/h spalanie 7.7 litra. Czy automat jest zły ? Włączony aktywny tempomat auto samo przyspiesza, hamuje do prędkości poprzedzającego pojazdu w razie potrzeby redukcja + asystent pasa, jedliśmy chipsy a auto samo jechało. W normalnym trybie skrzynia ma działać płynnie i ekonomicznie. Ogólnie zawsze stara się wrzucić najwyższe przełożenie do obrotów silnika, jadąc 50km/ mam niekiedy 6 bieg. Teraz odnośnie opóźnień. Jeżeli jedziemy owe 50km/h i nagle chcemy wyprzedzić skrzynia po naciśnięciu pedału gazu musi mieć czas na redukcję biegu na niższy aby dynamiczniej wykonać manewr, dlatego występuje chwilowe opóźnienie. Inna sprawa nie pasuje nam taka jazda można przecież przełączyć się na manualną zmianę biegów łopatkami albo ruchem lewarka góra, dół i trzywać obroty w zakresie 3000/4000 tys. a wtedy opóźnień brak ale spalanie pod 15 litrów. Moim zdaniem tym automatem trzeba się nauczyć jeździć. Osobiście w trybie sport uważam że jest najfajniejsza zabawa + zmiana łopatkami. Smutna mina zostawionego kierowcy BMW ruszając z pod świateł - bezcenne, nawet mojej żonie się podobało.
4,9
~Damisz
Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Kia Proceed
Genialne auto w swoim segmencie, zawsze wsiadam do niego z uśmiechem i odchodzę kilkukrotnie ogładając się na "tyłeczek". Kawał dobrej roboty KIA!! Przed zakupem długo się zastanawiałem, testowałem Corolle, civica, leona, golfa jednak kiedy wsiadłem do Proceeda zdecydowanie przypadł mi do gusty. Spasowanie materiałów sportowy charakter wnętrza, bardzo wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Konkurencja nie oferuje wielu opcji ktore ma KIA a do tego stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. Brakuje mi tylko napędu 4x4 choćby za dużą dopłatą i sikniki z Optimy GT 2.0 245km.
4,7
~Mix
Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Kia Proceed
Dla naszego białego Proceeda GT spadłem z segmentu D … ;-) Po rodzinnej naradzie i dwóch wizytach w salonie stało się. Samochód użytkowany przez rodzinkę 2+2. Wygląd zewnętrzny nas zachwycił - zalety każdy znajdzie, podam kilka moim zdaniem wad. Wnętrze raczej standardowe dla tego segmentu, czasem coś skrzypnie, obija się klamra pasa kierowcy o słupek i zostawia ślady. Pedalski piano plastik na tunelu środkowym. Bagażnik jak w średnim kombiku - beznadziejna roleta (nie z tej epoki). Wkurzający wsparcie wydechu z głośników. Ręczny się sam nie zaciąga po zgaszeniu silnika. Mały bak - wg wskazań do przejechania np 30 kilometrów, a jak tankuje to wchodzi tylko 38/40 litrów... i to chyba wszystko ;-). Aktualny przebieg to 18 800 kilometrów.
Średnie spalanie dla Kia Proceed Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW od 2019
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Kia Proceed
Moje wnioski po roku i 20,000 km: 1) NORMAL duże miasto, korki, zimówki, klima, 1 os.,odcinek 10 km: 11.5 L 2) NORMAL trasa krajowa, letnie, klima, 3 os., tempomat, spokojna jazda 100 km: 7.5 L 3) SPORT miasto, letnie, klima, sprinty, hamowania, 1 os., zabawa przez 10 km: 13.0 L 4) NORMAL autostrada, letnie, klima, 3 os, bagażnik, tempomat 150 kmh, 300 km: 9.5 L 5) NORMAL dojazdy do pracy, miasto+ekspresówka 140kmh, letnie, 1 os., odcinek 20 km: 9.0 L Zasięg realny to 500 km (rezerwa zapala się, pokazując 30 km zasięgu, w rzeczywistości przejedzie się 30+70). Auto daje niesamowitą frajdę z jazdy i powinno się non stop jeździć w trybie sport. Natomiast jakby nim nie jeździć, to nigdy na tankowaniu nie spalił więcej jak 12 L. Komputer średnio zawyża rzeczywiste spalanie o min. 0.5 L. Auto pali tyle, ile się go ciśnie. Jest to jednocześnie zaleta, jak i wada tego modelu. Uważam, że jak na swoje osiągi, to jest bardzo dobrze.
7,9
Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Kia Proceed
5L dane z odcinka 81km. Trasa turystyczna drogami krajowymi 60-90km/h 7.7L Przy spokojnej jeździe w mało zakorkowanym mieście + trochę spokojnej trasy drogami krajowymi 11L Przy agresywniejszej jeździe w mieście/trochę korków + ekspresówki/autostrady Przy 100% jeździe w mieście potrafi średnia z baku wyjść między 9 a 12,3L zależy ile się bawie. (Nigdy nie wyszło wiecej z baku niż 12,3L. Choć przy krótkich-4km-trasach komputer potrafi pokazać nawet 15L. Średnie to dane z tankowań. U mnie komputer pokazuje wyższe spalanie o ok 0,5L niż jest w rzeczywistości. Przebieg 17tyś km. Średnia z całego przebiegu 9,65L. Kupiłbym ponownie :D
8,0
Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Kia Proceed
Rekord minimalnego spalania z 80Km 5L -jazda bardzo spokojna-zwiedzanie. Przy ostrej jeździe potrafi mi spalić do 12L (liczone z baku). Średnio z 30tyś km 9,5L większość miasto, ale bez ogromnych korków, trochę zabawy. 1-2x w roku trasa po 2tyś km
Kia Proceed Shooting Brake