Szukaj

Informacje o Kia Stonic Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Auta małe

Stonic powstała na płycie podłogowej Kia Rio. Nie jest tajemnicą, że jej bliskim krewnym jest, także debiutujący na rynku, Hyundai Kona, z którym dzieli niektóre rozwiązania techniczne jak układ zawieszenia czy gamę silników.

Powagosław

Na dobry pomysł nigdy nie jest za późno. A mini SUV to dziś najłatwiejszy sposób na zarobienie na rynku dobrych pieniędzy. Czy Stonic jest dobrym pomysłem? Na taki wygląda. Sportage też nie był pierwszym kompaktowym crossoverem, który dobrze się prezentował.

~Powagosław
Luzacjusz

Niech was nie zwiedzie ta muskulatura. Stonic to autko-zabawka dla kogoś, kto częściej naciska hamulec niż gaz. No i o co chodzi z tymi nazwami? Jeden Kona, a drugi… (sorry, tak przeczytałem za pierwszym razem)… Słonik?

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 74,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Silnik

Wybrane oceny

4,7
~arbuz
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
To auto pozytywnie zaskakuje! Klasyczny 1.4 DOHC, wg własnych pomiarów około 12 s do setki. Elastyczność troche gorzej, trzeba go po prostu wysoko krecic do dynamicznej jazdy. Idealny do miasta, doskonała zwrotnośc. Średnie spalanie miasto i ruch podmiejski w stosunku 50/50 to 6.5/100. Materiały w srodku twardawe, ale zupełnie to nie przeszkadza. Na pewno zdecydowanie lepsze niz w niejednym nowym Fiacie. Spasowanie idealne. Auto niesamowicie ciche - miałem juz naprawde sporo aut, i Stonic zdecydowanie jest w czołówce. Mam wersje L + pakiety, 17" koła, półskóra, automatyczna klima, grzane fotele i kierownica. Cieżko o inne tak wyposażone auto w takiej cenie. Kia zrobiła niesamowity postęp w ciągu ostatnich kilku lat - brawo!
4,3
~Dekar
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
Auto obiektywnie na mocną "4", ale subiektywne wrażenia rozczarowujące. Auto miałem przez 2 tygodnie, nie kupiłem go więc mogę je ocenić bez "narzutu" konieczności usprawiedliwiania wydatku 60k PLN. Samochód dużych sprzeczności np. spalanie na biegach 1-3 tragedia jest to szczególnie odczuwalne w mieście gdzie spalanie było 7,6l co przy silniku 1.4 to dużo. Jeździłem autami z silnikami benz. 1.6 i 1.2 i miały w mieście na tej samej trasie odpowiednio 7,1 i 5,2l/100km. Za to w trasie super. 7,2l/100km przy prędkości autostradowej zaskoczyło mnie na duży plus. Podobnie w innych elementach np. wyposażenie bardzo bogate za to plus ale za to dużo denerwujących, niepotrzebnych gadżetów jak np. autostop czy pikanie przy uruchamianiu czy nie wyłączające się radio po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Może i można to wyłączyć ale za wyjątkiem autostop nie jest to na pewno intuicyjne (o ile można). Ogólnie jednak wychodząc z auta miałem poczucie rozczarowania. Niestety nie poleciłbym auta przyjacielowi czy komuś z rodziny.
4,2
~luki_szofer
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
Jestem użytkownikiem od 2 miesięcy. Poprzedni samochód jaki miałem był 14 letnie auto z segmentu D z silnikiem disla 150KM w pełnej opcji. Kupując Kie Stonic myślałem że będzie duża zmiana na lepsze. Niestety tak dobrze niema. Trzeba powiedzieć to na początku, jest to auto do miasta i tyle. Ja mieszkam w odległości 15 i 25 km do najbliższych miast. Więc coś tam jeżdżę na trasie, auto nie przyspiesza, ciężko wyprzedzić kogoś i to jest to duży minus. Żeby samochód coś tam jechał, coś przyspieszał trzeba go kręcić do 4-5tys obrotów, a wtedy jest głośno w samochodzie. Samochód ma kilka minusów które można by było poprawić, naprawić, wyeliminować nie dużym kosztem przez producenta. Chodź kupiłem auto z bogatszym wyposażeniem daleko mu do mojego poprzedniego 14 letniego samochodu. Samochód nie jest zły ogólnie mi się podoba, ale nie jest idealny. Jest to samochód dla kobiet do jazdy po mieście. Osobiście dużymi minusem dla mnie jest silnik słaby, 1 gniazdo USB ponieważ po namowie sprzedawcy nie wziąłem nawigacji ponieważ po podłączeniu tel przez USB do samochodu nawigacja jest wyświetlana na ekranie z telefonu niby fajnie tylko wtedy już nie podłączymy żadnego pendriv-a i jesteśmy skazani na radio. Nie wiem jak z spalaniem pokazuje mi 6,5l (spokojna jazda bez wkręcania na obroty) jest zima mam nadzieje że spadnie w lecie i po przejechaniu 5 tys km kiedy silnik się ustawi, bo jak będzie spalał 6,5l to jest dużo (poprzedni samochód z silnikiem 1,9 150KM palił mi 5-6l/100km przy agresywnej jeździe).
Średnie spalanie dla Kia Stonic Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
UWAGA nie wpisujcie pomiarow spalania z komputera. Komputer zaniża spalanie o 1,0-1,5 litra ZAWSZE. Najwięcej zaniża przy oszczędnej jeździe. Wykręciłem raz na baku wg. komputera spalanie 6,0, wlałem potem 41 litrów po 550km !! UWAGA musiałem zmodyfikować "średnie minimalne" z "7,4" na "8,2". auto na trasie pali więcej niż w cyklu mieszanym. Tak, w mieście pali mi mniej niż na autostradzie przy jeździe 110-120. Sorry Kia, czas wysłać konstruktorów na kurs "jak robić auta aerodynamiczne". Moje dane wpisałem spalanie "z dystrybutora" z dziennika który prowadzę. Jazda z predkością 120-130 na autostradzie to wynik około 8. Auto jest oszczędne może na trasie gdzie się 80kmph nie przekracza, wtedy może da się zejść poniżej 7 litrów. Mam wrażenie, że jak go trzymam na wyższych obrotach to mniej pali. Maksymalne 9,8 uzyskałem jadąc załadowanym autem 140-150 autostradą z gdańska, tankowanie przed Częstochową. Fajne auto do jazdy miejskiej, ale na autostrady się kompletnie nie nadaje i pod kątem komfortu jazdy i osiągów. Ładne, lecz niefunkcjonalne. Masywny przód to kiepska aerodynamika. Maksymalna osiagnieta predkosc z górki 162 kmph. Mocny wiatr skierowany od przodu lub od tyłu odpowiednio zwalnia lub o przyśpiesza podczas jazdy. Maksymalne średnie wpisałem 9,8. Nie jest to maksymalne spalanie jakie da się wyciągnąć, jestem przekonany, że zrobienie tym autem spalania 12/100 na autostradzie jest jak najbardziej możliwe.
7,3
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
Po 50tys km, średnie spalanie z komputera to 6,7l, jeżdżę raczej oszczędnie ale bez przesady, 80% miasto (warszawskie korski) 20% trasa. Realnie w mieście pali mi 7-7,5l, na drogach ekspresowych da się zejść poniżej 6l. W drodze do Chorwacji (2 osoby + bagaże) auto spaliło 6,67l (realne spalanie mierzone przy tankowaniu) jechałem z prędkością 110km/h. Przy 140km/h to już 8-9l.
7,3
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
W cyklu mieszanym, miasto, obszary pozamiejskie, między tankowaniami około 7 litrów. Przy samej jeździe po mieście w umiarkowanych korkach około 9 litrów. Spokojna jazda 70-90km/h z zachowaniem zasad ecodrivingu 5,9-6.0.

