Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Kia Sportage IV SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW 2016-2018
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Jeśli chodzi o spalanie, to silnik nie lubi autostrad głównie niemieckich ;) , gdzie nie ma ograniczeń, przy jeździe ok. 160-170 km/h ok. 9-10 L/100km (chwilowe zużycie nawet większe),, przy prędkości ok. 120-130 to już 6,5-7 L/100 km , droga pozamiejska to już 5,3-5,7 L/100 km. Jeśli chodzi o miasto, to zależy od warunków, im więcej świateł i korków, to gorzej, nawet 8 L/100km (na krótkich trasach w mieście znacznie gorzej, bo silnik jeszcze zimny). Niemniej najmniejsze zanotowanie zużycie to żółwia, ale przepiękna trasa wokół Gardy ok. 5,2 L/100km, i to mimo, że trzeba było przepuścić mnóstwo pieszych na pasach. Silnik musi mieć swoje obroty, mulenie silnika to większe spalanie ! Ogólnie średnie spalanie, gdzie głównie droga do pracy to ok. 40 km w jedną stronę, trochę autostrada, trochę teren zabudowany i niezabudowany to ok. 6-6,4 L/100 km. Silnik średnio dynamiczny, zwłaszcza spod świateł, ale też nie robi na nim wrażenia obciążenie samochodu czy wzniesienia,, fajnie się też zbiera nawet na 6-tce przy większych prędkościach już powyżej 110km/h. Ogólnie mi wystarczy ale na rajd z nim nie pojadę.
6,6
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Ja ten samochód bardzo lubię. Jest to moje auto rodzinne i dla czwórki jest w sam raz. Oczywiście zawsze może być szybsze, wygodniejsze, pojemniejsze itd. ale za sto tysiaków kupiłbym drugi raz. Obawiałem się spalania, bo każdy krzyczał, że będzie 9 litrów wszak SUV. Właśnie wróciłem z trasy. Do rezerwy jaką miałem dolałem za 195 zł pod korek. Zrobiłem dokładnie 942 km i jeszcze 50 zostało. Słowem na baku zasięg 1000 km!! Spalanie wyszło 5,9 z całej trasy, (5,6 droga powrotna) jazda spokojna ale cała rodzina z bagażem w środku. Wcześniej byłem w Tatrach, również cała rodzina, spore obciążenie, wzniesienia, średnia 6,1 l/100. Ja nie mam zastrzeżeń do tych wyników. Zmienia się to o jakieś max. 2 litry zimą przy krótkich, częstych wypadach na miasto. Mi dynamika auta bardzo pasuje, bo ma maksymalny moment obrotowy bardzo nisko i dobrze reaguje na pedał przy małych prędkościach. Reszta to standard 180 km/h max (nawet 190 bywało) no i 115 koni więc to nie wyścigówka. Jedzie się tym po gładkiej trasie jak masełko, bardzo przyjemnie. Sprawnie działa Android Auto nawigacja jak i muzyka z komórki równocześnie. 7 lat gwarancji nawet wybiórczej to długi okres i choćby o LEDy nie muszę się martwić. Zauważcie jak często na drogach widać auta z niedziałającym jednym LEDem, a to 3 tysiaczki z kieszeni... Mało tego, KIA ma najniższy wskaźnik kolizji, a zatem najniższe stawki ubezpieczeń no i nie zobaczycie jej na lawetach w przeciwieństwie do niemieckich aut premium.
5,5
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Duża bryła = duży opór aerodynamiczny. Nowy model pali mniej od poprzedniego średnio o 0,5 l/100 km. Wiem, bo zamieniłem stary model na obecny. Zasługa w tym dłuższej skrzyni biegów (w KSIII VI bieg = V bieg w KSIV). Silnik ma znacznie wyższy moment obrotowy na wyższych obrotach (od 3 do 4 tysięcy stary model łapał zadyszkę, w tym jest przyzwoicie w takim zakresie) niż w KSIII. Maksymalny moment to 280 Nm w stosunku do 260 Nm w starym modelu. Ogólnie samochód dla emeryta - najlepiej pali w granicach 60 - 80 km/h, ale jazda jest uciążliwa dla innych. Do 110 km/h spalanie rośnie nieznacznie, powyżej już zdecydowanie bardziej. Podróż nad morze i z powrotem z prędkościami 120 km/h po autostradzie, 100 km/h po krajówkach i jazdą po trójmieście ok. 120 km wygenerowała 6,5 l / 100 km. VI bieg powyżej 90 km/h - typowy nadbieg do zmniejszenia spalania na autostradzie. Pojazd zza kierownicy wydaje się być znacznie żwawszy niż na to wskazują dane z katalogów. Dobry wybór jeśli ktoś poszukuje oszczędnego auta na trasy bez nacisku na osiągi. Do bezpiecznego wyprzedzania bez redukcji nie podchodź. 140 na liczniku się pokazuje w miarę szybko, potem z coraz większym mozołem ledwie do 180 (choć to i tak więcej niż fabryka obiecuje). Za to w aucie brak koła dwumasowego i łańcuch rozrządu. DPF o średniej pojemności (raz na 170-200 km się wypala, przy miejskiej jeździe co ok. 150 km). Na dystansie 12000 km średnie spalanie 6,09 l/ 100 km (trasa 60%, miasto 40%). Niewielkie różnice w spalaniu po dotarciu silnika (może dlatego, że na początku trzeba się było z autem oswoić i nie można było cisnąć, a gdy się silnik dotarł już wiadomo co potrafi).

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV