Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Kia Rio IV 1.4 WGT 90KM 66kW od 2017

Kia Rio IV 1.4 WGT 90KM 66kW od 2017
Lata produkcji: 2017 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa Kia Rio jest dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym do wyboru, z których każdy charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia osiągi na dobrym poziomie.

Wszystkie modele z mechaniczną skrzynią biegów seryjnie są wyposażone w system Idle Stop&Go, który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik podczas postoju, na przykład, przed światłami.

Do napędu Rio na rynku polskim będą oferowane wolnossące, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,25 l i 1,4 l, wyposażone w klasyczny wtrysk wielopunktowy. Silnik 1.25 MPI osiąga moc 84 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr/min. Średnie – zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla wynosi 4,8 l/100 km i 109 g/km.

1,4-litrowy silnik MPI generuje moc 100 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4000 obr/min. Średnie zużycie paliwa przez Rio z napędzane tym silnikiem wynosi 5,0 l/100 km, a emisja CO2 – 114 g/km.

Nowa Kia Rio będzie również oferowana z silnikiem Diesla o pojemności 1,4 litra, dostępnym w na rynku polskim w wariancie 90 KM. 90-konna jednostka napędowa emituje średnio 96 g CO2 na kilometr.

Kia Rio ma napęd na przednie koła przenoszony za pośrednictwem pięciobiegowej (w wersji 1,25 l) lub sześciobiegowej przekładni mechanicznej (dla silników 1,4 l).

Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Autodiagnoza Kia Rio IV

Liczba wpisów: 7
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
dodał: autre2003, 4 lata temu
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Silnik nie odpala
dodał: ~Karol Stępka, 2 lata temu
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
dodał: ~Basia, ponad rok temu
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie...

Dane techniczne Kia Rio IV 1.4 WGT 90KM 66kW od 2017

Podstawowe parametry Kia Rio IV 1.4 WGT 90KM 66kW
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Przeniesienie napędu Kia Rio IV 1.4 WGT 90KM 66kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o Kia Rio

Newsy o Kia Rio