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 9
Mułowaty silnik
  • Kia Stonic Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019
  • silnik
  • 1000 tys. km
Auto od jakiegoś czasu stało się mniej żwawe, jakby miało ciut mniej mocy i troszkę więcej paliło. W ramach akcji serwisowej wymieniono niby przepustnice, po tym fakcie chwile było pełne werwy i mocy jakby miało nie 100 a 120 koni. obecnie po miesiącu od tego serwisu znowu jakby mniej mocy, do tego jakby ubywało płynu chłodniczego. przy wyłączonej klimatyzacji najczęściej z rana czy w nocy parują szyby, serwis stwierdził że stoniciem należy jeździć z cały czas stale włączoną klimatyzacją. O stukaniu zawieszenia chociaż serwis twierdzi że jest ok i szumiących letnich oponach Continentala już nie wspomnę.
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Pęknięcia na poszyciu siedziska kierowcy
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW 2020-2024
  • wnętrze
  • 20 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W wersji GT line którą posiadam już po 10 tyś. Pękło poszycie siedziska z Eco skóry. Poszycie wymienione na serwisie na nowe teraz przebieg 20 tyś i ponownie pojawia się pęknięcie w tym samym miejscu.
Szarpanie skrzyni biegów
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2020
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 1
Stonica mam ponad rok i do tej pory było w miarę ok, przejechałem ponad 12 tys km. Coś tam trzeszczało z tyłu aż tu nagle kiedyś zaczęła strasznie szarpać skrzynia biegów. Czuć kazda zmianę dodatkowo przy zmianie jakby wzrastały obrony, po zmianie opadają. Co zauważyłem na zimnym silniku obroty sa nierówne. Czasem się to uspokaja ale na razie nie jestem w stanie stwierdzić, czy coś konkretnie na to wpływa. MIał ktoś coś podobnego?
1 komentarz
Kia Stonic Crossover